«Killer chart» ref våre svenske gaming eksperter!
Det chartet er så utrolig misvisende, ettersom det ikke tar hensyn til at Funcom har kjørt flere emisjoner, så market cap-en til Funcom overhodet ikke har utviklet seg sånn
Midt i blinken chart mann, svenskene er super bull!
Chartet var gjort slik for å vise endringen i strategi og potensialet slik jeg tolket dem.
Endringen i strategi viser det jo klart, men endring i potensialet viser det neppe, ettersom det utfra chartet ser ut til at Funcom har potensialet til å gå 10x
Den har jo det?
Enig… den har jo det.
Hvem vet hva Funcom klarer det på 5-10 års sikt? Svenskene mener tydelig alvor og et bredere samarbeid Nor/ Swe kan bli riktig så bra.
Men intil videre får vi forholde oss til potensialet for inneværende år. Bull case 40-50kr
Ligger viss sanning i det ändå, jämför med värderingen av andra gamingbolag. Klart det finns potential för 10x om saker och ting faller ut väldigt väldigt väl.
Du mener Funcom har 13-15 milliarder som potensell mcap?
Selvfølgelig? Lykkes funcom 2.0 og de tjener bra med penger ut 2018 så fortsetter å utvide og kjører noen storsatsninger i 2019-2020 så ja?
Nå fikk jeg kaffen i halsen
Alt er mulig, men det blir litt som å kjøep en lottokupong og si at potensialet er 10 mill.
Hva skal man si, holdt seg vel greit nok til tross for fire dumper signert mesteren selv.
Kjøpte 50k aksjer og tok imot, er nok lastet mye mer enn jeg i utgangspunktet skulle ha…mn har trua på at historien ikke gjentar seg nå!
Begynner å bli bra lei tradingen i denne selv nå. La den nå få dra gjennom og close over 16.70 før tradingen starter i det minste. Skulle vært kjølhalt samtlige som dumpet i dag, og køddet til det fine Momentumet! Dette er ikke en manns dumping, dette er kollektiv idioti, for noen smart idioti men dog
Håper den åpner opp 30% i morgen:grin:
Fikk rett i at det ble en dipp til, så er bare spørsmålet om den ble så dyp som jeg gjettet på også. Tipper vi har svaret klart om 3 timer
enig i det meste av din analyse, bortsett fra at jeg tror vi ser lave 14kr innen 2-4 uker. På litt lengre sikt så ser det bra ut
Funcom må ha gått gold 6-8 uker før release. 6 uker før release er 1. april. Det er mao 4 uker til. Jeg antar Funcom går gold i midten av mars og patcher PC og Xbox versjonen kort etter det med gold-builden minus noe content. På det tidspunktet, så er jeg ganske sikker på at CE ikke er til å kjenne igjen og at interessen vil øke kraftig.
Jeg går også ut fra at Bearded Dragons kommer med masse hype rundt spillet sitt og jeg forventer egentlig en PC-release før påske.
Kort sagt, jeg ser bare ikke hvordan Funcom skal rekke å gå ned til det lave 14-tallet før hypen virkelig begynner å ta av.
TA-en av det jeg skriver over er den pene røde streken i posten over. Det er muligens plass til en svipptur innom 14 kr den neste uka, men da må Q-rapporten, guidingen og BD-spillet by på nedturer alle sammen.
Retter du ut den pene røde streken så forteller TA-en din en helt annen historie! Den når mest sansynlig ikke 14kr neste uke, men gi den 2-4 uker, så får vi se:) Bare huske det her hvis jeg har rett, og hvis jeg tar feil så skal du få en sixpack med øl sendt på døra;)
Linja er på 13,80 nå, +30 øre pr uke. Om 4 uker er den mao på 15kr. Nå er dette tegnet opp ut fra close, mye fordi det er en helt syk intradagsdipp i mini-krakket.
Skyen er forsåvidt enig med deg, i midten av mars, så er støtten fra den nede i 13,80.
Setter pris på litt TA-kritikk btw, det er vesentlig mer nyttig enn en haug med likes.