Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat

Counteren for installasjoner stemmer rimelig greit over enns med likes og recommendations så må nok skuffe deg… FUNCOM omsetter for noen hundretusinger (NOK) på Android i kvartalet… Medmindre du tror at alle som kjøper spillet er FUNCOM aksjonærer… hehe, det blir vel det neste tenker jeg :stuck_out_tongue:

2 Likes

HTC Vive får enormt god omtale, og dersom Funcom klarer å kombinere det her med deres spill The Park, kan dette bli mye mer enn hva de har forutsett, selv om de selvfølgelig sikkert håper på dette, til tross for moderasjon i kvartalsrapporten.

HTC Vive:

For å ta noen ord fra den første linken der:
“In a lot of ways, HTC Vive is tough to report since of a rarity. I’ve always been around personal computers, and while a complicated smartphone was a good creation it’s always been a connected mobile mechanism to me. There are other VR headsets out there to be sure, and these headsets were all neat to use, yet HTC Vive is life-changing. It is a revolution.”

Og Funcom er midt oppi der. Midt oppi revolusjonen. Berg og dalbane + skrekk og gru og VR dette kan bli godsaker det.

2 Likes

Intervju med Gaute Goddager, som var med på å starte opp Funcom og gi oss AOC. Ganske interessant.
http://www.mmorpg.com/showFeature.cfm/loadFeature/10100/Online-Game-Pioneers-An-Interview-with-Funcoms-Gaute-Godager.html

Et lite “gullkorn” fra han :smile:
“Funcom is also, in some ways, a national pride to Norwegian people. We sold one million copies of Age of Conan. Name one other entertainment property created in Norway that has ever sold that many copies. It doesn’t happen. It’s a cool thing, and it’s probably way overvalued, but again, it’s something that many nerds in Norway would like to have a piece of. Like, “I know I’m losing money buying Funcom shares because they keep going down, but it’s cool having those shares; I own a piece of magic!” But they are patient. Maybe they’re naïve like we were? Maybe they’re stupid? I’m very grateful. I always take the opportunity to thank them for their patience.”

6 Likes

veldig interessant intervju og brutalt ærlig slik han oppfattet denne perioden.bør leses!

Veldig interessant lesing:

We were always very good at public relations and marketing at Funcom, too, or at least we used to be? I don’t know anymore. I haven’t worked there for years, but we used to be really good at being a company that people wrote about.

.

The difference is that while they did what we did, they did what we did better, which is always what I say. They were more experienced. They were smarter than we were, but we were creative, and I think that’s why we’ve stuck around for years and years and years.

De to sitatene synes jeg sier mye om Funcom. PR-messig, så var de nok på topp rundt AoC releasen omtrent når Godager sluttet. Funcom-spill er litt som java open source software. Som en C# utvikler jeg jobbet med som måtte svitsje til java-verdenen sa: everything is half-assed. It works, but with quirks.

Må si jeg virkelig håper The Park eller den ikke navngitte, litt større tittelen de lager blir sleeper-hitten de alltid har drømt om. Det hadde vært jævelig kult om Funcom kunne få tilbake mer av det som gjorde dem til en unik spillutvikler.

1 Like

Akkurat der ble jeg litt hypa :smiley:

1 Like

Du tok det sitatet ut av kontekst :smile: Her har du hele teksten…

We were among the very first, and we made industry changing games. I could sit down with you in World of Warcraft and just list the features they ripped off from Anarchy Online that we invented before them. I can say they did this, they stole that, they did this the way we did, but we were responding to what previous games did wrong and they were responding similarly.

The difference is that while they did what we did, they did what we did better, which is always what I say. They were more experienced. They were smarter than we were, but we were creative, and I think that’s why we’ve stuck around for years and years and years.

Jeg synes det er noe de kan være stolte av. AO, er litt spennende må jeg medgi… Jeg vet og at Ao er en av de tingene Gaute Godager er mest stolt av…

Må smile litt… For en jævla subtil slibrig mate å hype stakkars investorer på… EE fornekter seg ikke… kan plutselig bli tøffere å få has på FUN aksjer fremover nå. Håper fan meg at Yellen kan få opp renta før FUN begynner å røre på seg.

Hmm… hva skjer med ordreboka til FUNCOM i dag?

Håper ikke jeg har plapret så mye at jeg går glipp av inngangen min… :confused: Sitter stuck i USD og har ikke så mange FUNCOM som jeg ønsker…

1 Like

Snart kommer det en ny trailer og forhåpentligvis kommer de da i gang med preorder også. Siden dette er basert på TSW hadde det gjort seg med en collectors/limited edt. også, men regner med de holder seg unna bokssalg så det må i så fall bli in-game bonuser.

De kan jo også kombinere dette med teasere/små reklamer som dukker opp i TSW. Type “preorder now to receive…”

Gordon, nå ligger det da 150k på 0,82, må jo være en gavepakke til deg? :wink:

1 Like

Om det ikke da er Gordon sine som skal selges ? :smile:

3 Likes

om posten på 150k går, så kunne det jo ligge ann til ett lite rally

Kanskje det er dere som selger på 0.82… Dette kan jeg :wink: Jeg har litt tid ennå… Og I morgen blir det rentefest :smiley:

Ja man skal alltid anta at Gordon mener det motsatte av det han sier. DVS , han elsker Starbreeze og selger FC på 0.82…

2 Likes

Særlig det første… Digger StarBreeze faktisk. det er så fornuftig at man ikke har utsikter til å tjene penger det neste året, men likevel er priset helt opp i 3 milliarder. :slight_smile:

1 Like

De kommer vel i H2…

Sjekk dette… Da er det et faktum… Short signalet feilet for første gang på et år…

Nå sier Bulls kjøp… :stuck_out_tongue:

Vet ikke hva det betyr, men det betyr hvertfall at nå den siste tid så har vi hadt noe annet enn det siste år.

5 Likes