Jeg tror at det er veldig lovende at The Park teaseren nå er sett over 120 000 ganger. Det er et greit utgangspunkt for å anta at det kanskje er et marked for små horror opplevelser i RPG genren.
Da er vi enig i at The Park er hovedsakelig ment for TSW-reklame. For at denne reklamen skal ha mulighet til å nå ut til flest mulig potensielle TSWere så burde prisen være… $0. Word of mouth, bra for folk med lite penger på jakt etter underholdning, god eksponering i media, VELDIG lavt reklame budsjett. Men dette liker vel dere ikke å tenke da Funcom trenger cash og idioter som skal melkes. Øker man prisen til 5$ så må man kjøre på med større reklamebudsjetter, kvaliteten MÅ være bra og spillet må faktisk levere noen timer med underholdning.
Personlig så tror jeg ikke singleplayer horror er noe godt marked for å tiltrekke seg nye MMO-spillere. Jeg tror ikke Funcom har god kompetanse på hverken horror eller singleplayer, de burde værtfall ikke ha det sånn som de har satset på LMO-suksess og kuttet kostnader.
Jeg tror også mange burde være skuffet over at det var dette Funcom hadde jobbet med i hemmelighet. Ikke noen ny IP eller MMO-greie som kunne dra inn potensielt mye cash. Da passet det litt for godt at The Park-teaseren fikk mange views når fingeren egentlig burde være på salgsknappen for nervøse aksjonærer.
Bagger:
“Jeg tror at det er veldig lovende at The Park teaseren nå er sett over 120 000 ganger. Det er et greit utgangspunkt for å anta at det kanskje er et marked for små horror opplevelser i RPG genren.”
Velkommen til det virkelige verden, hvor kickstarter-startups med 0 gjeld og mcap har samme mulighet som Funcom. Det er en nisjesjanger som er tilnærmet umulig å tjene noe særlig gode penger på, spesielt om man har rykte og kompetanse som Funcom.
huh…så at FUNCOM har TSW IPen og et helt MMO i ryggen betyr lite ? Tror word of mouth med 50 til 100 000 TSW disipler i tjeneste kan bli betydelig. Mange kommer til å se på The Park som igjen vil føre til at mange vil se i retning TSW
Da er vi enig i at The Park er hovedsakelig ment for TSW-reklame. For at denne reklamen skal ha mulighet til å nå ut til flest mulig potensielle TSWere så burde prisen være… $0
Tror du må lese postene over igjen om du tror at alle er enige i at The Park blir gratis.
Blir kjekt å få litt mer info. Kanskje best å vente litt før vi bestemmer oss for hva the park er, og ikke er.
De håper vel at en hel haug av de kjøper den nye expansion packen til $50…
Noen som vet hvorfor Dead Island hadde en kjempe surge i spillere/salg/aktivitet i begynnelse av August…
Dette kaller jeg en cool trailer… hahaha fucked up
Får stunlock denne utviklingen?
In July 2015, Deep Silver announced that Yager has been dropped from developing the game and development will be moved to another unnamed developer.[12] The managing director of Yager Development, Timo Ullmann later stated that the company’s departure from the project is due to the massive differences in the respective vision for the game between the two companies, which according to him, had “fell out of alignment”.[13] As a result, the game’s development team, Yager Productions GmbH, filed for insolvency in July 2015.[14]
Tvilsomt Stunlock har foresten ikke fokus på å oppdatere folk hva de holder på med. Twitter/facebook/forums++ ser jo relativt dødt ut.
Vel… Stunlock er jo allerede i samarbeid med Deep Silver vedr Dead Island Epidemic… OG… trommevirvel… Dead Island 2 skal ha MMO funksjonalitet… Finnes knapt en bedre partner da en StunLock med Funcom i ryggen. Funcom har jo ikke akkurat så mange andre fantastiske prosjekt på plakaten…
Drømme tenkning kanskje… men innrøm at sammentreffene er nokså … besnærende… Hmmm… Tinfoilhat on, galaxies colliding ???
EDIT: Eller kan faktisk se for meg at det er mening i et oppkjøp av FUNCOM for Deep Silver. Da får de 40% av Stun Lock studios på kjøpet… Fytti… Her føler jeg at jeg har funnet noe genialt…??
EDIT2:
Techland og Deep Silver er uvenner… Visste du ikke det?
BTW; dette er ikke det spillet Stunlock har laget. De har laget dead island epidemic :
Come on… Vet da det… Men jeg ser på IPen og hva som skjer med den. Spillet er vel fra 2011…? Likevel hadde de en relativt stor gjennopplivning i August nå… Just wondering.
Skrives litt om The Park nå
Positive assosiasjoner til back in the days FUNCOM og Dreamfall…
Fytti katta. Funcom er helt uttørket nå. Ingen salgsposter nesten. Ser helt opp til 0.95.
yepp! Pilen peker 1 vei og det er opp