Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat

Merkes på spillertallene også. 835 på steam nå.

1 Like

Ser ut som salget har roet seg litt ned nå, men pleier å bli en bra boost helt på tampen av salgsperioden.

Kom på mail nå nettopp.

3 Likes

Ble litt nysgjerrig på hvordan det gikk med den nye enginen de snakket om i 2011 eller deromkring. Fortsatt ikke noe tid på når/hvis den kommer.

Snublet da over denne artikkelen fra august 2014 http://www.engadget.com/2014/08/27/anarchy-onlines-graphics-engine-upgrade-suffers-delays/ hvor Joel sier:

Originally we were planning to patch 18.7 to live this month.

Det er denne patchen hvis noen lurte…

3 Likes

Dette er jo KONGE! Endelig… blir spennende å høre hvordan blir mottatt :slight_smile:

MYE bra på gang om dagen altså-Funcom jobber tydeligvis på i det stille om dagen

Kult MSI nettosalg litt over 225k i dag så langt og foreløpig presser de ikke kursen under 1.9

http://www.netfonds.no/quotes/paperbroker.php?paper=FUNCOM.OSE

1 Like

Kan de være ferdige ?

De har i alle fall gitt seg de siste timene nå, og tidligere har de jo solgt jevnt hele dagen ?

2 Likes

MSI salg totalt: 1688146 så det kan vel ca stemme

edit nå: -1692720 (netfonds kan ligge litt etter)

edit2: Hvis vi ser på netto handel er det nå snakk om -1419641

Ved tidligere drawdowns har YA brukt flere meglerhus med muligens tvilsomme metoder. Denne gang ser det ut for meg som om de benytter MSI og DNB, kanskje NRD også.

og det eksakte tallet er at YA ser ut til å ha lånt 1694737

1 Like

Ser ut som om det er NRD som har overtatt stafettpinnen nå, 205k nettosolgt så langt

http://www.netfonds.no/quotes/paperbroker.php?paper=FUNCOM.OSE

EDIT:Kursen får kjørt seg i dag, det tyder på at YA er muligens ferdige litt før tida. Også største nettoselgere:
MSI, CSB, PLA, NRD tyder på det.

1 Like

Release av Fire tablets var en skandale ja, etter som jeg forstod på tilbakemld fikk ikke folk logga seg inn i spillet. Det stoppa allerede der. Men Fire tablets er heldigvis ikke en stor del av markedet og de få rapportene fra iOS-LMO-versjonen er positive. Spillet har også vært på stand hos Intel.

2 Likes

Lurer på om det kan være et taktisk valg i forhold til markedsføring å lansere på flere platformer samtidig.

Og der var drawdown over.

In order to strengthen its cash position Funcom placed a draw down request with YA Global Master
and the 15 days pricing period and trading for that drawdown ended on 23 April 2015.
As a result of the transaction Funcom has the obligation to issue 1,763,311 new shares to YA Global Master within 8 trading days in exchange for NOK 3.1 million.
The funds raised by the draw down will be used to fund the continuing development and release of
LEGO Minifigures Online on multiple platforms.

Edit: tut og kjør :slight_smile:

5 Likes

Så, mao tilsvarende en rettet emisjon på 3,1/1,76 = 1,76kr, 19 øre under dagens kurs.

3 Likes

Ja, men i absolutte kroner er det lite

2 Likes

som jeg trodde, men antall aksjer er litt høyere enn jeg hadde beregnet. Skulle ikke bli forundret om også enkelte i funcomledelsen også lånte ut litt aksjer…

Ikke noe store greier nei, ca 2% utvanning.