Nettopp. Det var det som var poenget mitt. Ikke markedet for spill generelt på tablet vs PC, men markedet for casual barnespill på tablet vs PC.
Når alt kommer til alt, så er det jo en sjanse for at LMO lykkes, men jeg synes faktisk Funcom er for høyt priset pr dags dato når jeg ser på hvilken sannsynlighet jeg gir LMO til tablet for å kunne redde selskapet.
Men LMO er da neppe “casual”? Mr Jump er casual. LMO er jo mye nærmere “hardcore” i tablet-verdenen enn casual…
Hva mener du LMO er? Hardcore MMO?
Neida jeg forstår poenget, men det er vel mer mot casual enn hardcore
Edit: Uansett vet jeg ikke helt hvordan jeg ble forumets Funcom-forsvarer nå, jeg mener som sagt at det fortsatt er ting som må på plass før dette evt kan bli en suksess. En av tingene jeg er opptatt av er at med PvP og mini games så kan det både bli mer sosialt, og ikke minst mer meningsfylt å samle figurer.
Sjekka average playtime på tablet, og må si meg enig med deg. Trodde den ville være mye lavere.
Vel, når jeg er på jordet fordi jeg ikke har sjekket playtime på tablet, så er det lov.
Har du noe aksjer i Funcom?
Jeg er overrasket over hvor komplisert du syns spillet er Christian. La oss se hva andre beskriver LMO som:
- “Being a light MMO game, Lego Minifigures Online is a solid Lego game for Lego fanatics and children alike! You’ll also definitely see plenty of typical MMO features in this game, including using character skills for combat, skill trees, instances as well as having 3 different character classes.”
- “The game starts off with a simple tutorial to teach you the basics of movements and combat. Since this game is a point-and-click adventure, you will need to use your mouse to move and to attack. The combat in this game is simple as well – it is a straight-up hack-and-slash most of the time. However, it adds in your minifigures’ skills or abilities into the mix, allowing more variety to combat. Each minifigure has their own special attacks - two of them.”
- “The gameplay in Lego Minifigures Online is somewhat similar to Legend of Zelda. This is because you’ll be spending a lot of your time trying to destroy as many Lego crates, barrels, chests, fruit baskets/trays or anything in the game that is destroyable… like what Link in Legend of Zelda does. As a matter of fact, a lot of the smaller objects in the game (not including houses or walls) can be trashed by the mere swipe of your character’s sword or staff”.
- Conclusion
"In short, Lego Minifigures Online is a fun-filled casual MMORPG that is guaranteed to bring a smile on your face, as well as anybody who is playing along with you! It is the rare sort of game that has a really wide age range. Its minifigures are very lovable and the ‘collect ‘em all’ aspect of the minifigures is enough to make any collector happy in this game. The gameplay is also fairly simple to learn and thus, it is suitable for kids as young as age 7 to play (with parental guidance and supervision, of course)! Smash your way, Link-style, across various differently-themed maps and experience the wonderful world of Legos today in the free-to-play Lego Minifigures Online!"
Har en liten lottopost
Alt er relativt. Jeg tok utgangspunkt i spill som Mr Jump, endless runner spill osv. Spill du kan plukke opp, spille i 5 minutter og så være ferdig med, du har fått dagens dose. LMO legger opp til vesentlig lengre spilletider. Tenkte at spilletid på tablet var relativt kort, men ser at den jaggu nærmer seg to timer i snitt. Derfor jeg sa meg enig i at ja, LMO er ikke akkurat hardcore. Det er heller ikke helt i casual-hjørnet, men et sted midt i mellom. Jeg tenker også på målgruppen, barn fra 7-12.
Hehe enig i det. Men det er bare det at mesteparten av Lego spill blir lastet ned like mye eller mer. Hva er egentlig en målgruppe? Jo det er dem du skal skreddersy reklamekampanjer til. Slik at du får mest mulig ut av hver brukte krone. Vi vet alle at spillet er/vil bli fullt av voksne folk og Lego fans av alle aldre.
Ja kjøp heller et selskap med syltynnbunnlinje og allerede priset til vanvittige 2 milliarder…
Ganske greit å operere i et marked som øker betalende kunder med 53% og gjennomsnittlig mengde kronasje per bruker med 33% årlig. Hjelper på. Særlig når en har et state-of-the-art spill som LMO spill å lansere straks.
Hardcore eller casual?
God artikkel her:
http://www.tentonhammer.com/columns/gravity-well/casual-vs-hardcore-and-why-mmos-suck
Det Illfonic gjør her med dette spillet passer godt for Funcom’s neste spill. Regner med at de har bidt seg merke i hvordan de gjør ting her:
I tidsbruk, så retter jo LMO seg virkelig mot “hardcore”-crowden, om ikke i vansklighetsgrad.
Kjekt at du leser det jeg poster
Revival sitt combat system minner meg endel om AoC - ihvertfall for melee. Det ble jo dummet ned ganske kraftig etterhvert, men jeg liker definitivt ideen om at plassering/skill teller. Spørsmålet blir jo om de skal ha noe avstandsangrep eller ikke. Melee-mekanikken oversettes ikke så bra til avstandsangrep.
Likte godt Bear Shamanen i AoC, og der var plassering faktisk et poeng, ettersom du kunne treffe flere fiender av gangen hvis du plasserte deg riktig. Du kunne også til en hvis grad få motstanderene til å gå i veien for hverandre, og time combo-hitten så den traff mest mulig, mens du sloss med færreste mulig mobs opp til det punktet.
Den andre characteren jeg spillte var Necromanceren, som på det tidspunktet var noe OP. Samlet opp store mengder mobs og AoE-et dem til døde med en god samling av DoTs og kiting. Det som gjorde det morsomt var timing og plassering, ettersom den ene DoT-en var en slow i tillegg som du trengte for å klare å holde de unna lenge nok. Hvis du bommet på for mange med den, så tok de deg igjen og du daua.
Det som var kjedelig med AoC var at alle de tingene som gjorde solo-play morsomt ikke var så viktig i f.eks Raiding. Der var det stort sett bare å leke stol-leken og gjøre runde på runde med dps/heal rotation. Mao, jeg syntes level-grindingen i AoC var morsom, mens raidingen var rimelig kjedelig.
Jeg kjenner ingen som ikke har WiFi hjemme, som er der ungene kommer til å tilbringe 90% av tida. Ser virkelig ikke problemet der. Kanskje litt mer aktuelt er tilgang på nyere tablet, men “nyere” er i denne sammehengen et ganske vidt begrep… Er det iPad 3gen som er minimumskrav? Som er 3 år gammel?