Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom - Teknisk Analyse (TA)

2,55 laveste hittil, vært fint å sett den helt ned til 2,4 intra. Ser det har vært kamp/usikkerhet på dette nivået før også i charten. Betrakter man nivået vi beveget oss i tidligere som en trendkanal med motstand på 3,5, støtte 2,8 stemmer dette godt med ny støtte på 2,4.

1 Like

Lenge siden rsi har vært så lav som den er nå, vi ligger på nøyaktig samme verdi som 01.11.2016 og da fikk vi en god stigning. Spørs om vi ender i blått imorgen.

4 Likes

Ja ser at rsi er ekstrem lav så man kan fort se 6-8% stigning på ingen nyheter imorgen

Oppdaterte MCAP chartene etter at det ble konvertert ca 34.7 mill aksjer.

4 Likes

Hm, er vel høyere da hvis vi tar fully diluted, men fremdeles under 1 mrd?

Den grønne er fully dilluted 860 mill atm

SHARES FULLY DILLUTED (est)
323,260,049

MCAP FULLY DILLUTED (est)
859,871,730

1 Like

Det virker billig synes jeg.

2 Likes

Ja det er det samme jeg tenker…

2 Likes

Vi kan jo prøve på å finne ting som markedet ikke vet som vi tror/vet:

Her er min liste:

-Jeg tror tallet solgte blir høyere enn markedet forventer ved Q1 med ca 15% over det Steamspy vil vise dagene før. Regner med ca 610k-630k solgte i presentasjonen.
-Jeg tror resultatet for Q1 vil overaske litt i positiv retning
-Jeg tror spillertallene vil begynne å stige fra 15.-20. april.
-Jeg vet at det er en patch som kommer nå snart med en ny dungeon+boss som jeg håper spillerne vil prøve seg på. Markedet ser ikke ut til å ha reagert noe på det enda.
-Jeg håper på at SWL blir launchet i noe samme gate som CE ble og at det skaper hype framover mot Q1.
-Forventer nyheter rundt de neste spillene om ikke så lenge, muligens rundt Q1.

Min forventning er +20-40% fra 2,55.

-Risiko: Jebsens aksjer kan sende kursen lavere på kort sikt hver gang de konverteres/utsettelser kan komme.

3 Likes

kan man få med gjeld og cash beholdning der?

Om man betrakter toppen som et triangel med brudd ned, stemmer dette meget godt med at vi har nå nå bunn. Om den fortsetter å bevege seg innenfor den stigende trendkanalen gjenstår å se, men da er vi på 7tallet.

5 Likes

Nokon tankar om morgondagen?
Tips til saker-ting-og-tang vi bør være ekstra obs på? :slight_smile:

“Aus av di tilsynelatande utømmelege sareptars krukke av TA kunnskap”

3 Likes

Bratt pil oppover :smiley:

3 Likes

Stor fare for å ramle av på veg opp! Heng fast og sitt på fingra!

4 Likes

Fibonacci retracement ser ikke så pent ut. Må tilbake over 3,00.

2 Likes

Er det bare jeg som ser den head & shoulders formasjonen vi snakket om for lenge siden? Greit nok skuldrene er noe ujevne men hodet er tydelig? @Irathi ? Er det lov? @Bullishproof ?

2 Likes

Ser ingenting jeg. Om du mener kr5,4 som hode og 3,2 som skulder er disse veldig ujevne. Funcom gikk jo ned 3,2-2,6 pga 20mill fra Jebsen, ikke pga TA, selv om jeg ikke hadde trodd vi skulle under 2,84, men tror drahjelp fra shortere hjalp til her :slight_smile:

Så ned til 1.6?

1 Like

da blir det lån med sikkerhet i bolig :wink:

2 Likes

Eller salg av bolig og 6måneder i pappeske.

4 Likes