Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat

Kjenner gåsa på gangen. VR om del av The Park er nok sikkert ikke der hovedfokus ligger.

Når skal du slutte å skrive om Starbreeze på Funcom-tråden?

1 Like

Jeg vet… Han brouker StarBreeze ordet hele tiden I FUNCOM trådene :slight_smile:

snakkesalig EE for tiden…

Lets get Enthused. Nå håper jeg det kommer noe dritkult :smiley:

1 Like

Joda enig… Men slutt å hause VR… Du er gjenomskuet før du har begynt.

Kanskje de klarer å treffe nogenlunde med release av disse…kanskje i samarbeid med Valve?

"HTC Vive release date
The first dedicated Steam VR headset to go to market will be HTC’s offering, known as the Vive. The developer version is available now, and allows content creators to program and test experiences specifically for the Vive headset.

It’s also set to be the first commercially-available headset, beating both Oculus Rift and Morpheus to be first out of the gate. The initial launch is scheduled for the last quarter of 2015, most likely in November.

However, Valve has stated that the first run will only include “a limited quantity of community and developer systems”, with more units coming in Q1 2016, possibly in the same time-frame as the Oculus Rift and Project Morpheus releases
"

2 Likes

Handelen I FUNCOM I dag er noe helt ut av det normale. HVIS ikke denne beginner å kicke opp innen helga da blir jeg veldig overrasket. VELDIG. Når situasjoner som det vi har nå oppstår. Veldig fristende å klemme til… Men gjør man det så blir snittet 1.15 på aksjene… :confused:

SVIMLENDE volum ja…

:confused:

1 Like

Håper noen kan stable litt større ordrer på salg hvertfall hvis jeg skal kjøpe på Ask. Er jo bare 150 000 aksjer før man er på 0.90… Blir tragisk å få aksjene på det viset? Må ha mer tolmodighet… men beginner aksjer å løpe fra oss nå, da må man bare gå helt Pirat inn og få tak i noe før den knekker opp gjennom krona…

Det er INGEN som har tro på The Park, så jævla enkelt er det. Og det er dritbra for de som ønsker aksjer nå for da blir det trolig enklere å kjøpe de billig. Oppsiden er desto større kursmessig hvis /om The Park slår an med la oss si 100k solgte spill på kort tid. Som jeg har skrevet tidligere så er ikke dette da uvesentlig, det gir signal om Funcom kan vhis de vil og de endrer seg om de må, som igjen er viktige signaler til kreditor.

Noe annet som er sikkert, mm det har skjedd noe xtraordinært, er at EBITDA blir positiv, og siden LMO er nedskrevet så blir trolig som Gordon påpeker EBIT bra også. De bables om mye rart, men jeg er 100% sikker på at hvis Funcom leverer positive tall på bunn ett par kvartal, uavhengig av hvordan de gjør det (innen rimelighetens grenser) så er ikke kurs under 1 kroner lenger.

Er det noen grunn til at den gamle porteføljen ikke skal bidra med penger fremover? Tror ikke det. LMO er langt fra død, som nevnt er denne ikke lengre oppført med noen verdi så alt salg vil bidra i positiv forstand.

The Park burde prises slik at flest mulig vil teste dette - nå handler det om å bergta og skremme livskiten ut av alt som kan krype og gå, får de til dette så kanskje de kan fortsette med spinoff opplegget, da har de ubegrenset materiale og idéer for flere småspill og kanskje også større fremover…

Er ikke helt overbevist om dette. Får de ikke opp interessen snart er jeg redd for at dette legges ned eller går på sparebluss uten særlig oppdateringer.

Tikker inn noen reviews på android. De fleste med 5 stjerner nå i det siste.

1 Like

Det er vel en grunn til at forumet tidligere hadde navnet Funcom Investor :wink:

1 Like

Jeg liker å kjøpe billige aksjer, men her er risikoen fortsatt svært høy så lenge kapitalsituasjonen er uavklart.

Så klart moro å satse noen kroner, og den kan sikkert stige en del plutselig, men man skal være klar over den høye risikoen og at man kan ende opp med å tape mesteparten eller alt. Plutselig kommer det en melding.

2 Likes

Har kommer opp i 113 000 aksjer nå. Går ikke fort om man skal akkumulere på under 0.80 kurser… eller under 0.85 blir vel det neste… Men ja, ta det piano, FUNCOM har jo lån som dem ikke vet hvordan skal bli betalt. Cashburn føler jeg er under kontroll.

En footnote: FUNCOMs kreditor og største aksjonær er en og same enhet eller person… Det trygger bildet adskillig mer enn dersom hovedaksjonær og kreditor var forskjellig. Jeg har kommet til at vi er nok relativt trygge så lenge bunnen og cash flow er i pluss med noe margin…

2 Likes