Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom - Teknisk Analyse (TA)

4 Likes

Takk, tråden trenger moderering.
Har selv slete med å være objektiv, men etter siste dagers kald dusj er det andre takter. Tro og håp passer ikke inn i funcom. Her gjelder det å tilpasse seg.
Nå blir det rein TA for pengene.

Med mindre man kjøper, setter target for Mai og logger av eller trader på TA. Blir man bare skuffet.

4 Likes

Jeg tror det er veldig mange fler som skal inn i denne aksjen før launch og at det vil motvirke fall som følge av mindre news.

Den faktoren fremkommer vel ikke i TA med mindre dere ser på hva volumet i aksjen var i des 2016 og jan 2017. Ta en titt :slight_smile:

3 Likes

Mulig, men 80-90% av 2017 har vært akumuleringsfase mellom gamle 2.0 og 3.15
Jeg er bull som faen på mid april-Mai, men pt peker pilene ned.

Når den smeller gjennom 16.7 blir det ketchup effekt og confetti :tada::tada:

3 Likes

Jeg skjønner godt at noen ønsker å ta en slik tilnærming. Det er alltid litt uffent å sitte mens kursen går nedover midlertidig, men så vet vi jo at denne aksjen stikker så inn i helvete i perioden før spillanseringer at det plutselig blir vanskelig å komme inn billigere igjen. Derfor sitter jeg stille og håper jeg får bedre avkastning av det. Da er jeg sikret at jeg er inne når kursen plutselig åpner kraftig opp en morgen. Det vil den nok gjøre på et tidspunkt.

4 Likes

TA handler da også om to Muligheter. Driver man med Ta- så har man både et bearish senario og et buliish senario.

Ikke bare den ene veien avhengig om man har aksjer eller ikke.

5 Likes

Det har jo den siste tiden vist oss, mye positiv TA på Funcom en stund nå. I motsetning til for litt siden.

Hehe 100st pojke (algoritm) handlar ner kursen :slight_smile:

Joa, men ikke akkumulering mot en launch. Det startet allerde 2 mnd før launch sist. Nå er svenskene også med på snøballen.

Venter man til midten av april tror jeg en bør regne med å akkumulere på 20+.

Tror pr maskineriet begynner å kverne rett over påske.

Det er 19 børsdager dit.

7 Likes

Takk. Forstår ikke at det er så vanskelig å forstå.

1 Like

Historiske aksjekurser er også veldig viktig å fokusere på i TA, hvordan er historikken til kursutvikling før spillslipp?`;)

Er jo enda 2 måneder til Mai. Det korrolerer jo fint med det som @Christian er inne på:

Tidsskjemaet her er ganske “tight” for denne korreksjonen. Den har bare et par uker på seg som jeg ser det. Innen da skulle det ikke forundre meg om Funcom annonserte at CE hadde gått gold og patchet opp PC til det nye kampsystemet (som er på testlive nå)

Tror det bør være en tommelfingerregel at man oppgir tidsperiode når man analyserer og poster chart. Tror det skaper litt forvirring at noen tror man ikke kan være bull og bear samtidig (bear på kort sikt og bull på lang sikt).

Jeg har i allefall begynt å tenke mer som @TinvesT: kapital må beskyttes for at den skal kunne vokse :slight_smile:

4 Likes

Du er jo en av hypertraderne. Men enig i at det kan være smart ja.

Jeg er dårlig på TA, men jeg tror vi ender i dag på 15,75

6 Likes

Hehe, egentlig ikke. Jeg har en tradepott på ca. 5% av kapitalen i aksjer som benyttes av og til, men resten har jeg vært langsiktig med. Prøver for det meste swing trades men har begynt litt mer med daytrading (spesielt da i krypto).

Nå er 15% allokert til krypto og planen er å begynne å være mer aktiv fremover med trading i både aksjer og krypto.Så får vi se hvordan det går.

Var inne i Fun i går på dippen (15.72) og ut på 6.15ish. Tenker det kan bli flere muligheter til slike små % fremover mot launch (at which point det nok er lurt å sitte rolig) :call_me_hand:

1 Like

Følte den trengte en liten oppgradering Morti så jeg tok meg friheten.

12 Likes

.
.

2 Likes

28-1 och denna skriker rally strax… beror på vilken bild man vill visa. Meningslöst

2 Likes

Hvorfor ikke slik?

8 Likes