Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat

Som sikkert mange av dere allerede vet, er dette parken spillet baserer seg på.

http://wiki.crygaia.com/view/Atlantic_Island_Park
"As soon as the ground was broken, the freak accidents began. Several workers fell to their deaths; others committed suicide, seemingly without good reason. Rides would fall apart as soon as they were switched on, employees and visitors complained of recurring night terrors, and there were persistent rumours of strange whispers and ghostly sightings."

Nathaniel Winter persevered, however, refusing to cut his losses or yield to public opinion, and despite a skyrocketing budget and numerous delays, the Atlantic Island Park finally opened in the summer of 1978.

Unfortunately for Winter, and despite precautions, the freak accidents continued unabated, and when a crazed employee in a chipmunk costume stabbed two teenagers to death, the park was finally forced to shut down – for good. Nathaniel Winter vanished along with his vast empire, and was never heard from again, leaving his estranged wife and an only son: Nicholas Winter.

Now the skeletons of the enormous roller-coaster and Ferris wheel cast long shadows over the abandoned paths and candy stands. For more than thirty years, the Atlantic Island Park has remained silent and asleep…
…until now. "

5 Likes

Onns, CSGO er gammelt og de tjener shitloads på ingame kjøp vias kasser osv. Payday2 kjenner jeg ikke, men er ikke det SB, sier vel sitt :yum: H1Z1 er open beta (eller alpha enda) så de var ikke direkte sammenlignbare. Jeg kan tenke meg at pris på rundt 99 kroner er riktig, da kan det jo bli omsetning på 5 mill iallefall.

Vi får vente å se :smile:

1 Like

eventuelt en pakkepris?

“Hvor mye penger kan vi tjene fortest mulig på dette?” Helt feil… Lag et godt spill og sett prisen deretter.

For så vidt ikke uenig, men det er jo av og til greit å forholde seg til virkeligheten også. Om majoriteten av forretningsfolk hadde levd etter den reglen der så hadde verden sett betydelig annerledes ut. De som styrer penga har én jobb; få mest mulig profitt på kortest mulig tid for minste mulige investering.

Bare se på dette forumet; tenk om all den tiden og energien som ligger bak alle postene her, i håp om rask profitt, hadde vært brukt på å skape noe av verdi…?

:wink:

4 Likes

Men det er jo i lengden dårlig butikk å prise et spill til $20 hvis det burde kostet $10, spesielt hvis man har så “godt” rykte som FC har. Håper og tror at FC ser lengre enn The Park og da mener iallfall jeg at målet til The Park må være å få mest mulig fornøyde kunder slik at de kjøper neste spill også. Håper bare FC får det ut til halloween og tror de vil selge en del mer enn om de ikke klarer det…

1 Like

Du bør ikke rote deg inn i en diskusjon om fanatisme… av flere enn en grunn :stuck_out_tongue:

Når det gjelder det som var sagt lengre opp så sitter jeg fortsatt og føler at du ikke fikk med deg hva jeg hvertfall håper på at FUNCOM legger seg på som strategi… Og for å forsikre meg om at du har fått deg med deg så sier jeg igjen… Jeg tror Funcom selger The Park i flere eksemplar om de legger the Park ut med pris 17 USD og gir -50% rabatt I store deler av tiden… enn at de selger spillet for 8.5 USD. Store rabatter tiltrekker folk og jeg håper de broker ale triksa i boka for å få solgt dette spillet som egentlig ikke er annet enn reklame for TSW og den IPen…

Nå… hvis du leste det over… Les det igjen… Tenk over det… Les det enda en gang, så trykk reply :wink:

1 Like

Jupp… Jeg tror rabatt trikset fungerer som fjell for et “reklame prosjekt som The Park”. Med et MMO, så kan du ikke kjøre salgs kampanjer hele tiden for det ville erodere ut betalingsviljen over tid. Det ville vært døden for et MMO som kanskje skal leve i >10 år… Et lite tilleggs spill som The Park er en engangshendelse, som er minst like viktig å få ut til alle som å tjene penger… Levetiden trenger kanskje ikke være lengre enn til neste småspill som støtter IPen er ute…

Det tenker nå jeg. Jeg sitter ikke med fasit, men et MMO må man som sagt være veldig forsiktig med for å ikke erodere betalingsviljen. Lite fillespill… Det kan man nesten gjøre hva man vil med så lenge man får det ut I mange eksemplarer, sitter igjen med en passé fin omsetning og folket som kjøpte samtidig føler de gjorde en god handel.

Vel… Et MMO er et langt mer komplekst dyr… Å kjøre hyppige salg på et MMO involverer langt større risiko enn å kjøre det på et vanlig singleplayer RPG (kan faktisk bare tenke på oppsider med å kjøre ultrahyppige rabaterte salg av The Park…)

Tenker du på I forhold til konkuranse med andre spill I den genren… ? Tviler på at WOW folka føler noen trussel. De har vel 10 mill spillere… GW2 100 k… Så jeg tror det blir litt som når en flue treffer frontruta de I 100 km/t :stuck_out_tongue:

huh…? nei nå klarer jeg ikke følge deg lengre, så du sier genre betyr ingen ting? :stuck_out_tongue:

Bir omtrent som å si at en gammel romatisk komedie på kino satt ned til gratis forestilling, ville ødelagt for salget av Mission Impossible 6 eller Skerlock Holmes 2. Folk som liker action, kjøper det, folk som liker Puzzles kjøper det… De dropper ikke sine preferanser bare fordi at nå finnes det en gratis romatisk komedie på markedet… Nei, nå begynner det å bli på tide med å ta rev i seilene ? :stuck_out_tongue:

Mye visdom om TSW du… Hvordan var det der igjen… 95% av alle spillerne i TSW bruker Steam? …lol :stuck_out_tongue: … Nei fra spøk til revolver, jeg sliter med å se dine poeng her… Men jeg aner at du tror TSW er et varemerke som vil svekke seg fremover? Det er fair… Jeg har jo i flere år nå trodd det samme… Men akkurat nå så er den betraktningen litt dårlig timet føler jeg. Vi får vente å se hva The Park kan gjøre… det kan jo faktisk bli motsatt… Jeg gjentar, ER veldig spent på hva The Park kan gjøre for TSW… Er langt mer spent på det enn hva The Park i seg selv gjør med tanke på omsetning.

Jeg har lest dine argument før og jeg synes du ble grundig tilbakevist av forumets andre medlemmer. Jeg lar denne ligge.

1 Like