Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom - Teknisk Analyse (TA)

På candlestick gjør den det.

1 Like

Det er en fin egenskap å ha :slight_smile: Selvironi og ydmykhet selv etter 5 år i gamet ^^ strever etter å fylle de to selv.

3 Likes

Tror du på brudd opp fra den?

04

Edit: tegnet opp litt mer likt din

Hvis denne formasjonen hadde kommet etter en opptrend, så hadde det vært en falling wedge og vært positivt. Som det er nå er vel ikke dette en typisk TA-formasjon?

Falling wedge kan være enten reversal eller continuation pattern

Altså det er et bullish pattern, men i nedtrend reversal og i opptrend continuation

1 Like

Jepp, og jeg ler så jeg gråter fordi jeg altså har fått med meg halvparten, dvs continuation i opptrend, ikke den biten som er relevant her.

3 Likes


Litt mer bearish enn bullishproof nå, men synes det ser litt farlig ut. En av grunnene er at bunnivå tidligere kun har blitt markert for så å skape en tydelig hale på candlesticken…nå er kursen tung på dette nivået.

Vi har også på middels lang sikt flat bunn med synkende topper, som etter en negativ trend er et bearish signal. Kursmålet til triangelet er for øvrig 1.6 ved brudd på støttenivå.

Jeg solgte det siste på 2.06. Har ståltrua på Funcom, men ikke på aksjen akkurat nå.

Anbefaler å sitte så lenge vi holder oss over støtte, men selg om denne brytes og avvent.

8 Likes

… jeg lurte på om det kunne ha noe betydning i TA, og det har det altså. Jeg merker at jeg ikke har god nok kontroll på TA.

Merker jeg blir bull av alle disse bearish TA-ene. Skal vi følge logikken i aksjens timing hittil i år, så skal kursen opp på bull-TA og omvendt.

3 Likes

Satser på det :slight_smile: Funcom har ødelagt statistikken min for i år :smiley:


Alle trend-indikatorene i Ichimoku-skyen er negative nå, så det får jo ikke blitt stort verre. :stuck_out_tongue:

IMG_0477

Vi har hatt helt fantastisk bull-TA som har resultert i (kyndig skapte) kursras hittil i år. Gang på gang. Så jeg er ikke bekymret.

3 Likes

Mye Bull, Bear og candlesticks… Noen som har trua på 3,- igjen før nyttår, evt før Q1?

Hilsen nervøs investor med 230k til 2,7​:scream::smirk:

1 Like

Det eneste mange skjønner i Funcom er lanseringer, og det er kun en “liten” nylansering med samarbeidspartner i det korte bildet. De har andre spill “på gang” men de avventer for å se om feks SWL fortsatt leverer fremover. CE lansering på alle plattformer kan gi nye 7-800.000 neste år og veldig enkelt fortalt kan du gange dagens resultat med 2. Det vil resultere i oppgang.

Jeg er helt sikker på at dagens kurs er lav om ett halvt år. Selger CE bra i starten ala EA release så tipper vi jeg vi ser gamle høyder fra februar.

De har bra med kroner nå, det meste må gå galt skal det bli lavere kurs enn nå om ett halvt års tid.

Jeg har hele tiden sagt at jeg har mest troen på CE på konsoll fordi styremekanismer og type spill passer så bra på konsoll. Akkurat som jeg synes GTA er best på konsoll, mens Battlefield er best på PC.

Kursmål uken etter full launch, over 5 kroner. :grinning:

3 Likes

Litt off-topic, men: Selger CE bare 800k på tvers av samtlige plattformer og retail skal jeg spise hatten min :wink:

2 Likes

Du kommer til å tjene på det om du sitter lenge nok. Historien vil gjenta seg. Men 3 kr før nyttår tror jeg du skal se lenge etter slik det ser ut nå. Da må de i tilfelle komme med noe news som markedet absolutt ikke er forberedt på.

1 Like

Bilde av hatten?

2 Likes

21 Likes

Jeg dævver