Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom - Teknisk Analyse (TA)

Og vi vet alle hva bull-TA betyr i Funcom?

Kursras :chart_with_downwards_trend:

2 Likes

Det har indikert at aksjen har toppet ut tidligere, og vice versa. Samtidig, utvikling har vært litt annerledes da

Hehe… går seg til dette nå !

Dagens analyser oppsummert:

IMG_1096

6 Likes

Bra det ikke er denne veien :fu::joy::joy:

RSI brudd
Stigende volum på oppgang

Nydelig chart!

36

4 Likes

Kan det bli bedre ? En fin rapport imorgen som ingen venter og vi ser 16,74 for siste gang.

Motstand på 16,7? Gammelkurs 3,34. Var vel der den snudde sist?

Er vel like før vi gjør neste hopp oppover:
image

7 Likes

en krone om dagen er godt for magen

6 Likes

@Irathi har du noe småfrekk TA å by på?
Greit å kalibrere seg med andre.

Gitt at alle tenkelige tekniske indikatorer blinker kjøp som juletrelys, er det jo interessant å se på hvor nivået nå ligger lenge før vi får full-launch av CE og ditto hype.

3 Likes

Positivt momentum, Stigende bunner i RSI, langt igjen til overprising. Motstand kring der vi er nå. Personlig usikker på hvordan Q4 vil påvirke kursen… Tror egentlig den vil føre til et kursfall, før spillslipp osv drar kursen opp igjen.

Jeg ville igjen nå sittet helt til fallende topper i RSI chart eller dersom det kommer en bombe i Q4 som tiliser at alt går at skogen. Men det tviler jeg på.

MACD long (100/200) utløste aldri salgssignal,

Rent teknisk er det ingen ting negativt, med unntak av generell motstand her på nivå med forrige topp?

3 Likes

Hvis det ikke kommer noen alvorlige bomber i Q4 så tror jeg 20-26 kr er innen rekkevidde denne uken… Kommer an på mutant spillet og hva vi finner ut av hvor mye funcom tjener på det. + andre gode nyheter i Q4. 26KR = CE hypen… alt vi har til nå tilsier jo en enda større hype?

1 Like

Forutsetningen er vel at motstanden på litt under 17 kr blir brutt? Eller tar du det for gitt?

Den motstanden på gamle 3,30 bestod vel egenhendig i at vestlendingen skulle ut med 5+ millioner aksjer på lavt volum - så vet ikke helt hvor sterk den er etter split, svensk interesse, annonsering av nytt spill og SWL S2 før selv pre-hype av full-launch CE?

Hvis det ikke kommer negative bomber i Q4, og vi får noen gode nyheter rundt BL sitt mutant spill + evnt nyheter rundt andre funcom prosjekter så tror jeg ikke det blir noe problem å bryte 17 kr.

Har som sagt tidligere nevnt at jeg vil legge liten vekt på TA nå. Jeg kommer alltid til å følge med på RSI, men det er bare fordi jeg føler det er det mest treffsikre på å spå tidlige salgssignaler, dobbel topp / fallende topp.

3 Likes


Jeg ser egentlig for meg at vi rekker et fall ned til 15 kr før det tar av for alvor. Greit nok at spillet reveales 28. feb, men det kan godt ta litt tid fra reveal til det slippes.

1 Like

Skulle jeg tradet, noe jeg sterkt vurderer - så ser vi an morgendagen og selger dersom vi treffer øvre 17 til 18 kr.

Så satser vi på et noe negativt resultat i Q4 og kjøpe på morgenkvisten dagen etter. Men det er 0 tvil om at vi skal OPP OPP og mer OPP frem mot CE sin launch… Så det blir en trade, ikke et skifte i strategi.

Samtidig så slipper de vel mutant nyheten samme morgen som første mulighet til å handle etter Q4 - så det er ikke lettt å si.

Folk kan bli euforiske og sende oss langt opp på 20 tallet.

2 Likes

Ser også for meg en sell-on-News / dip etter Q4 - gitt at det alltid har skjedd. Men du store så artig hvis det for en gangs skyld ikke skjer :wink:

2 Likes