Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat

Hvor lang tar det å produsere ett spill som the park ?
Tenker på fra ideen er klekket ut, til ferdig produkt

Hmm… tydeligvis rundt 9 måneder…

1 Like

Kona såg the park filmen nå, ho ble jævlig gira !
Å ho liker spill, lmo prøvde ho en gang, utan at det var noe.( nå er ho en del eldre enn målgruppen også da )

Det som er, er at ho og også dei fleste andre eg kjenner som liker spill, er at det er spill på ipaden som faller i smak.
Nå kommer the park på pc i oktober, men når kan kona mi få det padda si ?

Tror UNREAL 4 støtter Ipads… Men likevel skjer nok neppe det medmindre at The Park Blir en hit som selger over 250 000… Jeg ville tro det hvertfall.

Ååå sier du det? :stuck_out_tongue: Hva baserer du det på?

Eg håper vertfall at Funcom ikke setter prisen for høyt, men at dei innser at der høye salgstall som gjelder.

få igang noe hype i forkant av lansering, men ikke for tidlig.
Nå ut til folket, og til en riktig pris, så kan en fint se høye salgstall.

3 Likes

Jepp… Håper folk holder seg på bakken… Ikke noe haus… Dessuten er det bedre å få en billig sakte inngang enn sånn rett opp og rett ned, rett opp, rett ned, osv osv…

2 Likes

liten greie… De har visst fått mange av datoene feil… men men

The park øker med ett par hundre views for hver gang eg titter innom, bikker vel 140k iløpet av søndagen

4 Likes

Ingen vet vel hvordan the park blir, blir det point and click med story som fokus så vil det isåfall egne seg perfekt på tablets. Men da hadde det nesten ikke vært poeng å lansere på pc, med unntak av at grafikken er best på pc.

Point and klikk… Nei de snakker jo om VR. Blir nok First person RPG. det er det eneste jeg ser som egner seg på VR.

EDIT: Shit folkens… nærmer seg, 20 September i dag :smiley:

2 Likes

Er fan meg helt umulig å få noe som helst uten at man klubber til på Ask. Handelen I dag er jo full stillstand… medmindre man klyver opp på Ask som sagt… Jeg foreslår at vi tar en kollektiv vent I dag og ser om det ikke kommer noe dryppende om man venter lenge nok.

Så vidt jeg husker så har de kun rettigheter på MMO spill fram til 2023 så tror du har rett i at de må forhandle fram ny avtale hvis de skal lage single player spill basert på conan

Hvis noen av dere har lyst å vinne en kopi av “The Park” kan dere retweete denne meldingen.

1 Like

I dag var det litt sånn nyttig handel :wink:

Nå snakker vi… Men så var det fan meg rett opp til 0.85 igjen. Ro ned på grøten gutta. Legg inn Bid på 0.82 og o.81 og sånn, så drypper det inn litt her og der. Begynner tidsnok å dra seg til oppover om vi trenger ikke selv sette det i gang.

1 Like

Var noen som påstod MED VOLDSOM overbevisning her i en annen tråd at AO neppe står for 1% av FUNCOMS omsetning… Og så begynte vi å diskutere… Lenge. Jeg mener AO lett kan stå for 1% av 22 mill NOK omsatt i kvartalet. Og det som er en interessant tanke er hvor mange Nye kan man få inn i AO om man lanserer det på steam. Klarer man for eksempel å få det opp til samme høyde som AoC? Jeg synes det er litt spennende for når man leser rundt på nettet så er det ofte mer lovord om AO, verdens første MMO. Det kan fort bli en sånn ting tøffe gamere liker å ha lastet ned. :wink:

Uansett, gitt at man tror man kan få opp befolkningstallene med ny motor og alt (sjekk trailer) :
http://www.anarchy-online.com/

HVA tror dere dette som står på slutten av traileren betyr? Lager de en ny verden i spillet eller er dette bare en sånn merkelig ting de sier som markedsføring “A New World Coming Soon!!!”. :smiley: Videre, tror dere den verdenen blir gratis eller er det noe FUNCOM kan tjene penger på her…?

EDIT: Beklager, kom på at FUNCOM og Jebsen ikke driver veldedighet, de forsøker faktisk steinhardt å få skuta snudd og ut av smult farvann… de tar nok betalt ja (i en såkalt F2P model) :stuck_out_tongue:

2 Likes