Ikke grabbe så jævlig på ASK siden da. Vi kunne godt fisket 20 til 30 k aksjer om dagen nede på 0.81. Om vi beginner å kjøre markedet så må vi kjøpe dyrere… Eller for å si det slik. Om du er for grådig så blir dette dyrt for meg.
Har jo sagt at eg mister kontrollen når Funcom aksjene skriker mot meg, akkurat som om det skulle vert 10 digge damer rundt meg, må bare ha da
Slapp av litt da. Når jeg har klasket litt til en dag, så broker jeg å la FUNCOM aksjen hvile et parr dager før jeg klasker litt til igjen… Man får billigere inngang slik. Ikke last til ripa med en gang…
Skal ikke ha mer eg, tok litt over 100k, så det er noen andre som også har tatt litt idag.
Sikker på at du her ikke gjør motsatt av hva du sier ?
For å være litt ærlig så holdt jeg på å selge noe nesten fordi noen ganger så kan det virke som en god strategi å legge litt mye på salg slik at kursen ikke løper av gårde… Men etterhvert som volume tar seg opp så er det i økende grad risikabelt. Kan miste 200 k aksjer i en svupp på det viset der om noen med litt trykk hopper på.
Neste uke nå skal jeg bare vente å se om det kanskje kjølner litt… Har ikke fått så veldig mye skjønner du, skulle hatt 500 000 til under 0.85 allerhelst… Så jeg skal se om det roer seg neste uke…
Angående dette så hender det at jeg ikke kan være helt ærlig med hvor mye jeg har og hvor mye jeg kjøper og når… fordi volumene er litt stor i forhold til daglig handel og det ville hatt betydning i forhold til markedets prising faktisk. Blir litt sånn at man viser kortene litt, men jeg kan ikke blotte det helt da ville jeg konsekvent tapt.
Det sagt så kan du gå ut fra at jeg ALDRI sier jeg kjøper når jeg faktisk selger. Å holde på slik er ikke meg.
Nå har eg ca 150k, hadde litt igjen fra sist.
Noe mer enn det skal eg ikke ha, med mindre noen på innsiden kjøper, og viser på den måten at det kan være ett håp i det fjerne.
Funcom aksjen er jo selvmord, men noen ganger skjer det at mann blir reddet i siste liten.
- skjer det her, altså at en redningsmann kommer på banen, så vil det bli syke prosenter.
Så vet vi jo at når the park kommer, så vil det bli litt oppmerksomhet rundt Fun, og aksjen til Fun
- kan være ett okey, bett
Er jo så mangen flinke folk og gode meninger her på forumet.
Ingen så kunne tenke seg en jobb i Funcom da:
hehe… Skulle de ha hatt meg på lønningslista så tror jeg det har gått til helvette med kost kontroll for å si det slik
Vi har jo postet mye dill og dall om dette… Om man tar med “meldte” forbedringer i cash forbruk/utgifter og det vi så fra Q2 rapporten så vil jeg si Cashburn forventet i Q3 er hvertfall ikke mer enn -5 Mill NOK. EBITDA i Q2 skisserte allerede et EBIT som ville være i -2 mill NOK dersom det ikke hadde vært så sinnsykt mye nedskrivninger.
Mao. synes jeg at vi kan ta det inn som baselinje at MMO portefølgen til FUNCOM slik den står i dag med vedlikehold gir:
EBIT: - 2 mill NOK
Cash Flow: - 5 Mill NOK
Om man ser på poster fra tilbake i Juli når LMO fløy høyt på 16 plass i paid games overall i US… Da var det vel nevnt daglige nedlastninger typ 15 000 (noen mente høyere og). Hvilket vil gi over 5 mill NOK når Steam har fått sitt. Hvor mye mer som kommer fra FUNCOM shop som følger av direkte trafikk fra LEGO.com og LEGP facebbok inn på playminifigure.com vet jeg ikke. Men litt er det… Det er innafor å anta at de får hvertfall 1 mill NOK i dette kvartalet (kan og fort være mye bedre). Da kan vi lett se at EBIT vil være positiv. Kanskje rundt 4 mill NOK. Cashflow vil og være positiv i Q3… Kanskje rundt 1 mill NOK. Tenk deg det… Positiv cash flow !!! Jeg tror det vil være en milepæl i seg selv.
Videre for Q4. Om vi får lov til å være så crazy å anta at de selger 100 000 The Park til 100 kroner spillet (noe i Steam noe i FUNCOM shop, 20% til VAT og Steam osv…) så ser vi at vi har minst 8 mill NOK herfra i omsetning hvertfall. Om vi videre antar at LMO selger ingenting i Q4 og at TSW ikke får mersalg eller noe fra The Park… Da betyr det at EBIT i Q4 er 6 mill NOK og Cash flow igjen positiv med 1 mill NOK. Om FUNCOM gjør det til vane å skape 10 mill NOK i halvåret så gir det med en P/E 15 mine damer og herrer, 20 mill NOK i året*15 = 300 mill Market Cap. Selv med harakiripessimisme som jeg utviser over til gullmedalje så blir det altså nesten +450% oppside her (Jeg har andre estimat postet på forumet her som ikke er så pessimistiske som og viser at oppsiden kan være adskillig større). Nå kommer dette med lånet osv å tynge aksjen også, men at FUNCOM med fin Q3 som nevnt over og 100 000 salg for The Park kan gå +100 eller +200% innen jul anser jeg som veldig sannsynlig.
Eit greit lodd å ta med ikke altfor stor eksponering.
TSW er 6 på topp sellers nå på steam
Var det for 15 min siden
'213. Plass nå
hehehe… tror noen må ha sett feil
Har tenkt litt… Har Funcom stjelt ideen til StarBreeze… Uansett så tror jeg SB bør følge jævlig godt med på hvordan det går med skrekk (blir det zombies…?) VR gamet til FUN…Det blir veldig spennende dette i Oktober.
Noen med god oversikt og kjennskap til Funcom så kunne prøvd å sett opp en oversikt over funcoms eiendeler, og mulig oppnåelig pris ved salg av dei forskjellige ?
hva kunne f.eks ip til Tlj være av verdi ?
Lmo har potensiale, men eg vet ikke om Funcom klarer å få det ut, kunne man tenkt her å gi fra seg eierinteresser i Lmo til andre så kunne klart å fått ut potensiale?
Mann kunne kunne jo f.eks fra seg en prosentvis eierdel uten vederlag, til noen som kunne få ut potensiale og ta kost med marknadsføring, så vil det muligens genere mer inntekter enn hva det pr.nå gjør ?
Om Funcom ble sittende igjen med Tsw, redusert gjeld og nye lavbudsjett spill, kunne det være et håp, eller ?
PS : Eg har hatt en meget fin natt, med Funcom lodd i drømmene, tror eg tar litt mer til uka.
God helg
mmorpg.com lister opp de 35 greatest MMOene
What makes a “Great MMO”? Well, in our voting we took into account both
the technical and community achievements of each title, but also its
wider effect on the MMO genre as a whole. In short, this list isn’t just
about what we think is “The Best”, but also about what we think has had
the most significant impact on culture and gaming as a whole.
AoC på en 28.plass
Age of Conan had one of the rockiest and most disappointing launches in
MMO history (a plight known well to its maker, Funcom). But that’s OK in
our book, because though it never became the PVP siege warfare heavy
game it was originally intended to be, under the tutelage of the
fantastic Craig Morrison (now at Blizzard) AOC became one hell of a dark
and gritty PVE theme park. Could it have been more? Maybe, but we’re
inclined to accept it as it is: a fantastic take on RE Howard’s work
with some of the best combat in MMOs available.
Blir spennende å se hvor TSW og AO ender opp på denne lista. Jeg tipper AO skal ganske høyt fordi WoW tok mange av ideene fra AO og gjorde de bedre.
AoC kunne godt ha vært lengre opp synes jeg. Combat og animasjonene i AoC er det ikke mange andre som har klart. Likevel AoC er forran Lineage 2 som er en kassasuksess… Blir spennende å se fortsettelsen.