Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat

LMO tror jeg som sagt man ikke skal regne med i det hele tatt. Man reagerer jo positivt på at LEGO markedsfører LMO ganske hardt, men jeg tror mulighetene for at det løsner er lave. Jeg håper bare at de får lagt denne IPen over I hendene på LEGO for en rimelig pen slump. Da ville jeg vært fornøyd.

MEN så var jo Compete linkene over heller ikke om LMO. Det var om TSW og AO… Og det er jo ikke negativt at det er flere som er innom sidene deres.

4 Likes

Nå er hoverboards på plass i TSW:
http://www.thesecretworld.com/news/enjoy_the_hoverboard

6 Likes

Siden du kan så mye om animasjoner og spill og sånt Onns så er du vel klar over antallet animasjoner som må endres hvis TSW skal få nye animasjoner. Det har ikke Funcom råd til.

Spillet ble påbegynt i en annen tidsalder. Når en ser forskjellen på ansikts “creator’en” i spill som det nyeste Metal Gear Solid spillet og TSW så går dette virkelig opp for en. Men da TSW kom ut var den creator’en helt på linje med de beste andre i markedet.

Ansikter hører jeg for første gang nå fra Onns at er et problem, og da tror jeg de fleste skjønner hva man kan gjøre med den meningen :stuck_out_tongue:

Når det gjelder animasjoner så er det sant som Morti sier, usedvanlig ulurt spørsmål fra Onns hvis han faktisk vet så mye som han utroper seg selv til å vite… :stuck_out_tongue: Dreamworld animerer bevegleser gjennom motion capture og bones i Character. Jo flere bones jo bedre blir feel, men desto villere blir og data bandwidth requirements. AoC tror jeg fortsatt er det spill på markedet med flest bones i character. Derfor føles og combat og animasjonene i Age of Conan helt annerledes. Videre så er det og et element i forhold til transitional states (det å gå fra stilstand til walk, fra walk til run, fra run til sprint…). det finnes slike animasjoner for alle retninger og også avhengig av strafe, swim osv… Transitional states på AoC… Igjen top notch… For TSW så er dette lavere. Faktisk, antall bones i TSW er betydelig lavere. Det sagt så var dette løsningen på de betydelige utfordringene AoC hadde med lag i Siege. TSW har klart seg bra der, for det er rett og slett mindre requirements… Så det er en god grunn for at ting er som de er.

Men når jeg leser Onns sier “hvorfor, ikke bare… osv…”, da vet jeg at han kan Ganske lite om animasjoner og spill faktisk. Støy i en FUNCOM tråd fra en FUNCOM hater :stuck_out_tongue:

2 Likes

Her har Onns helt rett. Char creation ( + animasjoner og combat ) var det folk klagde mest på før release. Char creation i beta var helt elendig ( på grensen til tragisk når man sammenligner med AoC ) men det ble gjort en del forbedringer rundt launch.

1 Like

Char creation er ikke det samme som ansikt… Og klager på ansikt har jeg aldri sett verken på thesecretworld.com, mmorpg.com eller i noe review etter launch.

Char Creation har jeg sett flere ønsker bedre. men det har ikke noe med ansikt å gjøre nødvendigvis.

Animasjoner og Combat er det som har vært den store klagen. MEN som sagt lengre opp. tekniske grunner ligger bak valgene, og det må være slik for at Fusang skal funke som det gjør :P. vet ikke om dette kunne blitt forbedret i dag eller 2016, men det står ikke på vilje hvertfall…

1 Like

Nei men i TSW sin er ansikt en stor del av den og det var mye klaging på ansikt i beta’en.

Fant et par gode kommentarer. Kan jo være at @Gordon ikke definerer dette som klaging men det gjør iallfall jeg :wink:

“Male character faces look like they tried to put Michael Jackson back together again”

"Well, from my perspective - the females look like they have been ridden hard and put away wet… for many years. However, that is what I look like already "

“The male face designs are bafflingly ugly and uninteresting - they mostly all look kind of 'small/mousy”

“1) Lots of sliders, noses are big, lips are way too wide, and what the hell with the gap between lips and noses? My characters look like apes with this”

" I can’t make a female head that doesn’t look like a missing link with jutting jaw and sloped back skull. The wireframe model for female heads is dysfunctional unless you can hide as much of it as possible in a hairstyle."

“The lips are all slightly different levels of pucker and coloration on the exact same lip model. And it’s a really bad lip model.”

“Absolutely its big no for me if this is not adjusted. I want my character look pretty and realistic. Not TSW cavewoman or GW2 hentai super model.”

3 Likes

Og fra når er de kommentarene? Dere blander inn animasjoner som alle er enige i at er dårlige. Men ansiktene på den tidens mmo’er bestod stort sett i lange ører og sur eller barsk munn. Det var en annen tid. TSW var lenge i produksjon.

Disse kommentarene er fra mai 2012.

EDIT: her er linken : https://forums.thesecretworld.com/showthread.php?5020-Character-creation

Jeg sier bare jeg ikke har sett det som ofte klaget på, kanskje du har rett kanskje ikke. Det sagt så synes jeg det blir mer og mer barnehage, den veien StarBreeze gjengen tar denne disksjonen…

Det handler ikke om hvem som har uttrkt seg mest fargerikt. Synes det handler mer om hvor mye det har blitt klaget på noe. Se eksemplet under, 100 sider med klager etter en PayDay 2 oppdatering Xbox.

DET er fucked det. DET er noe jeg ville hevet øyebryn over og tenkt, shit dette ødelegger jo et produkts renome, og da går jeg ikke gjennom post for post for å finne den som velger uttrykke seg mest fargerikt for å gjøre poenget. Posten jeg linker inn viser klart at den generelle oppfatningen av problemet er altoverskyggende. Slike ting som dette må man gjøre noe med. Bli voksen karer.

Det sagt, så tror jeg ikke “ansikt” er et altoverskyggende problem I TSW. På langt nær. men det med animasjonene og combat er Ganske stort… Antageligvis øverst på lista for cons… Så det ville vrt hyggelig å gjøre noe med, men som lengre opp, om de justerer det så vil det koste bade mye arbeide og øke forbruk av båndbredde og maskin kapasitet.

Ja det er greit, men negative kommentarer som det der kunne en like godt gitt et ti-talls salgssuksesser som GTA, FIFA osv. Disse spillene illustrerer veldig godt utviklingen på dette området. En utrolig utvikling vi har sett. Vi har jo sett at Funcom har ligget i front hva gjelder animasjoner i andre spill som AOC og grafikk hva gjelder interessante og troverdige monstre og flott landskap og lyssetting. Og ikke minst storytellingen og alle små hentydninger til Folklore av alle slags varianter. Som f.eks. Agartha. De har geniale sider også. Og det er DET jeg velger å legge vekt på. Jeg tror faktisk at Funcom kan lage det beste spillet noensinne. Om de bare får nok sjangser og et høyere budsjett.

Problemet med TSW sine hoder er at de endte opp i uncanny valley. Dvs, de ser ekte ut til at de ser ut som mennesker, men det er ørsmå feil som gjør at man oppfatter at noe er feil. Hodene i f.eks WoW er noe man umiddelbart avskriver som ekte hoder.

… Personlig kunne det ikke bry meg mindre, men det var en ting folk klagde på. Samme med animasjonene. Som heller ikke plagde meg.

Hovedproblemet var nok i hvordan kamp/story var balansert. TSW har mye interessant/bra story, men den var gjemt bak for mye kamp som ikke er spesielt givende. Veldig mange kamper er bare builder-builder-builder-finisher-finisher&repeat mens du kiter bakover + litt ekstra cc i et relativt tregt tempo, men 1 sekund mellom hver handling.

1 Like

hehe… jeg kunne heller ikke bry meg om dette. Jeg kunne lagd en liste når som helst med gamebreaking features I PayDay 2 og underbygd det med 10 poster I tidsrommet nå til launch. Det gjør ikke det jeg skriver mer til fakta fordi… Bli voksen gutter. We get it, dere hater FUNCOM og ELSKER SB men legg band på dere, vær saklige.

Mulig det var det som var problemet. For meg var det ubalansen mellom fraksjonene i pvp som gjorde utslaget. Jeg spilte de fleste mmo for pvp. Animasjonene var en skuffelse i forhold til aoc (som er best på combat fremdeles den dag i dag). Men det var noe nytt og spennede likevel. Moderne setting, pistoler og assault rifler, kompliserte gåter osv. Mye bra! Men dårlig pvp pga at ingen var Dragons.

1 Like

De kan være geniale men på samme tid dårlig til å se konsekvensene av design valg. I f.eks TSW så kjørte de jo hardt på at det ikke skulle være noen leveler og at de kun hadde et “ability wheel” . Ca 6 måneder før launch la de til skill points fordi de fant ut at hvis de ikke hadde det kunne jo folk bare få tak i QL10 gear og på den måten bli boostet.

Itillegg har de jo hatt store problemer med community serveren/chat både i TSW og AoC.

Synes å huske at i AoC så gjorde man mindre skade som female char enn male pga av combo skipping. I AoC funket heller ikke siege skikkelig ( gjør det det nå ? ) og problemet med usynlig mount er der vel enda.

Før noen påstår at jeg er anti Funcom så vil jeg bare nevne at jeg fremdeles er innom TSW en gang eller 2 i uken :wink:

1 Like

Er bedre balanse mellom factions nå men den siste endringen som ble gjort i Fusang gjorde at det ikke lengre er noe behov for å forsvare facilities :confused:

Dere påpeker mye av det som var dårlig. Og jeg er enig i det meste. Minigames pvp i AoC var legendarisk bra. Gode spillere ville vinne uansett klasser. Skill based, men for gearbased. Jeg hadde også mine beste stunder i spillverden i open world pvp mellom de største guildene på Fury. Og Rage var også dritkult når det kom ut og populasjonen var bra. Helt utrolig bra pvp. Unsheilded side, doubletap stuns og reflect damage, aoe knockbacks, strafing etc.

Det neste mmo’et jeg spiller må¨nok bli et casual ett. Klarer nok neppe å finne et bedre spill enn poe det neste året heller. Håper jo litt på Star Wars.