Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat

Jeg tror du blander meg sammen med en annen person som er høyt eksponert i Starbreeze. Jeg har solgt 95% av aksjene jeg hadde i Starbreeze og sitter igjen med en lekepost. Jeg ser på Starbreeze som en gamble som ikke er verdt å ta med de dataene jeg har pr dags dato.

Jeg ser dog på Funcom som en enda større gamble enn Starbreeze, først og fremst fordi sannsynligheten for en stor utvanning/konkurs er overhengende pga gjeld som de ikke kan betjene og ingen spill som har gått i pluss på ti år.

Alt er mulig med The Park og Funcom videre, men når Funcom sier at de ikke forventer noe finansielt fra The Park, så ser jeg på det scenarioet som det sannsynlige.

1 Like

Når man er kommet dithen at man ikke klarer se forskjellen på et spill lagd med facebook som platform og UNREAL4 Single player RPG, da er det vel på tide å droppe å kommentere? :stuck_out_tongue:

1 Like

Pets VS Monsters ikke var et facebook-spill. Både MyKingdom" og “Fashion Week Live” hadde nok større budsjetter enn det The Park har.

Helt klart , men du må vel være enig i at The Park ser litt mer interessant ut enn MyKingdom++ ?

1 Like

Og så definitivt ikke basert på Funcoms merriterte IPer heller. Pets vs Monsters var MMO Arena. Se igjen på strategien nå… Du vet bedre enn visse andre SB aksjonærer her inne som sitter altfor tungt lastet :stuck_out_tongue:

1 Like
1 Like

@Onns Kritisk til FUNCOM… DET er noe som er uventet… :smiley:

@Onns kjører slalom mellom sine egne argument for hva som er viktig eller ikke… Ja det var og en overraskelse gitt. Grafikk er plutselig viktig igjen nå, mens for 2 poster siden så var det ikke viktig :stuck_out_tongue:… Ikke bare det, hvordan i ALLE dager klarer dere å sy sammen at grafikk ikke er bra i The Park. Har ikke sett en sjel som har noe i mot grafikken i The Park.

Nå må dere holde opp, enkelte her inne har kjøpt SB for 0.05 kroner aksjen, og da åpenbart… Var det heller ingen aktører i det markedet som så verdien av å kjøpe den søpla der…MEN, kretive folk snudde skuta og det ble bra… De som var i stand til å se på hva som skulle til for å få en pluss da, som nå for FUNCOM kanskje, fikk en fin inngang.

Det samme som skjedde StarBreeze kan let skje med FUNCOM. Det er teknisk mulig som jeg viser ut fra cashburn og dette med forventet Omsetning og EBIT (+800 til +900 % kan lett bli en realitet med bedskjedne salg… hvorfor, jo fordi FUNCOM er så lavt priset nå… Enkel Matte og prosentregning). Spørsmålet som står igjen, tror jeg/vi at folkene i FUNCOM er genetisk dårligere kodet enn folkene i StarBreeze… Svaret er så absolutt nei. MANGE flinke folk i FUNCOM, og jeg vet flere av dem jobber på The Park. Lager de et bra spill som selger, så er FUNCOM plutselig adskillig høyere priset… det til tross for at StarBreeze juntaen (ja de ivrigste her har eller har hatt tunge eksponeringer i StarBreeze… ingen andre) tror at bare StarBreeze kan lage bra spill… Følg med gutter

1 Like

Javel, ikke det heller viktig nå. Du har vel 200 poster her inne om hvordan Dreamworld suger. Nå har du fått viljen din. Spillet lages i UNREAL4 som er noe av det beste i markedet… eller hvertfall noe av det mest brukte i markedet… Om du skal syntetisk konstruere opp noe du er unhappy med, så finn deg noe annet å kritisere…

3 Likes

Ja, du er god på å finne motargumenter mot spesielt funcom… “F… at jeg vant 7 mill i lotto denne helgen , forrige uke var det jo 13”-typ…

2 Likes

De har jo helt klart gjenbrukt assets fra TSW, konvertert så de funker i UE4 :wink:

3 Likes

Kanskje de slipper å ta ut masse mmo-kode som ikke er relevant eller bra i et single player spill :wink:

Synes logikken bak The Park er god.

2 Likes

Du klarer altså å skal vri hva som helst til at SB er gullfuglen (tross sin fantastiske prising).

La meg legge til at det er stor forskjell å legge til VR funksjon I et spill med mye atmosfære og skrekk, og derfra skulle utkonkurere de største aktørene allerede I markedet.