Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom tar opp nytt lån

Tror alikevel at inntektene i Q2 blir mindre enn de var i Q4 og Q1 ( iallfall hvis spillertallene for tsw ikke blir bedre iløpet av kvartalet).

1 Like

Skjønner ikke hvordan noen kan stå hardnakket her å si at emisjonen kommer, og at det er eneste alternativ. Surt hvis den ikke kommer for mange, men det finnes andre alternativer. Se på forrige melding!

4 Likes

Det er bra for aksjonærene om det kommer en emisjon snart, det vil ta bort usikkerhet og gi kapital for å utvikle og markedsføre de nye spillene.

I forrige melding står det jo svart på hvitt at planen er å hente kapital gjennom en emisjon og de utarbeider nå et prospekt for dette.

2 Likes

Hvordan tolker du informasjonen som har kommet fra selskapet de siste månedene ? Dette har jo blitt tatt opp både på Q4 presentasjonen , EGM og nå senest i børsmeldingen i går…

“As previously communicated, Funcom N.V.
(the “Company”) is planning a share issue with the
purpose of raising capital for the development and
marketing of Conan Exiles, as well as the execution of
the overall Company strategy. As part of this process
the Company is compiling the required prospectus
documentation for the contemplated equity issue.”

2 Likes

Og hvis du sender meldingen gjennom google translate:

Som tidligere kommunisert, er Funcom N.V. ( “Selskapet”) planlegger en emisjon med det formål å skaffe kapital for utvikling og markedsføring av Conan Exiles, samt gjennomføring av den samlede selskapet strategi. Som en del av denne prosessen selskapet er å samle den nødvendige prospekt dokumentasjon for den planlagte emisjonen.

1 Like

Jeg har lest de, men de har også sagt de ser etter kapitalhenting hvor emisjon er ett alternativ. Jeg tror også EMI kommer, men det er ikke hogget i stein. Det kommer nok heller ikke med det første.

1 Like

Jeg tror emisjon er alternativet som står øverst på listen. Når det ikke går på betingelser som alle parter kan leve med så må de jo se etter andre løsninger som f.eks lånet de fikk av Jebsen.

2 Likes

Jeg tror ikke at en emi kommer på dagens kurs…

1 Like

Ikke jeg heller :wink:

2 Likes

Ja dere jobber iherdig nå dere beisere. Men det er ikke bare dere som fyller på nå :slight_smile:

1 Like

Jeg merker på flere her inne at noen har munimum lettet seg og kanskje solgt seg ut, tar jeg feil? :slight_smile:

Du har nok rett i det. En såpass ok melding som i går. Er det nok mange som er redde for å miste toget når Funcom presenterer CE. Men samme for meg ventet i heile dag for å få en post på 1,97. Glad for den. Bare litt leit for de som lar seg skremme.

Har ikke gjort noen kjøp/salg i FC på 4 måneder :slight_smile:

2 Likes

Selge Funcom nå? Aldri

1 Like

Hva er det han ikke skal gidde? Å ha en sakelig diskusjon om muligheten for emisjon?

3 Likes

Nei dette er jobben min ( iallfall 80% av tiden :slight_smile: )

5 Likes

Ja nettopp. Du gjør det ikke for å være snill. Men en Mcap på 180 mill ish. Og Funcom skal lansere CE. Blir en del av deres argumenter litt uspiselige for meg i hvert fall.

Hvilke argumenter er det du synes er uspiselige ?

1 Like

Nå må jeg nok kapitulere. Men skal svare deg når jeg får mer tid… gjelder kanskje ikke så mye her inne . Verre på HO… Fint det med saklige motargumenter.

2 Likes

Vi holder alle muligheter åpne, også en emisjon. Men når man skal gjøre en emisjon, eller en annen form kapitalinnhenting, er det en prosess som tar tid. Så for å gi oss mer rom i den prosessen, har vår største kreditor gitt oss et bridge-lån, sier driftsdirektør Ole Schreiner i Funcom N.V.

Det ville ikke tatt seg bra ut om Funcom gjennomførte en emisjon bare dager etter at CEO mente at de trengte MER TID OG ROM. Så når de uttaler seg slik til pressen nå så tror jeg vi har litt tid på oss før det kommer mer angående finansieringen. Dersom det var en mulighet at de kjørte emisjonen raskt så ville han uttalt seg annerledes i media enn dette.

5 Likes