hehe… må sku lige give dig et thums up for denne post, der fik jeg mig et godt grin
hehe… må sku lige give dig et thums up for denne post, der fik jeg mig et godt grin
Mye bra dere tar for dere når det gjelder spillene og teknologien.
Det eg er veldig spent på er :
*Er det rette folkene som styrer Funcom ?
*Har vi tiltro til at ledelsen kan, og vet hvordan situasjonen kan \ bør håndteres ?
Funcom sier selv at dei ikke forventer at the park skal få nevneverdige inntekter, men hva forventer dem selv da, og hvilket mål har Funcomledelsen for fremtiden.
Eg ville gjerne sett Funcom vise en målsetning, og høre hvordan målene kan oppnås.
Nå skjønner eg at Funcom er i vanskelig situasjon, og strategiplaner ikke er det første dei vil sende ut.
Eg er bare ikke overbevist om at det er nok krutt i ledelsen til å snu ett selskap som er gruset slik som Fun nå er.
Funcom har pr. nå en gjeld som virker uhåndterlig, men samtidig ikke avskrekkende dersom det kan utgis ett produkt som kan bli til en kassasuksess.
Problemet er jo naturligvis at det ikke er midler til å lage det, dersom ikke The park ikke blir det.
Skulle the park likevel bli en billig sukse, som selger mer enn hva markedet tror på, da er dagens inngangsbillett billig, å det kan gi bra prosenter tilbake.
Blir the park derimot som det meste anna som selskapet har komt med, da er dagens lodd høyt priset.
Eg har akkurat det antallet eg skal ha, dersom noe positivt skjer, så kjøper eg gjerne mer på en høyere kurs.
@Kronn et veldig godt innlegg!
Jeg tror formålet med The Park er å teste vannet for det litt større spillet de har planlagt etterpå. Jeg tror de håper på at The Park blir cash-positivt* og kan bedre ryktet til Funcom en smule.
Jeg mener at The Park er riktig vei å gå, med gjenbruk av assets og setting, fokus på story og et lite team som har en gitt deadline. Jeg er ikke imponert over hva de gjorde med LMO, men The Park viser jo at de faktisk skjønner at de må gjøre noe nytt.
*men som de sier, ikke noe som gjør noe særlig utslag på rent finansielt.
Skjønner ikke hvor du har det fra at GW2 ser fantastisk ut
AoC ser 10 ganger bedre ut… og det kom ut 5 år før. Alle trailerene for Gw2 er gitt ut med blessing av NCSoft… Den under er simple fan made stuff… AoC gruser GW2 det ser enhver med vettet i behold.
Her er TSW… det ser på langt nær ut som noe av det du maler det til å være
Å angående bones i GW2 character så animerer de ikke med distinkte bein i kroppen, det er en annen vei å gå reint metodisk sett (om du vil ha mer info søk på det). Det kan se greit ut men vil aldri føles så bra ut som for AoC. Det jeg tror som skjedde med TSW var at de tok litt hardt i fordi uansett hva som skjedde så ville de være sikre på at teknisk sett så var det stabilt… Sannheten er nok at de i burde latt antall bones være et sted mellom AoC og dagens TSW. Lager de et MMO til så blir det nok slik. En annen ting er at det er ikke same efford i motion capture i TSW som AoC. Med færre bein i kroppen så kommer motion capture mindre til sin rett.
Det er nok rimelig humor for deg ja. Du er jo faktisk han fyren som sa "F2P er jo gratis, blir ikke noe omsetning da… ". Er dette definisjonen av ignorant?
Her har du et utsnitt fra Wikipedia og hva de har å si om Anarchy Online sin omsetning: " Sales of the game, its expansion packs, and monthly customer subscriptions had generated US$28 million dollars by 2005.[84] The “free play” program, started in 2004, has had the most significant effect on subscriptions to date. ”More than 400,000 new players" signed up for free subscriptions in the program’s first ten months according to Funcom CEO Trond Arne Aas.[85] The next year, the number of free subscriptions created, independent of paid subscriptions, was stated as one million.[86] The income from the program—which had generated $1,000,000 by its second year—supplements revenue from paid accounts.["
De tar nok ned The Park fra Steam om de begynner å nærme seg 100 000 solgte.
Funcom er priset til 70 mill… Er det 60 mill som er det rette? hehe… Kanskje det er 80 mill NOK som er det rette i dag?
Q3 gir EBIT på flere millioner NOK +, Selger The Park i nærheten av 100 000 så blir det og en fin + i Q4. Jeg minner om at 20 mill NOK i bunnen pr år skal prise et selskap til 15*20 mill = 300 mill NOK. Det innebærer over 3 kroner pr FUNCOM aksje. Mao det er er en høy oppside selv om mørke låneskyer på horisonten skulle forpurre P/E til å heller bli 10. Men saken er, man må bare vente her nå. Man kan ikke være utolmodig. Det skjer når det skjer… Om det skjer. Dette er et bet jeg har 0 problem med … Jeg tror forøvrig det er en fair sjans for at det blir en kule her.
Morti…
Ser SB1M tar til seg litt billigaksjer i dag… sier det bare for du har et spesielt forhold til SB1M kunder… Du tror jo alle er meg
MEN DET ER ikke meg… Registrer at han har lagt seg i veien for meg dog…
Jeg har vel tenkt tanken ca 5 ganger siden jeg så SB1M kjøpte av DNM. Men tenkte jeg ikke skulle si noe om det siden jeg har spurt deg flere ganger før. Godt du tok det opp
Ja det tenker jeg at du har
EDIT: synes foresten FUNCOM ser fin ut sånn teknisk sett. Eneste problemet er at man neppe får mere aksjer til under 0.8. Det ligger 250 000 på 0.80 tallet dog… For tidlig å klemme til med storslegga, må ha litt flere FUN på konto først, for den begynner ofte å rulle om man fjerner salgssiden.
Legger til at nok et salgssignal hos Norsk Bulls feiler. Det er altså 1.5 år siden et salg eller short signal feilet hos Norsk Bulls sist. Nå har det kommet to feilskjær på rappen. Noe er forskjellig denne gangen.
Ser UBS kjøper… Det er litt uvanlig. Spennende.
Helt kronisk å se hvor lite selgerne har lyst å trykke på for å kvitte seg med aksjer. Jeg må altså opp i pris om jeg skal inn… Fristende …
Irathi…
Analyse tid…? Jeg kan ikke si jeg har sett en mer åpenbar positive utvikling enn denne, eller tar jeg feil. RSI vandrer oppover snart forbi 50, Moment vandrer oppover i positivt lende… Jeg tror det kommer til å skje ting.
Ex-Funcom sjef Gaute Godager har funnet seg nytt levebrød som psykolog:
http://www.nrk.no/livsstil/-sett-grenser-med-kjaerlighet-ikke-med-sinne-1.12546746
AO på 18.plass. Klarer TSW å komme inn på topp 10?
TSW blir kanskje til og med på topp 5. TSW er i en veldig fin periode nå. Mye bra omtale, og FUNCOM får og en god del sympati etter at det ble meldt at de har det tøft.
På topp 10 tror jeg vi blir å se
WOW
EVE
EQ2
GW2
TSW
SWG
ESO
DAOC
UO
NWIN
Asia er og med på The Park når jeg googler litt… Om de bare treffer litt (og jeg håper inderlig at noen holder EE I handen når det gjelder salget av The Park) så kan det fort bli noen hundre tusen solgte spill…
Nå håper jeg bare å se en plass man kan bestille pre-order og se en gameplay trailer. Hva tror dere, er det bra eller ikke med pre-order for et spill som The Park…?