Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom - Teknisk Analyse (TA)

Ja og nyheten om Mutant kommer samme dagen du kan handle så motvirker det Q4 dippen?

Trader under 10% av beholdningen i Funcom før Q-tallene i morgen, liker bare ikke tanken på å sitte 150% lastet over Q-tallene. Mistenker en dump for å si det sånn. Men, så har du Mutant-spillet, som nok gjør at den dumpen blir hard å gjennomføre. :stuck_out_tongue:

2 Likes

Vanskelig å si - vanligvis er jo spill-reveal etterfulgt av rally. Mao. 2 x-faktorer på én og samme gang hehe. Q-rapport pleier å tilsi minus, spill-reveal pluss.

Hvis ikke det er en ren pump/dump vi ser nå, så skal vi opp. Hvis dump så litt ned, før det går opp igjen. Ganske lotto.

Ville i alle fall ikke tradet med noe mer enn ~10 % på at det skal bli en real dip for å si det sånn.

1 Like

Skal jeg trade å treffe kan jeg kanskje tjene 20k. Om jeg bommer kan jeg gå glipp av 40k+
Jeg sitter helt i ro med dupp og :chart_with_upwards_trend::moneybag::moneybag:

For meg er det bare en ting som gjelder, jeg klamrer meg fast til :rocket:

4 Likes

For tidlig å selge. Og jeg pleier alltid å selge for tidlig :wink:

11 Likes

Vi har IKKE startet oppgangen ennå. Ihvertfall ikke i forhold til det som kommer fremover.

2 Likes

Blir litt av en øvelse å dumpe ned kursen samme dag som spill-reveal - lykke til med det til de som har den slags planer :wink:

7 Likes

Står klar med åpne armer til å ta imot aksjene deres :ok_hand:

3 Likes

Jeg tror Mutant muligens ødela planene til noen tradere. :smiley:

Solgte 10% av Funcom i dag på 16,65 og håper på å ikke få kjøpt dem igjen. Var “ekstra”-aksjer jeg kjøpte pga Mutant revealen. :slight_smile:

8 Likes

Det tror jeg også, og jeg også. Blir det idiotdump så blir det Funcom x2

3 Likes

Blir det idiotdump så skal jeg faktisk snitte opp.

3 Likes

Jeg også, er helt sikker på at vi ser kurser godt over 30 kroner, før launch.

1 Like

Ganske sikker på att du får rett i det paddy.

Registrerer at en del TI`s som vurderer og som har tatt av “trading potten” nå. Ingen ting galt i det, viktig å sikre profitt mens den er der, men målt mot tidligere er vi pt. ca i området/startgropen hvor det løsner skikkelig.
Kursen kan selvsagt reagere ned ifm q4, men jeg personlig mistenker at fokuset her i stor grad vil ligge på 2017 som helhet, som trolig er et av de bedre årene historisk. Med forklaring til hvorfor q4 eventuelt kommer inn noe under par.

Jeg har selv en tendens til å miste det overordnede fokuset og trade i perioder som nå.
Dette 1ukes chartet holder meg på matten og sikrer et mer helhetlig fokus. Neste trade blir ikke før brudd gjennom 16.7 og retest av 16.7 som støtte. Da antakelig i området 21-22kr.

7 Likes

26

Funcom ligger i en tilnærmet horisontal trend og videre utvikling innenfor denne indikeres. Kursen har nå steget opp mot taket i trendkanalen, noe som bør gi en reaksjon ned. Aksjen har marginalt brutt opp gjennom motstanden ved ca 16.00 kroner. Etablert brudd vil indikere videre oppgang. Volumtopper korresponderer godt med kurstopper og volumbunner korresponderer godt med kursbunner. Volumbalansen er også positiv, noe som styrker aksjen og øker muligheten for et brudd opp. Aksjen anses samlet sett teknisk positiv på middels lang sikt.
Anbefaling en til seks måneders sikt: Kjøp

3 Likes

Lurt å se på det store bildet ja. Postet denne i småprat-tråden, men den hører bedre hjemme her. Brudd opp fra 17-ish kr på bra volum kan nå langt.
image

Legg spesielt merke til at kurstreken ikke har blitt rød enda, som ved forrige drag opp til 16.64 og som i rally ifm EA CE. Dvs her er det MYE å gå på!

De som har fulgt investtech en stund skjønner dette, de som dette eventuelt er nytt for, les deg opp: https://www.investtech.com/main/market.php?CountryID=1&p=staticPage&fn=wpArticle&tbReport=artSignalStatRsi21Nordic2015

5 Likes

Brudd%20p%C3%A5%2016%2C7
Se bilde navn. Det er teknisk det :slight_smile:

Om den holder ut dagen da.

Oh… 17 blir tøff.
Ryker den mellom 1015 og 1030 er vi golden :rocket: