Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat

50% opp fra i går er vel ok ? Spesielt når man tenker på at peaken etter issue #12 var 662. Jeg hadde forventet at den peaken var langt over 1000. Som Koe sier så blir det interessant å se hvordan spillertallene blir i helgen.

Jeg har ikke hatt aksjer i FC på lenge men vurderer faktisk å kjøpe nå.

4 Likes

Sikkert meg du har som utgangspunkt for det utsagnet, men jeg mente 50% opp fra forrige helg. Det er 100%+ opp fra igår.

Hva er det som gjør at du synes FC ser interessant ut nå? Jeg ser ikke noen store overraskelser fra AO/AoC/TSW. Jeg synes The Park ser interessant ut, men at de har bra mye å bevise for at det skal slå ut positivt. (Funcom har “aldri” levert et spill til tida eller innenfor budsjett).

1 Like

(denne gangen gjør de nok det, dette er ett lite spill som ingen visste om for noen uker siden :wink: Er nok straks klart og finjustering og tweeking er i gang.

Så har man et par skrapelodd i FC igjen…

Må være skrapesyken som har smittet meg.

10 Likes

Haha… Fans greie altså :stuck_out_tongue: … Samme for meg… Tenkte, her for en måned siden, Funcom er fucked med tanke på det der lånet i 2016/2017… Meeeeeen, aksjer på børs prises jo først og fremst på EBIT, og det KAN jo godt skje at de får rike +er på fremover hvis de bare kan løfte seg litt… Og så var lottoet igang igjen. For oppsiden er STOR slik de er priset nå.

Uansett, de aksjene jeg har har jeg råd å tape så det blir bare et godt gammeldags FUNCOMbet for min del. (eneste forskjellen er at jeg nå bare eksponerer 5%-10% av min kapital i motsetning til tidligere…)

EDIT:

Peak blir høy i TSW i dag (Allerede oppe på 454)
http://steamcharts.com/app/215280

1 Like

Oi PAS opp… PAS på banen.

2 Likes

Skal det bli litt samba mot slutten her da…?

Må helt på 1,2 før neste post over 100k er…

1 Like

Hehe jeg sover alltid godt :slight_smile: jobber for mye til å ha problemer med å sove. Nei grunnen til at jeg solgte var at det stoppet helt opp på 0.81 ca. Kjøpte like før fordi jeg så antydninger til at kursen skulle stikke snart. Fikk litt kalde føtter. Jeg blir opptatt av prosentene og historikken min selv om det handler om mindre beløper. Det går liksom sport i det. Var en dårlig vurdering da jeg skulle økt i stedet. Nå har jeg bestemt meg for å gå inn på nyheter og ikke på kurs/ordrebildeutvikling. Og denne gangen kjøper jeg trolig alt i ett jafs og med stop loss. Til forandring :slight_smile: hmm kanskje Peter Warren satte noen griller i hodet mitt på det foredraget likevel. Har også meldt meg på et kurs i teknisk analyse med Vibrand Finans om et par uker. Prøver å gjøre meg klar til krakket kommer slik at jeg kan få full uttelling hehe

1 Like

Nyheter for Age of Conan:

http://www.ageofconan.com/news/monthly_development_update_september_2015

Viktig punkt:
Ser ut som de har fått økt den faste bemanningen på spillet med en person, det vitner som regel om større inntekter fra produktet. (Med mindre de har tidligere mistet en dedikert ressurs)

2 Likes

Tenkte egentlig fra tirsdag til onsdag men ser at den peaken på 480 var natt til onsdag og peak tirsdag kveld var 454. Så da er det vel opp ca 60% og ikke 50%.

Ja men en gang må jo være den første :stuck_out_tongue:

Jeg tror The Park kan overraske hvis de klarer å få det ut før halloween. Som du sier så så er de ikke kjent for å levere på tiden og det er en av grunnen til at jeg er usikker. Det jeg liker med at de fokuserer mer på single player spill er at det er greit å kunne kjøre et salg på steam uten å måtte vurdere kostnader til båndbredd/hosting som de må på MMOene. I utgangspunktet skal det jo også være enklere (teknisk) å levere single player spill men det blir jo første spill med ny engine så her kan de jo selvfølgelig drite seg ut.

3 Likes

Om ikke dei klarer å lever innen fornuftig tid, og vertfall i løpet av oktober som er sagt, så vil eg se hoderulling i Funcom, da er det noen som ikke har forstått alvoret.
Det bør jobbes 25t i døgnet, for å nå få dette til på en fin måte

1 Like

Enig, men hvor mange ganger har vi ikke sagt det der?

3 Likes

hehe, joda, men denne gangen blir det :slight_smile:

1 Like

Blir ikke overrasket om de har mistet 2 :wink: Liker uansett planene for LFR/LFG.

Her er foresten månedsbrevet for AO :

http://forums.anarchy-online.com/showthread.php?615006-Monthly-Development-Update-September-2015-(To-the-Dark-Pyramid-Below)

2 Likes

Grafen er på stigning

4 Likes

Kom seg opp på 20. plass i løpet av salget:

2 Likes

Gjorde susen hvertfall. Tilbake oppe på 766 spillere nå. Håper vi runder 1000 nå i Helga bare for å få bekreftet at mye var solgt og at folk faktisk har tenkt å spille det g ikke bare la det råtne på disk fordi det var på salg. Ennå mer blir det på salget til Halloween. Jeg tror at FUNCOM gjorde dette salget for å booste talla litt i Q3.

Fikk de solgt 10 000 Ultimate packs tror dere?

3000 TSW packets?

25USD10000+13USD3000) = 289 000 USD … penger det og.

1 Like

Godt gjort FUNCOM oppe i 817 spillere concurrent fra steam. Spent på Helga. Jeg synes det ser lovende ut for at vi skal slå toppene tidligere i år før Halloween er over. Kunne tenkt meg 1500 før October er over og tangering (eller høyere) enn Desember tallene fjor når vi nærmer oss jul… Om The Park gjør jobben og drar inn mange nye spillere så kan vi kanskje klare det.

2 Likes

Da var det oktober og FC har ca 4 uker på å få spillet ut ( hvis de skal holde planen ). Bør vel snart se en skikkelig trailer og eventuelt info fra spillet. Hva tror dere om kursen ? Får vi en “boost” før release ?

2 Likes