Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat

Jepp, gratis markedsføring er lett verdt de tredve prosentene som Steam tar. De slipper også å lage en egen betalingsside, noe de har hatt problemer med tidligere.

Jeg har gjettet 5$ / 5€ / 50kr, men det avhenger jo veldig av størrelsen på spillet. Jeg er også spent på hvor bra grafikken blir. TSW fikk jo kritikk for animasjoner/ansikter og de forklarte det med valg tatt fordi det er et MMO. The Park er vel singleplayer og de burde kunne kjøre på omtrent så mye de vil.

1 Like

Det er litt trøkk i aksjen også for tiden.

Mange som kjøper, få som selger.

1 Like

4.plass på TSW her.

The List: Five MMO’s for Experienced Players

http://www.mmorpg.com/showVideo.cfm/videoId/4600

Dette er ikke lista over de beste MMOene som jeg har posta tidligere.

5 Likes

Tipper det kommer en video denne uka, kanskje allerede i morgen? Sist gang kom den på en onsdag, mulig de kjører på med samme dagen.

Siden det skal være en tie-in med TSW, bør vel spillet være på plass til den tid? Med utgangspunkt i Halloween Event i fjor bør spillet altså slippes før 19/10.

Edit:
De som vil kan jo se selve streamen, men her er litt info omkring dette.

“I came in towards the very end of the stream. The only thing of note I caught was that the Halloween event will be a tie-in to that new ‘The Park’ game.”

2 Likes

hvor mange spillere er det i TSW, vet vi har diskutert dette før men oker ikke lete :wink: brorparten av kjøp i The Park kommer nok fra denne leiren.

2 Likes

Hvis salget der blir bra, så kommer spillet høyt opp på nye spill og forhåpentligvis bestselgerlisten også og hvis spillet er bra, så ruller ballen godt på seg. Spørsmålet er hva Funcom klarer å levere et bra spill på et begrenset budsjett, til riktig pris, til riktig tid. Historisk, så har jo spørsmålet stort sett vært nei, men de har gått nye veier her.

Anyway, grunnen til at jeg håpet Funcom gikk for singleplayerspill er at den tekniske risikoen er mye mindre. Testmiljøet ditt vil være svært likt Livemiljøet, i motsetning til et MMO hvor det er svært vanskelig å teste noe som skal ha 100k+ samtidige spillere.

Et singleplayerspill har også mye lavere terskel enn et MMO og litt av problemet til TSW var at investigation-missionene gjerne ble avbrutt av litt hjernedød grinding/trege kamper. Nå kan de levere et singleplayerspill hvor de kan fokusere på spillopplevelsen, ikke på MMO-aspektene som de “måtte” legge inn i TSW. Jeg tror derfor at spillet har mye bredere appell enn TSW.

Jeg er jo fristet til å kjøpe meg inn, men føler at Funcom har noe å bevise før jeg blir med på hypen. Jeg er glad jeg holdt meg unna LMO-hypen og vil heller kjøpe meg inn på 2kr i et Funcom som har levert et bra spill til riktig tid enn å kjøpe inn nå på 70-100øre og se de feile nok en gang.

5 Likes

Da er “The Park” lagt til hos OpenCritic:

Litt om den nye konkurrenten til Metacritic:
"OpenCritic’s formula is a simple score average, and is not weighted differently for different websites. It also brings more than raw numbers to the fore. For instance, the site surfaces information like the author’s name for all of its reviews. It also scans publications’ sites regularly for any score changes that may happen in their reviews.

Not only that, but users are able to white-list specific outlets to only see reviews from, leading to more personalised scores. OpenCritic also displays non-numerical scores, a recent trend in the media that saw giants like Eurogamer get de-listed from Metacritic."

1 Like

Kjøpte litt aksjer i dag. Småtterier, men måtte ha litt flere i hvertfall. Tror den er høyere om en mnd.

1 Like

Det er veldig få billige aksjer på børsen nå. Funcom er den eneste jeg føler jeg kan ta sjangsen på nå utenom Statoil og Telenor som jeg kjøper i litt hver mnd nå. Ser litt på Opera, men er ikke klar for den enda.

1 Like

Har selv 40k og tror jeg kommer til å ta noen til, får se. Jeg har siden før lmo ment funcom er på bedringens vei pga strategi og innsparing, men de må jo også dra inn litt kroner. Spennende er det iallefall :fearful::grinning::+1:

1 Like

Jeg har 44464 aksjer nå :slight_smile: Så da er vi omtrent likt. Har noen liggende på kjøp litt under, men har tatt 20k på 0.96 nå og økt snittet til 0,90. Ligger noen med skjult salgspost på 0.96. Spread 0,95-0,96. Så jeg har en del liggende litt under nå.

2 Likes

Jeg har 15k som ble kjøpt for 0.78. Fikk egentlig 30k, men solgte halvparten tidligere med gevinst.

Hvorfor sa du ikke det da?

2 Likes

Soma har nærmere 64000 owners på Steamspy. Det er to millioner$ i løpet av et par uker. Tipper “The Park” vil bli priset litt lavere enn som så, men kanskje flere salg?

1 Like

Det handler ikke om behov, det handler om kredibilitet. Du kommer nå når kursen er 0.95 og sier du kjøpte på 0.73. Det er det mange som gjør… Jeg har da i hverfall mine poster gjort i sanntid slik at en kan se at jeg kjøpte FØR en vet om det var lurt eller ikke. Ser du an???

3 Likes

Spar deg, og spar oss Onns…

1 Like