Helt enig, er det fremdeles noen som mener det kommer en emisjon FØR info? Da skjønner jeg at det eventuelt er vanskelig å få til. Hei, vil du kjøpe en bil, den er ny, men jeg sier ikke hva slags merke det er, skal vi si 269.000?.
_nei, vis meg noe mer a: ok, men da koster det 250.000 mer __ 
Det er jo mye som tyder på at Funcom vil gå ut bredere for å hente inn penger. Det er visse begrensninger på hvor mange man får henvende seg til før prospekt skal utarbeides (150 personer - se lov om verdipapirhandel). Dersom de får på plass prospektet kan de tilby en rettet emisjon til et større antall og med et innbydende prospekt for å skape interesse hos investorer.
Jeg har tidligere lurt litt på hvorfor de har valgt å vente med emisjonen og om dette betyr at de skulle satse på en fortrinnsrettsemisjon (men det har jeg sagt er lite sannsynlig siden Jebsen trolig ikke ønsker å øke sin eksponering mer), nå heller jeg altså mot at det blir en rettet emisjon, men der de henvender seg til en større gruppe og kan annonsere dette på en bedre måte med mer informasjon.
Sikkert dumt, men jeg spør likevel 
Et sånt prospekt inneholder ikke noe sensitiv kursdrivende informasjon mer enn hva som allerede er kjent i markedet på tidspunktet (eller markedet har tilgang på), eller hvordan er det?
Bare at jeg i motsetning til deg ikke synes det er noe rart om noen har en litt skeptiske innstilling til Funcom om de f.eks. har fulgt dem de siste femten årene og sett dem brenne en milliard eller så på gang etter gang å lage gråstein av gull(ideer og konsept). Ikke noe annet.
Hehe ser den altså. Vi trenger slike her. Det blir også en mye bedre debatt av det. Jeg syns både tone og stil er veldig bra her. Så kred til alle deltakerne på forumet. Absolutt alle 

I en melding til markedet i forbindelse med fremleggelse av resultatet for fjerde kvartal 29. januar i år, forklarte Funcom at det minimum trenger fem millioner dollar - 41 millioner kroner - for å bringe «Conan Exiles» frem til tidliglanseringsfasen og samtidig ha noen midler til markedsføring.
Målet er å hente inn ti millioner dollar, 82 millioner kroner, som vil gi tilstrekkelig midler til å utvikle tre planlagte spill i 2016 og 2017, samt markedsføring.
Her sier de altså at $5 mill vil holde til utvikling og markedsføring av CE, mens det dobbelte vil holde til utvikling og markedsføring av 3 nye spill.
Hva kan det bety? a) at de neste to spillene blir halvparten så store?, b) at de blir mer og mer kostnadseffektive og produserer spill med tilsvarende kvalitet billigere og raskere? eller c) at de neste to spillene etter CE blir mye gjenbruk av assets og at vi da kan få nye spill basert på f.eks. hhv AoC og TSW?
Det vil jo bli tilgjengelig i markedet og kan ha mer / ny informasjon enn det som er kjent nå.
De vil få inntekter fra CE som de kan investere i utviklingen av flere spill? Det kommer også an på hva de tenker om gjelden så klart, skal inntektene fra CE gå til å betale gjeld eller inn i nye prosjekter.
Mulig det, men det sier de ikke. Det de sier er at 10 mill vil holde til utvikling og markedsføring Punktum.
Ja, du har rett. Jeg sjekket opp dette igjen og de to andre spillene er mindre og med gjenbruk av assets
[quote]
- Develop two additional games of the “smaller” type as outlined in the Company Strategy
- Current plan is to utilize The Secret World and Conan the Barbarian IPs
- Further information to be made available at a later stage[/quote]
Jeg spurte foresten FC om det var mulig å bruke modeller laget for CE i AOC :
“Armor, weapons and character models made for Conan Exiles cannot easily be reused in Age of Conan.”
10 mill USD skal også gå til drift, det står ikke spesifikt i planen, men det står det på 5musd alternativet. 1-3musd skal gå til markedsføring i 16 og 17.
Det er vel hvertfall ett mindre spill som skal komme, om ikke begge er små? Skulle Durham lage noe stort?
Det de garantert kan bruke er all researchen og konsept arten de har laget gjennom alle årene med AoC utvikling.
Kanskje litt forvirrende forklart av meg, men han spurte om de kan bruke modeller som de nå lager for CE er brukbar i AOC og ikke modeller som de allerede har laget i AOC kan gjenbrukes i CE.
Gjenbruk av materiale fra AOC er listet opp som en nøkkelfaktor for suksess i planen @holmes linket til:
- Thousands of assets from Age of Conan such as sounds, music and graphical models
- Will bolster and speed up the content production for the game
Fy fader for noen diskusjoner vi drar igang når vi er litt påståelig og uenige, helt konge
Funcom i 5 eller 10 kroner før august? 
15kr
Tipper jeg 
Herregud! Får jeg ikke mer enn 15 for Fun så selger jeg, gidder ikke å være med for knapper og glansbilder! 
Funcom er jo en aksje med høy risiko og derfor bør oppsiden være stor. Hvis den ikke har minst har dobbla seg før release av CE blir jeg skuffa.
Syns den bør gå litt lengre en 4 før release altså…
Om den ikke er nærmere 6 blir jeg skuffet…