Jeg har brukt litt tid de siste parr ukene for å se på FUNCOM igjen. Det går på alt fra muligheter til emisjon, hvor mange aksjer styret har fullmakt til utstede og hvilke forbindelser FUNCOM har ut til andre aktører I Markedet (StunLock, Deep Silver, LEGO, RT, osv). Og det jeg ser er at FUNCOM sånn isolert sett i driften nå:
- Brenner ikke cash nesten
- Har positiv EBITDA (Hvilket I stor grad og gir god sjans for positive EBIT når nedskrivninger er unnagjort)
- Har flere spennende prosjekt i pipeline, The Park, Anarchy Online (Steam), og mange andre småspill som annonsert… Hvilket betyr at omsetning vil nok være høyere i Q3 og Q4 sammenlignet med tidligere.
Da betyr det at det kan fort bli hyggelig å sitte gjennom kvartals rapportene. Men blir det hyggelig å sitte over kvartalsrapportene da vil jo Market Cap gå opp. Det er en av grunnene til at jeg tror aktører interessert i FUNCOM assets der ute vil handle ganske fort nå i høst. Bli derfor ikke forskrekket om det allerede før September er over meldes at Stunlock er kjøpt for så og så mye $$$, eller at LMO er solgt for så og så mye $$$. Slike transaksjoner vil forøvrig bli tolket veldig positivt av markedet(medmindre salgsprisen er 0
), fordi det beviser at det er verdier i FUNCOM… Og at de er mulig å omsette.
Lånene… De vet jeg ikke hvordan skal bli betalt, men som sagt tidligere, så lenge FUN produserer en positive bunnlinje av betydning så vil Jebsen aldri i livet avlive selskapet. Slik er det ofte når Hovedaksjonær også er største kreditor.
Jeg har litt over 110 000 aksjer nå, og forsøker bite litt i meg her og der når noen vil droppe på Bid. Jeg tenkte at jeg skulle øke min beholdning litt fremover (bruke noen uker på det)… og kanskje få 20% eksponering av FUNCOM. Når man tenker på at man har hatt nær en million aksjer til over 6 kroner aksjen da blir 1 mill aksjer til de latterlig lave prisene vi har nå ingenting. Det som er litt morsomt å tenke på er hva som ville skje dersom aksjen går opp 2 kroner da
Tanken på det er såpass hyggelig at det overskygger noe av nedside risikoen. Uansett, å ha mål om å få til en så stor inngang betyr ikke nødvendigvis at man klarer det på de prisene man har forespeilet seg. Tolmodighet er viktig… Må også få løsnet litt på livreima etter denne USD handelen som på et øyeblikk så ut til å gå gal vei… Jeg venter at USA justerer opp renta før uka er omme. Skjer det… Da er jeg en rik mann. jeg vekta meg forøvrig ikke opp på 8.15… I øyeblikket kan det se ut som jeg kan angre på det.