Det skal lite til. Hvis Gordon er en mann av sitt ord er vi i hvertfall på kronetallet. Og jeg tror ca 1.20 hvis vi ikke får negative meldinger før lansering. Vi har allerede steget fra 0.7 til 0.9.
Skulle gjerne sett noe mer volum i aksjen, kjedelige greier her nå
Virker som om flertallet her tror at “The Park” virkelig blir lansert i Oktober.
I så fall første gang i Funcom noensinne lanserer et spill på den første kommuniserte datoen.
Vil tro at dette blir en del forsinket som alt annet, som for LEGO ios/android best å vente til sommerferien og lansere på et svært begrenset antall plattformer slik at en sørger for minst mulig kommersiell suksess. Og samtidig passe på å ha de tekniske krav til spillet såpass høye at det kun virker på det nyeste utstyret og ytterligere begrenser potensialet.
Best å sette en høy pris med en gang for å sikre minimum utbredelse og så tradisjonen tro komme med “Free to Play” desperasjonen noen måneder etter…
Med såpass kort tid mellom melding og release date, skulle jeg tro de klarer det ettersom de trolig har kommet langt og har kontroll på hva som gjenstår. Hadde det f.eks. vært Okt 2016 hadde det vært verre å treffe.
Jeg blir ikke overrasket om det ikke kommer denne måneden. Kort utviklingstid + ny engine er jo nesten å be om trøbbel Veldig synd ( og amatørmessig ) hvis de ikke klarer å få det ut men det er jo FC vi snakker om så alt er mulig.
Det er bare tull å spekulere i at det ikke kommer i oktober. Selv om de har vært forsinket tidligere (som jo er ganske vanlig for de fleste spillutviklere), har de jo denne gangen gått høyt ut med oktober-release både i video, melding og i tale. Og når de gjør det så kort tid før release, så er det klart at produktet er rimelig ferdig.
Sitat Joel Bylos:
"The Park is in its last phase of polish and the team is very excited to launch the game in October.”
Og nå så jeg ikke “The Streaming Ones” sist men her er en kommentar fra en som så det. Det ser ut som det faktisk skal være en link mellom hendelsene i TSW’s Halloween event, og “The Park”:
“And in more fun, related news the addition to TSW’s Halloween event for this year is a tie-in to the events of The Park. Or at least that’s according to the folks over on this week’s ‘The Streaming Ones’ and I imagine they’d know.”
Det betyr neppe at de solgte under 3000 kopier, da Steamspy ikke ser ut til å være til å stole på. De har faktisk gått ned i owners fra 305’ til 295’, i perioden hvor de kjørte salg og lå på topplistene til Steam, og da må det jo være noe som skurrer?
Tror du forresten spill som ligger på top 25 selger så dårlig? I tillegg hadde de den vanlige versjonen ganske høyt plassert på listene også.
Owners: 295,188 ± 13,797
Players in the last 2 weeks: 13,356 ± 2,936 (4.52%)
Players total: 270,673 ± 13,212 (91.7%)
Normalt så indikerer vel “±” den statistiske usikkerheten i målingen. Mao. et sted mellom ti og seksten tusen spillere siste to uker?
295k ± 14k inkluderer også 305k for total Owners.
…og tilsynelatende er det da omtrent femten tusen (± X) som eier spillet men ikke spiller.
Men det ser jo ikke akkurat ut som at salget har vært formidabelt…
Tror ikke FC ( eller andre ) skal klage hvis de selger 2500-4000 kopier på et 2 dagers salg.
I utgangspunktet tror jeg de klarer det men det kan jo alltid dukke opp bugs ( spesielt siden de nå kjører på ny engine ) som de ikke klarer å fikse i tide.
Kult
Funcom opp 5% i dag også, nærmer seg krona nå. Ikke store volumene i kroner og øre dog. Det skal ikke mer enn en person med litt penger for å kjøre kursen den ene eller andre retning.
Kan se ut som at de kun skal selge spillet gjennom Steam:
Smart!
Ja, tror det blir bra for rankingen, som du var inne på tidligere.
Og lettere å estimere hvor mye de har solgt for
Liker de nye taktene og strategien. Nå blir det spennende å se prisen.