Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom - Teknisk Analyse (TA)

Fantastisk :joy:

Håpe de får avtale fra de store kjedene som prekjøper x antall eksemplarer. Jeg spiser katten min om de ikke har doblet resultatet fra 2017 i slutten av 2018😆

Edit: feil tråd men orker ikke flytte :smile:

Jeg har 200k til 2,6, så da er vi i samma båt. Mine er langsiktige, så får tiden vise hvilken vei dette går🤪

4 Likes

Kjipinger, jeg sitter med inngang rundt 3,5!
Sist vi var oppe rundt tretallet lurte jeg på å selge noe, fikk ikke somlet meg til…

3 Likes

DNM som har akkummulert forsøker etter beste evne å ta ut støtten på 2-blank. Ikke overrasket. Er mer der igjen fra den kanten å jobbe med.

1 Like

Klarer 2 å holde i dag mon tro…?

Fail-swing over motstanden i morges: (5 minutters chart som ikke har med seg dippen til 1,96)). Støtten på 2kr-ish holdt.

1 Like

Shorten er inndekket

1 Like

Under meldegrensa på 0,5 prosent iallefall. Tror ikke den er helt dekket før MSI/MLI stoppet mesteparten av handelen sin.

5 Likes

Stochastics kryss + noen spennende chandlesticks, ser ut som starten på et trendbrudd.
Inn på 2.0 i dag med tett stop loss og kortsiktig target 2.3 :crossed_fingers:

3 Likes

Tett stoploss? Det er Fun du går inn i altså. Du skal kjøpe igjen på mandag altså?

4 Likes

Tett stoploss = 7øre fra min inngang.
Blir jeg stoppa ut finner jeg andre trades så nei ikke innigjen på mandag.

1 Like

Tror dere fortsatt to kroner blir brutt? @Bullishproof @babyrage

For å spørre på en annen måte, vil de fraråde noen å kjøpe på dagens nivå? Feks vente til kurs er 1.90 eller 1.80 eller som Hegnar eksperten sa 0.80 øre?

1 Like

Enligt min tekniske erfarenhet er det en bearish triangel, eventuellt en symmetrisk triangel i en negativ trend beroende på hvordan man tegner. På toppen av det har du svake pluss dager på lav volum og høye volum dager med negativ reaksjon. Mine signaler tyder fortsatt på att den skal nedover. Sen om den går ned eller ikke kan jag ikke svare på. Som jag alltid har sagt tidligere, man må vente og se hva som skjer, vi vet ikke forren kursen har beveget seg ur formasjonen. Formasjoner baserer seg på erfarenhet og en viss prosent sikkerhet på att formasjonen går igjennom, det betyr ikke att det stemmer til 100%.

Aksjen har hatt flere forsøk på 2 kr, og hatt to falske utbrott på oppsiden med lav volum. Noen av de brister snart, 2 kr, eller trendkanalen på oppsiden. Du vet hvilken som er aktuell neste høye volum dag.

7 Likes

Jeg skjønner ikke hvordan han har kommet frem til 1.20 (ikke 0.80 vel - men 0.80 øre ned?). Du ser det er en dobbeltopp på rundt 1.70ish som den brøt gjennom før himmelferden mot 4 kr i første omgang. Dette vil i min bok være et OK kjøpsnivå om man får brudd på undersiden av 2 kr.

2 Likes

Får nesten bare vente å se, teknisk er den jo inne i en bearish formasjon, men den kan bryte opp.

Som med alle formasjoner trenger man et brudd før den er bekreftet, frem til da er det bare spekuleringer :slight_smile:

Kjøper man nå, så kjøper man på bunn i formasjonen hvertfall. Fordelen er at tapet blir minimalt ved brudd ned.

3 Likes

I 1ukers så ser vi jo også at kursen er på bunnlinja, on the spot akkurat nå. Kan ikke se noe tydelig formasjon, men støtte er det.

4 Likes

Nee

Og ser du mer nøye så ser man att aksjen hadde ett parabolic fan mønster som tok aksjen 600% fra bunn.

Parabolic mønster slutter alltid i en 70-80% korreksjon. En 70% korreksjon er ved ~1.8 kr, 80% rundt ~1.15-1.20 kr.

6 Likes

Dobbel bunn i timeschartet utløst på 2,06 og potensiale til 2,13…