Du sliter bare med å sitere noen på dette, ettersom det ikke er noen som har sagt det.
Innrømm det… Dere kranglet bare uten å vite helt hva dere kranglet om.
Si etter meg " Ja Gordon, jeg er enig, AO har kanskje noen hundre tusen omsetning i kvartalet, og det er en fair antagelse å tro at det kan 20 dobbles dersom befolkningen 20 dobbles, eller X dobles dersom befolkningen X dobbles"
*X = fyll in vilkårlig tall her
Men for å bevege seg videre. Er det noen som har peil på hvor mange som spiller AO i dag?
Ikke for å være en festbrems eller no, men dette med “A New World” har de holdt på med siden 2008.
haha… ikke værre (liker og at de skriver coming soon…lol
. Tok bare 7 år !!!). Noen som har peil hvor mange som spiler AO?
Til de som ikke forstår hvordan F2P gir penger i kassa (Kan virkelig ikke skjønne at folk fan ikke fatter dette ennå)
Free Play program
On December 15, 2004, Funcom replaced trial subscriptions with a business model supported by in-game advertising called the “Free Play” program.[53] Under this program, new players are allowed indefinite access to the full original game without supplying a credit card number. With the exception of the first booster pack Notum Wars, the offer does not include access to content added with expansion or booster packs. Free subscribers are shown advertisements provided by Massive Incorporated, a company that supplies in-game advertising. The ads appear on virtual billboards placed in high traffic areas of the game world. Paying customers have the option to replace these ads with ones for fictitious products related to the game.[54] Free subscribers may also purchase paid points to participate in micro-transactions and purchase in-game items that do not directly impact combat related gameplay.[55]
The Free Play program was originally set to last one year, but its length has been extended every year since its creation. As of June 2013, the free to play program still exists. Former game director Craig Morrison stated in a 2008 interview that the program has “been a vital part of the success of the game.”[56] In January 2008, Funcom rebranded their subscription model as a “tier subscription system”, adding a third options for customers to access to the game. Customers can access the original game and Notum Wars booster pack for free via the Free Play program, pay the full monthly subscription fee for access to all expansion and booster packs, or pay a reduced monthly fee for access to only the Shadowlands expansion pack.[57]
Mer: The “Free Play” program, started in 2004, allows new players indefinite access to the original game in return for viewing in-game advertisements. Vital to the game’s continued operation, the program created 400,000 new subscriptions in its first ten months, and had generated US$1 million in advertising revenue by 2006.
Sales and subscriptions
Five days after the game’s launch, public relations director Marit Lund announced that “35,000 registered accounts” had been created.[81][82] By 2002, the total number of subscriptions created since launch was stated as 150,000.[83] After the release of the Shadowlands and Alien Invasion expansion packs, total subscriptions had risen to 700,000 in late 2004.[42] Sales of the game, its expansion packs, and monthly customer subscriptions had generated US$28 million dollars by 2005.[84]
The “free play” program, started in 2004, has had the most significant effect on subscriptions to date. ”More than 400,000 new players" signed up for free subscriptions in the program’s first ten months according to Funcom CEO Trond Arne Aas.[85] The next year, the number of free subscriptions created, independent of paid subscriptions, was stated as one million.[86] The income from the program—which had generated $1,000,000 by its second year—supplements revenue from paid accounts.[84][87]
Funcom attributed “higher than expected” company profits in 2006 to Lost Eden’s release in December of that year.[87][88] Subscription revenue during this time was described as “steady” and “profitable”. Subscription revenue remained “steady” for the next three years, until 2009 when they were described as “slowly declining”.[89][90] It was stated that close to two million subscriptions, both free and paid, had been created by July 2008.[25]
28 Mill USD (230 Mill NOK) hadde AO omsatt for innen 2005 !!! 2 Mill subscribers eller kontoer var skapt innen 2008. Å relaunche denne under Nostalgiens flagg på Steam tror jeg fort kan bli MEEEGET interessant når man kunn er på utkikk etter fattige 5 mill NOK i kvartalet for å kunne erklære suksess. Dette ble kanskje vel mye fakta for StarBreeze trolla, men kanskje de tenker før de åpner brødskuffen neste gang
Lead designer in TSW Ramin Amie kommer med kul greie på Hover Boards i TSW nå. Ser bra ut.
https://twitter.com/RomainAmiel
https://twitter.com/funcom_tsw
Fått noen aksjer… yay Min plan går rette veien
Med tolmodighet så har jeg fått fin inngang på noen få nå… På ett eller annet punkt så må man vel klemme til før The Park Starter… Men så langt har dette gått bra…
Jeg satser på USD, GOGL var det litt av her om dagen og så holder jeg på med å snike meg inn i FUN… Men fortsatt under 180 000 aksjer… Går seint.
Det sagt så er jeg ute etter å investere i selskap som har store oppsidepotensial. FUNCOM har det for eksempel nå med en Market Cap på bare 70 mill. Jeg har vist tidligere hvorfor… Hvis The Park for eksempel selger så det merkes så er det take off…
StarBreeze er for meg bare et dritdyrt selskap som ennå har til gode å bevise sin Verdi. De har kunn PD2 som forsvarer en Verdi rundt 500 til 1 milliard. Alt det andre er forventninger og haus. Nedturen blir vond for dere.
Hvis man ser på hvordan Soma nå blir tatt i mot så er i alle fall potensialet der innenfor sjangeren. Med det har jeg sett på antall seeds/leechers på torrents. Dette kan gi en god pekepinn på populariteten til spillet i mangel av bedre alternativer akkurat nå. De mest populære spilla er jo også de som blir mest lastet ned.
Med tanke på at Soma slår så godt an til nå kan The Park bli en fin opplevelse. Ja jeg vet at Soma nok er en langt større tittel i utgangspunktet, men The Park gruser Soma på eksempelsvis Youtube med teaseren, og det er jo positivt (basert på antall visninger) .
Vet vi når i okt at the park kommer, eller det bare iløpet av måneden vi vet ?
Spillet bør lanseres rundt halloween og det er 31.oktober tror jeg.
sjekk denne gutta…
https://siteanalytics.compete.com/thesecretworld.com/#.VgHN0tI4WUk
100 000 unike besøk på tsw sin side I måneden.
Anarchy-online har og hatt et heftig hopp etter ny motor ble lagt på beta server. 21000 unike besøk i August
https://siteanalytics.compete.com/anarchy-online.com/#.VgHOO9I4WUk
Det som er litt kult er at de tjener ekstra penger på AO bare ved at det er flere folk i spillet pga reklamen. Den gleder jeg meg til å se effekten av.
Dobbelpost… sent … zzz
Dette var en av de tingene jeg så på da jeg solgte ut på 4-tallet. Tror det jeg kom fram til stemte rimelig bra. Det er også en av tingene jeg ser på når jeg vurderer Funcom igjen nå, en veldig god reality check. Jeg tror LMO har store problemer dessverre. De har nok fått inn en del på launchen, men nå sitter de på et spill de må drifte, men uten abonnementsinntekter.
Slutt å trolle nå @Onns. Poenget er at det var en mangedobling av unike besøkende for AO og TSW i Juli og at det holder seg bra. Enkelte her inne har jo postulert at TSW kunn har de spillerne man ser i Steam… ca 400 pr dag. Du synes ikke det er litt rart da at over 100 000 henger på produktets forumside da…?
Ønsket var ikke å si noe mere enn det… Men det gjorde deg visst irritert/frustrert? Og det kan jeg jo skjønne for det får jo deg og dine argument til å se nokså rare ut? Men slik må det være når man sier rare ting.
Jeg er enig med Onns og ser også poenget til Gordon. Det er ikke sikkert antall gir penger, men det gir en indikasjon på interesse og nysgjerrig. Hvordan salget av The Park blir tror jeg vi ser relativt kjapt etter release…