Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom - Teknisk Analyse (TA)

Og så var det duket for utgave 12467 av diskusjonen “forskjellen på fundamental- og teknisk aksjehandel” i Teknisk Analyse-tråden på TekInvestor :joy:

1 Like

Evt bulltrap :slight_smile:

1 Like

Panikken har lagt seg?

fikk en liten trade, men er klar for videre oppgang.

Mye snikksnakk igjen nå etter en selvoppfyllende dump på newsdagen. Skulle tro det var noen aktivister på forumet her som setter igang moroa?! Klarer vi å snakke denne ned igjen nå etter tidens beste år, nytt spill med donald duck og våren med CE hype?! HAH, vi får se. Skal prøve å holde meg i tøylene, men det blir ikke lett om det blir snakket om kurser ned mot 13 eller verre igjen… Da får jeg heller tåle å få litt pepper og trusler eller det som verre er… :wink:

6 Likes

Mine linjer av betydning på veldig kort sikt.

1 Like

Btw, hvor tenker folk at motstanden oppover ligger? En rett linje gjennom de to forrige toppene gir ca 16,90, men siden vi var oppe i 17 i går, så kjører jeg med 17. Potensialet ser jeg på som 17 - 10,5 = 6,5, så 17+6,5 = 23,5

2 Likes

I utgangspunktet tenker jeg også 17, men om vi nærmer oss igjen regner jeg med å se det i ordreboken. Vi kan jo trekke en linje for denne motstanden helt tilbake til mars i fjor.

Trenger jo selvsagt ikke å være en reell salgspost, men om den er det kan det ta en stund å bryte igjennom 16,50.

Aksjen er syk med algoer igjen. Bare se hvordan det jobbes for å presse ned i callen.

Enig.

• Motstand: 23,5 samt 20.6 området.
  • Støtte: 14,89 samt 14.17-14.0

Iom at de spesifiserte at PR ikke starter før opptil lansering for maximum impact, og dette trolig innebærer tørke. Vil lave 14 igjen bli aktuelt.

@Nocturne sin støtte på 15,6 holder foreløbig.

1 Like

Forholdsvis bombastisk i antakelsen dine?

1 Like

Paddy, det er TA…

1 Like

Selv om dette er TA. Det er mange faktorer som spiller inn. At alt er ned idag. om det fortsetter kan for 14 tallet bli en realitet

Detter er konservativt etimert, forrige gang den snudde ned fra 16.70 gikk den ned 28% a` 4,7kr til 12.0kr

Pt:

• Svake indexer
  • Svak olje
  • 1,5 mnd til PR starter
  • ASP og co blokk fest

Hva tror dere selv?

1 Like

Motstand fra SMA50 og skyen på 14,50 - 15,00, så tror vi kan få en dipp ned til 14,50, men den blir i så fall på lavt volum.

… jeg sier ikke at jeg aksjen skal ned hit, men hvis den går ned, så er det i dette området jeg tror den snur. Tidsskjemaet her er ganske “tight” for denne korreksjonen. Den har bare et par uker på seg som jeg ser det. Innen da skulle det ikke forundre meg om Funcom annonserte at CE hadde gått gold og patchet opp PC til det nye kampsystemet (som er på testlive nå)

1 Like

Sist snudde den rett under bunn av skyen på 12, som gir 13,3 ish denne gang.

Verd å merke seg at denne ikke viser intradagsdipper og spikes som normalt forekommer.

@Paddy80 Jeg liker deg og trives med å diskutere med deg, men jeg begynner å bli lei av de stadige oppgulpene din imot @TinvesT og andre som driver med TA. TA er TA . Live with it!

1 Like

Ganske bombastisk påstand det der altså!

Haha, den kom ut feil. Retter det til

Så er det i dette området jeg tror den snur