Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom - Teknisk Analyse (TA)

Synes det ser ut til at 2,90 holder stand (igjen) og at den lengre RSI-trenden holder fortet enn så lenge :sunny:

Volumet i tradingen på dager med nedgang er for lavt til å lage noe TA på.

Så min TA er ganske uforandret. Støtte på 2.80-2.85ish (SMA21), motstand i taket på den fallende trenden hele veien ned, nå er den på 2.95 omtrent.

Neste støtte ned mot emisjonskurs 2.6

4 Likes

Jeg har prøvd meg på dette før… Ble en dyr lærepenge.
Jeg lukker øynene og tenker at det er noe der ute som prøver å manipulere kursen for å få meg til å selge. Be strong ;):joy:

1 Like

Ikke sant? Tror vedkommende som dumpet 600k pluss på 2,90 ikke er helt fornøyd med mottakelsen i form av upåvirket kjøpsvilje. Tror vi kan takke söta bror i stor grad.

2 Likes

De blocket på 2.90 var fake. Var max 100k som gick

Hva mener du, det gikk da vitterlig ~600k aksjer klokken 09.44.40?

3 Likes

oj då ber jag om ursäkt. Avanza visade inte alls de siffrorna.

1 Like

Hei,

For 30 min siden kom det en bull candel på 15 min charet. Hvor mye vektlegger du 15 min/30/1t 1 dag @TinvesT

Så den dojien. Nok til å plukke litt, men forsiktig. Chartet peker ikke akkurat opp.
Om den kjøres ned mot 2.6 skal jeg ha tørt krutt. Har brent meg alt for mange ganger på å gå for tidlig inn på slike nedganger. Jeg er veldig spent på hva som skjer etter GFèn da kommer 2.60 opp igjen i dagen. Kan ha en effekt negativt akkurat som inntoget av Swedbank Robur Ny teknik er banket igjennom, kommer opp i dagen og kan gi økt optimisme.

Jeg solgte på 3,10 og sa til meg selv at nå skulle jeg ikke kjøpe på et par uker. Gikk ned til 2,90, snudde oppover, kjøpte på 2,97 og har etter det bare sittet stille i båten. Kjøpe for tidlig på nedganger? Gjort det før? Ja. Gjentok det her? Ja. Føler jeg meg sånn passe dum? Ja.

Trøsten i det hele er at jeg tror Conan Exiles lanseringen i mai får en fine hype som tidligere år. Det er jo en slags TA det også, ettersom TA er en analyse av handelsmønstre. :stuck_out_tongue:

8 Likes

Er jo bull Dojio i de fleste chart nå. 15/30/1t/1d.

Psykologien er vanskelig.
Det viktigste for meg er å drive med noe jeg trives med. Så lærer jeg litt på veien.
En av de viktigste momentene jeg har lært er tålmodighet. Jobbe med og ikke mot tiden og kursen.

Jeg har kjøpt selv på mid til høyt 80 tall i dag, selv om den muligens skal ned mot 2.60 og chartet peker nedover, av akkurat samme årsak, det ligger en bra hype forran oss bassert på mange år med samme bevegelse.

1 Like

Någon ville pressa upp den och köpte upp den till 2.9. några sekunder efter vräker någon ner den till 2.86. spännande.

Jeg måtte runde opp til 500k :smiley:

7 Likes

Godt sagt! Har spart meg for mye dum nedsnitting det siste halvåret ved å vente til ting var på vei til å se bra ut igjen. 10% opp fra bunnen etter et 50% fall er bedre enn 20% ned fra bunnen med 30% videre fall i vente.

4 Likes

Du høres ut som meg @Christian :joy:

2 Likes

@Christian tålmodigheten sprakk fullstendig i dag og :joy:
Eller mer korrekt en cocktail av tålmodighets sprekk og chart analysen til @Starfighter som endte med 9% oppgang sist :slight_smile:

Klarte ikke å dy meg.

4 Likes

9 % var litt i drøyeste laget, @TinvesT.
Oppgangen var fra slutt 2,90 på torsdagen, til slutt 3,05 på fredagen. 5,11%
Regner med du får rett i neste uke med 9% en av dagene!

Draget opp var vel 2 dager og endte på 3.16 a’ 9% ish :ok_hand::blush:

Jeg håper det gjentar seg, for chartet ser ikke veldig oppløftende ut.

Her er fasiten: “Dersom vi snakker om samme dag”.