Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat

3 mill kroner…

Hadde de tenkt litt lengre fremover i tid så ville de gjort dette på 4 kr og fått over det dobbelte…

2 Likes

De har vel ikke behovet siden LMO nå snart skal lanseres på IOS tenker jeg :slight_smile:

A new starting area, tweaked visuals, sweeping profession balance changes — today the fourteen-year-old Anarchy Online received the biggest update its seen in ages, as well as the first $US15 from me since I stopped playing in 2005.

2 Likes

Blir jobbet steinharde i svartmalingsleiren om dagen nå, men beklager gutter til ingen nytte. Kursen på denne aksjen kommer til å stige kraftig.
1: Når launch av spillet lanseres på diverse plattformer.
2: Når diverse lister viser meget høye nedlastningstall, eventuelle topplaseringer hos IOS/Android.
3:Og viktigst for selskapet/aksjonærene når intektene vises på bunnlinja.
4: nytt spill forhåpentligvis noe som klinger godt i dagens spillmarked, synes også at Funcom sin dreamworld teknologi får alt for lite oppmerksomhet denne er unik og vil bidra til større interesse for spillene deres fordi den gir stor fleksibilitet for spillerene angående plattform.
Jeg sitter komfortabelt med 120 tusen aksjer med snitt på 2,88 og har sjelden vært sikrere på å få tilbake invester kapital og kursen på denne kommer til å gå MYE høyere en dette. Joda det har gått lang tid å få ut spillet på de plattformene som gjelder for dette spillet men jeg tror vi venter på noe som er veldig bra, og at fun har mange dyktige spillutviklere er vel de fleste enige om. Å for første gang i selskapets historie har de en mektig samarbeidspartner på laget sitt og får masse drahjelp “gratis”.

5 Likes

Synes blant annet at millionsvis av poser med link til spillet er ok jeg :wink:

Tror Funcom har valgt dårlige partnere til både AoC og TSW…

1 Like

Ser ut som om spillertallene på steam for tsw blir bedre i april enn mars :slight_smile: Tror salget på steam var bra timet siden issue #11 kommer i begynnelsen av mai.

3 Likes

Det blir spennende å se om de får noen “i siste liten” kjøp før tilbudet går ut 27. april.

5 Likes

Hvor blir det av årsrapporten?

FINANCIAL YEAR 2015

Quarterly Report - Q1 - 19.05.2015
Quarterly Report - Q2 - 26.08.2015
Quarterly Report - Q3 - 17.11.2015

Extraordinary General Meeting - 30.01.2015
Annual Report - 30.04.2015
Annual General Meeting - 26.06.2015

1 Like

Er det ikke slik at årsrapporten for forrige året skal fremlegges senest 4 mnd etter nyttår?
Altså var 30.april siste frist isåfall og da burde vel Funcom strengt tatt ha lagt ut den igår??

1 Like

Haha… Stadig bedre… Fan for et kålhue Cassius er…

At fyren har en grad fra LBS må være rent oppspinn…haha…

Sent, men godt : )

http://cdn.funcom.com/investor/2015/Funcom_2014_Annual_Report.pdf

1 Like

Har sett litt raskt i gjennom årsrapporten.

Noen høydepunkter:

• (LMO) will be coming out on iOS and Android devices in 2015.

• The engagement and feedback from customers has been good but monetizing a young audience is difficult.

• Looking at user behavior, we made in-depth changes to the game and we tested a promotional “Unlimited Membership” that was well received

• The game is fully supported on all Intel-based Windows tablets and will also be supported on select Intel-based Android devices in 2015.

• Key developments in 2014 were the upgrading of the core of the (Dreamworld) technology to fully support Mac OS, Android and iOS devices.

• the Management Board expects the operating costs to further decrease during 2015

• Overall, despite a continued reduction in its operating costs, the financial performance of the Company declined in 2014 as a result of decreasing sales. The trend is expected to reverse in 2015 (and after) when the LEGO® Minifigures Online game starts generating more revenues and new games are released to the market.

• The cash position of the Company is expected to improve in 2015 as a result of the operational focus on the net contribution and cash generated from all games as well as the strategic focus to finance the mid to long-term plans of the Company through drawdowns on the stand-by equity facility, potential equity issue, potential debt financing, including changes to the terms of the current loans, or other financing instruments.

• Based on the above assessment the Company has concluded that the funding of its operations for a period of at least one year after the date of the annual report is realistic and achievable.

• The Company believes that a continued focus on smaller initial development budgets (from USD 3 to 6 Million), shorter development time,smaller and more agile development teams and games built around a known brand or other strong intellectual property will over time lead to profitability and growth

En interessant ting som jeg la merke til er at de har ca 100 MUSD i fremførbart underskudd som løper ut nå i 2015:

Jeg ser også at Funcom har (edit: fått) redusert eierskapet i Stunlock Studios fra 43% til 33% (edit: i og med utstedelse av nye aksjer), og at disse gikk med et lite overskudd på 504 TUSD i 2014.

• This percentage of ownership has decreased from 42% in 2013 due to the issue of 700 new shares by Stunlock Studios AB

MMORPG et annet studio de eier 50% i skal avvikles i 2015.

• MMORPG INC is in the process of being liquidated in 2015
2 Likes

Jeg ser iOS og Android ytterliger forsinket.
Tidligst Aug/Sep sier jeg.

2 Likes

Såså… Kommer så ei kule i August… Og ALT Funcom foretar seg slipper de å betale skatt av (pga underskudd tidligere år)…

Tror det var lurt av meg å vente med videre påfyll. Jeg skal fylle på samme uke som Cassius får sine opsjoner. 1.50 pr aksje da tror jeg :wink:

2 Likes

Det var vel ikke så mye nytt her? Kommer sjelden noen nyheter av betydning i en årsrapport…

Onns gnager og gnager videre som forventet med løgner og halvsannheter. Det er ingenting som er et ÅR forsinket Onns, slapp av litt da…

En nyanse endring i formuleringen om iOS og Android. Så spørs det hvor mye man skal legge i det. Jeg hadde klart håpet og trodd at iOS skulle være ut nå før sommeren, og kan ikke se noen grunn til at det ikke skulle være mulig. Eneste må være om de ønsker å patche inn enda mere innhold, som feks PvP-det hadde jo vært knallbra! Andoid er det vel ingen som hadde forventet helt enda?

2014 er over for lengst, det har vært et tøft år for Funcom, det skriver de jo selv. Men mye bra på gang rundt utvikling og omstilling i meget positiv retning. Så får Funcom-hateren Onns bare sitte å velte seg i møkka fra i fjor om han ønsker det…

3 Likes