Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat

Som sagt, amatøetabbe å gevinstsikre i Fun nå. Kom dere inn igjen!

1 Like

eg tar den :slight_smile:

Amatørtabbe?

Eller mindre skylapper og mer risiko avers?

3 Likes

Vi har hver vår strategi, og ingen har fasit. Men har inntrykk av at du går veldig ofte inn og ut av papirene du følger. Har du prøvd å heller være litt mer tolmodig? Sier ikke at det nødvendigvis er best, men du ville i hvert fall spart endel kurtasje! :wink:

Den var til Kronn. Og jo det er typisk feil å gjøre p ta tap for sent og gevinst for tidlig

Hadde vel beveget seg ned i dag (og gjorde det fra start) hadde det ikke vært for at PAS peiser på?

1 Like

Enig i det du sa med “Og jo det er typisk feil å gjøre p ta tap for sent og gevinst for tidlig.” Forventet lokal topp i spill-aksjer er ved lanseringsdagen…

1 Like

@cagey2

Aksjen har nå steget 80-90% på veldig kort tid uten nyheter fra selskapet.

“typisk å ta tap for sent og gevinst for tidlig”.

Nei, det er typisk å ta tap for tidlig og gevinst for seint. = du tar tap pga grunnløs panikk når du kunne ventet til det ble bedre og du tar gevinst for seint slik at du aldri får solgt på topp, men på veg ned igjen.

3 Likes

Det er min erfaring med Funcom også. Aksjekurs-hypen for LMO var leeenge før launch, samme gjaldt TSW.

2 Likes

Det viktigste er å komme seg ut før musikken stopper og det er betydelig færre stoler i rommet.

4 Likes

Det der stemmer rett og slett ikke på generelt grunnlag Irathi. Selv om det sikkert finnes mange eksempler på det motsatte.

Solgte som forventet 22000 for 1.55. Da er jeg nesten ute med kun 500 aksjer :slight_smile:

4 Likes

Nå vet jeg ikke om videoen er ferdig kutta i det Erling Ellingsen twitret dette med videoen, men forvent å se en knivkamp og en video på over 2 minutter. Blir ikke noe mindre hype av dette nei :slight_smile:

På bildet ser man “knife shing” som nok er lyden fra kniven som er i bruk. Varighet 2:29.

Komisk å se Funcom priset til det samme som de var før LMO til iOS også floppet.

Når du sier priset til det samme, mener du før jul eller etter jul? Husk at de meldte at de ikke trodde de kom til å nå målene for LMO allerede før jul. Aksjen var priset rimelig høyt selv om folk flest ikke trodde LMO kom til å bli noen suksess.

1 Like

@koe jeg mener rett før releasen til iOS nå i sommer.

Prisen er vel under det den var etter at LMO floppen var et faktum?

Vil jo tro at med det man vet nå etter Q2 rapport og nytt spill, ny model, LEGO.com forside osv… at kursen burde være høyere? Rart med det man priser aksjer på utsikter og tiden fremover nå er jo nokså spennende og muligens til og med lysere?

1 Like

Det ser mer ut som at de har brukt orginalenlyden til et “knife shing” og puttet effekter på det for å forsterke noe annet.

Ja ser nå at du skriver iOS, men det var ikke store forventninger til den, blant annet på grunn av melding fra Funcom at de ikke forventet å nå målene, og LMO ble nedskrevet. Likevel var kursen i området det den er nå. Interessen for “The Park” er langt større enn LMO. Spørsmålet nå blir om produktet leverer kvalitet.

1 Like

Ja det kan være. Blir spennende å se :slight_smile: