Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom - Teknisk Analyse (TA)

Grei sperre nå på 17,-

Nice!

Der har vi nok triggeren ja.

Et annet bilde på det tekniske her nå:

30min chart:
04

1t chart
56

5t chart
49

1 dag chart:
42

1uke:
36

1 mnd:
22

8 Likes

Fordelt på 24 ordre, vil nok trekkes mange av de så snart folk for øyene opp for kjøpsanbefalingen fra Investtech.

EDIT: BOOOM!

2 Likes

Hvilken sperre? :joy::rocket:

Easy money

1 Like

Klarar vi oss över 17 nu tror ni? förra veckan blev den slaktad

Der ja… investtech <3

Er det når bruddet er bekreftet du handler ? Eller holder det å bli bekreftet intradag?

Volumen forrige uke talte for att eksplosjonen kommer på oppsiden. Det som kan skje nå er en naturlig pullback på noen dager/uker, men det viktigste er att denne pull-back henter seg inn igjen snabbt, ellers har vi en bekreftet fake b/o.

Aksjen har ett VCP mønster, og mye hype i ryggen i form av mye intresse fra markedet, en del kjøp rekommandasjoner m.m … så regner med att denne går 30% over den neste tiden.

4 Likes

Jag har ikke ventet på noe. Jag kjøpte meg først inn rundt 14.50 kr, ble stoppet, og kjøpte tilbake når vi tok ut 15 kr. Har vært med hele veien, og trippelt innehavet igår.

“When you know you are going to make money - bet big”

10 Likes

Som nevnt, (småprat) stenger 17.20 i dag.

Åpner ca 2.5% opp i morgen, rundt 17.60. Her er det bare å sitte.
:slightly_smiling_face:

1 Like

Var kommer all säljsida ifrån?

Her har du den naturlige pull backen som skjer i 40-50% av aksjer som bryter opp. Det er i denne tiden du får bekreftelse på en onkelig breakout.

Observere volymen i den “naturlige reaksjonen”. Med andre ord, om Funcom tar noen dager under 17 igjen på lav volum har det ingen betydelse.

To enkle signaler man kan bruke for å selge en aksje etter en breakout på høy volum, slik som funcom idag er:

Bruk en close under MA20 som stopp.
En naturlig reaksjon på HØY volum.

7 Likes

Tekinvestor :wink:

Var dette årets største tekniske kjøpssignal? :slight_smile:

4 Likes

Tilsvarende situasjon som i januar 2017, bare bedre.
Ser man på formasjonen i forkant av bruddet opp 04-05 Januar 2017, er den identisk til VCP formasjonen vi har brutt opp av i dag.

2017 bruddet gikk strake 52.6% før et mindre pullback og 133% til neste pullback.
Bruddet opp fra VCP formasjonen ga i sin helhet 225,9%

Med det som basis kan man trygt si at du er på den konservative siden med 30%
Selv forventer jeg vesentlig høyere avkastning. Både på grunn av nevnte historikk, men også som følge av at selskapet nå er robust med en lysende framtid kontra “vinn eller forsvinn” i 2017.

Den som lever får se.

3 Likes

Jag er ikke så mye for “History repeats itself”, men håper selvfølgelig du har riktig =)
Kommer til å agere som jag alltid gjør etter ett VCP brudd =)

Forhåpentlig gjelder regelen #ToTheMoon

5 Likes

Du er jo i aller høyeste grad det @babyrage

It’s what technical analysis is all about

“If you think TA doesn’t work. Then you dont understand TA. If you think TA is a crystal ball that predicts the future price. Then you dont understand TA. If you laugh at people using TA. Then great, you found something to amuse yourself with. But you dont understand it.”

Jag better ikke på att historien skal repetere seg, jag better på att psykologien spiller meg rett i hendene. Markedet er kun psykologi.

Denne artikelen synes jag var høyst intressant, og summerer alle mine følelser om børsen.

Kort summert antyder den till:

Markedet, og en aksjes utvikling er kun basert på Supply & Demand. Funcom, den har meget høy demand nå, hvorfor? Fordi det er stor pågang i selskapet, interessen er høy, og det er hype.

Spør du meg er selskapet fortsatt dritt rent fundamentalt. Pris & volume = Supply & Demand = En aksjes utvikling, negativ eller positiv.

3 Likes