Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom - Teknisk Analyse (TA)

1.90 tror jeg er en realistisk topp her før jul ja

3 Likes

Enig med Holmes. Det er også en stigende kile du har tegnet inn der, og de har potensial til å gå begge veier, så la oss håpe for Funcom sin del at det blir opp (det er vel lite som taler for ned på disse nivåene :slight_smile: )

2 Likes

Syns jeg aner en OHS på gang. Høyre skulder på 1.34, hals på 1.21 og venstre skulder dannes nå (1.34). Brudd opp gjennom 1.34 på stigende volum indikerer target 1.47.

7 Likes

Ja, noe brygger

3 Likes

Noen som kan poste chartet? :slight_smile:

2 Likes

321 millioner er alt for lite for nye Funcom. Alt for lite! :slight_smile:

8 Likes

Dette ser meget pent ut. Vi er ved toppen av den stigende trendkanalen. Brudd over 1.60 i morgen og vi får en MYE brattere trendkanal :slight_smile:

3 Likes

Ser bra ut. Følger det jeg skrev over. Det tryggeste er å selge litt rundt 1.9, men kan gå videre og skyte over opp mot 2.30

1 Like

Ser bedre ut enn på lenge, grei kombinasjon av teknisk og fundamentalt.

2 Likes

Lang fra overkjøpt, her er det mye krutt igjen, 15-20 mill omsatt i morgen så er jeg happy med det!

2 Likes

Lang fra overkjøpt, her er det mye krutt igjen, 15-20 mill omsatt i morgen så er jeg happy med det!

Enig, men jeg blir overrasket om den bryter 1.60 uten å korrigere ned mot 1.50 for å teste støtten ila. uken. RSI ser høy ut, men i og med at den har vært så LAV, så kan den gå HØYERE før korreksjonen kommer.

Mitt tips er close over 1.60 i morgen før evt. nedsalg og test av støtte.

Hei, Savepig.
Jeg er ingen kløpper i TA. Du hadde ikke giddi og forklare chartsene? :grin:
Hadde satt stor pris på det!

3 Likes

Jeg er ingen ekspert altså. :slight_smile:

Men på en aksje i vekst, så ser man ofte en trendkanal, altså at den handles innenfor et stigende intervall av høyere topper og høyere bunner. Det er de to grønne strekene her, check.

Så er det sånn at mengden aksjer som omsettes en dag styrker troen på trenden den dagen, så man ønsker å se at aksjen stiger på dager den omsettes mye, og synker på dager den synker lite, det er pålediagrammet nr 2.

Hvis en aksje stiger så fort at den omsettes høyere enn toppen av trendkanalen, så kaller man det et brudd oppover, og det er meget positivt, spesielt om det er på høyt volum

Rosa og blå strek er 50 og 200 dagers glidende snitt, her ønsker man at 50 skal være høyere en 200, og når 50 bryter over 200 sees det som et positivt tegn, spesielt på god volum, igjen. :slight_smile:

De to siste er Macd og RSI, som er et steg videre, her kan antagelig noen andre forklare mye bedre enn meg. Det man typisk ser er at når en aksje får en peak på rsi, så kommer det ofte en dupp mot den nedre delen av trendkanalen, men det behøver slett ikke å intreffe med en gang man når en tidligere topp.

12 Likes

Tusen takk! Veldig informativt. Tommel opp. :grin:

1 Like

Rank 2 på investtech sin topp 20 liste etter dagens brudd :slight_smile:

22 Likes

Target 2.75? Nice.

Teknisk analyse av FUNCOM på Hegnar TV i dag.

1 Like

Hva sa de der? samme som investtech?

1 Like

De sa ikke så mye om kursmål… men de sa den har brutt begge MA’er og at RSI hadde brutt en fallende trend. RSI var “overkjøpt” men at det var støtte på 1.50.

Spol til rundt 30 min uti sendingen:

5 Likes

Sa Hegnar at det var bare surr i dag også, eller var det faktisk noe med hold i denne gangen?