Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat

Any time Onns, any time…

2 Likes

Tror ikke du angrer på det nå :smile:

Se dette intervjuet fra juni 2014 med Joel Bylos. Her snakker han om framtidsutsiktene for Age of Conan.

Dette lover veldig bra for framtiden, det kan se ut om om han har påbegynt arbeidet sin visjon med enspiller tie-ins til MMO’ene.

"Let me tell you a story. When the expansion was wrapping up in 2010, I wrote a proposal for a series of single player adventures based in the world of REH. They were essentially reproductions of the Howard adventures in the Age of Conan engine, and you could buy them stand alone, or tied to the MMO itself.
You played Conan through these adventures, targeted to 3-4hrs long and at the end of each, you received a code which could be redeemed in Age of Conan for an item based on these legendary adventures.

Alas, the team was moved to Montreal, we went through another round of layoffs and I was moved to The Secret World. But I still have the design document I wrote for the first of these adventures, and it was Pool of the Black One.
Why? Because we have the assets for that island, we have the Black Ones, we have the pirate assets and because making it as a prototype for the concept would have been extremely cheap.

Those reasons really haven’t changed, so if I was to start building adventures based directly on the REH stories, Pool of the Black One would likely be where I would start."

Dette er den store testen. Funker det med The Park og med tanke på hvor fort utviklingen av spillet har gått, vil vi nok se det samme i AOC, og kanskje AO.

Joel Bylos, du er genial :clap:

3 Likes

Tok 30000 26,08,( nevnte det i en post da) har ment å komme meg over 120000 men er litt i villrede om det generelle børsklimaet om dagen selv om de siste dagene har vært bra.
Tror faktisk att Fun er inne på noe riktig med disse “små” spillene sine, kan de bruke dette som Koe nevner i posten sin blir jo utviklingskostnadene veldig spiselige, snur Funcom dette nå det neste året kan vi få en MEGET hyggelig reise. Blir i så fall sikkert tungt å svelge :grin: for noen her inne og for enkelte på HO :wink:

2 Likes

Enig i at det blir en boost før launch og kan tenkes vi skal i kjelleren hvis The Park ikke selger mye.

Det som betyr noe for FC er jo om det i det hele tatt selger noe. Er det et bra spill og selger bra så kommer det sannsynligvis 2 tilsvarende spill neste år. Et med TSW setting og et med AO eller AoC ? Disse spillene vil jo uansett ikke klare å dekke inn lånene men funker den nye strategien og de klarer å få driften til å gå i pluss så har de iallfall mulighet til å forhandle med Jebsen.

4 Likes

Synes det er litt ekstra moro at DU har funcom aksjer, og jeg håper du fortsetter å sparke oss i balla daglig med dine synspunkter og meninger :grinning:

2 Likes

tok litt eg, sånn at vi fikk se 1kr

8 Likes

nå er eg spent på om det var eg som fikk handlet dei siste aksjene under krona, eller om den skal ned igjen

2 Likes

SKBN som drar opp i dag ser det ut som. Tror jeg ville anbefale å vurdere å bruke megler slik at vedkommende kunne få aksjene billigere f.eks. ved handel utenom børs. Synd for Gordon hvis han ikke er full-lastet ennå :smiley:

1 Like

20% opp på 6 dager :slight_smile: Slår børsen any day.

1 glad nyhet nå så smeller det.

5 Likes

Ja for de som måtte tvile. I denne aksjen kan man fremdeles vinne (eller tape) store prosenter på meget kort tid og det er vel derfor så mange av oss alle liker denne aksjen :smile:

7 Likes

hadde vert kult å se den slutte rundt 1.08-1,1, men den faller vel nedigjen siste tiden frem mot slutt

Hvor ofte har kursen gått 10% dagen etter at jeg har kjøpt? Er det bare jeg som legger merke til dette sånn sett bort i fra at jeg alltid nevner det her etterpå? Hehe! Neida, beklager skryter. Det er jo fortsatt bare flaks. Men at timingen min er god igjen og igjen. Hva fader er det jeg gjør egentlig?.. I jobb mener jeg…hehehehe!

7 Likes

Ahhh, er diggeste fun dagen på lang tid, ikveld kan vi ta en Funcom skål.

Jævlig digg!!!

Grattis alle som har turt å kjøpe på lavere kurser, nå kommer nok flere av dem som ikke turte, da går det opp oppo opp opppppppppppppppp !!! :slight_smile:

bare det ikke kommer en søppel melding å ødelegger gleden.

5 Likes

Hoved-risikoen er dårlige nyheter fra Jebsen, dårlige nyheter fra Økokrim eller utsettelse av The Park.

Stor oppside, men sitter bare med en liten post (25% av max antall aksjer), rart med det men jeg kunne faktisk ha kjøpt 8 ganger så mye aksjer som jeg hadde max tidligere. Tror disse kurs-nivåene vil friste flere.

5 Likes

Moro at amerikanerne v/MLI er på kjøper’n, selv om det ikke trenger å bety noe som helst så lenge de ikke fortsetter. Men husker når de solgte, solgte og atter solgte i 2011.

1 Like

Jebsen har alt å vinne på å gi Funcom tid.

Økokrim, er eg ikke veldig bekymret for, det er enkelt saker mot personer som blir størst der tror eg, mulig en liten bot til selskapet, men mot gjelden som allerede er der ?..nah…

men, kødder dei til lanseringen av The park, da blir eg sur.
Eg som eier av aksjer i selskapet, forventer at det jobbes døgnet rundt for å få dette til.

Om ikke, ville det jo bli håpløst for Funcom å evt. få inn andre store investorer, som også Jebsen øsnker.
Hadde eg vert Jebsen nå, ville eg enten personlig, eller en ved en annen som kunne representert mine interesser, til følge selskapets utvikling tett.

Eg tror det trengs en kraft kar/ kvinne i ledelsen, som kan rett skuta.

vel, god middag !

tar med denne fra Bagger på Ho

Innlegg av: 100Bagger (07.10.15 16:59 ), lest 10 ganger
Ticker: FUNCOM
RE^1: Funcom MarketCap 70 mill, StarBreeze MarketCap 3 milliarder
LEGO Minifigures på forsiden av LEGO.com i US.

https://twitter.com/ErlingE/with_replies

Nå auser de reklame over LMO hvertfall… Nå får man bare håpe at det får noe å si. LMO er jo et bra spill, helt kronisk utrolig hvordan dette prosjektet treffer mellom stolen nok til at response hvertfall hittil har vært laber.

hehe, tenker Gordom klør godt i fingrene etter å skrive her p åforumet igjen, eg ser han for meg der han står å klorer på utsiden av vinduet…stakkars :slight_smile:

2 Likes