Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom - Teknisk Analyse (TA)

ta%20funcom

Kommer det en pust her eller er momentumet så sterkt at vi allerede nå skal over i brattere trend? 2 mnd til lansering på dagen. Sist gikk den på kort til fra vel 6-9 kroner (tiden frem til 2 mnd før lansering).

Nå er det imidlertid 1 ekstra spill på gang med info rundt hjørnet og en mye bedre økonomi i selskapet.

ta%20funcom

2 Likes

Akkurat dette med trendkanaler er vanskelig, for ikke si ubrukelig i den fasen aksjen er i nå.
Se forøvrig hvordan chartet tegnet q4 2016 og 1q 2017. Passer ikke inn i noen kanaler.

Men det er selvsagt bare å forsøke med noen trades, så ser man om egne hypoteser stemmer.
Jeg ville uansett sett i noe lengre perspektiv i tilfelle:

2 Likes

Joda, du klarer en sammenhengende bunn der og en linje rett igjennom den høyeste spiken. Type badass schwæær

Hva skjer? For 2-3 mnd fikk jag høre att TA var tull. Eller det kanskje passer bedre når det går opp og ikke ned? :wink:

#DeSnurKjapt

6 Likes

5 Likes

Der ja. Takk for at du tegnet analysen min. Vi er fremdeles i en konsolideringsfase og rallyet har ikke startet enda. Det blir først ved brudd oppover :grin::grin::grin::grin::grin:

6 Likes

Du fick mig att fundera lite där iallafall :joy: Det är fortfarande tull när det utnyttjas fel för att komma över billiga aktier…men antar att det är nästan lika tull åt andra hållet. Eller något. Hm :thinking:

1 Like

Jeg følger med på TA med interesse, og jeg har vel alltid sagt at at i tradisjonelle selskaper med daglig høy omsetning som ikke kan rikkes ala ASP handler er greit, stikkord omsetning. I de tilfellene hvor EN aktør kan bestemme hva “markedet” mener blir feil. Psykologien da blir at uvitne selger til tross for at de fundament forutsetningene er like gode.

#komplisertegreier

Nå er det lansering og kursen skal opp mye enda, jeg tror som sagt flere ganger at vi skal opp til /mot 30 før 8 mai. However, det kan ikke gå opp daglig frem til 8.mai, derav er det interessant å vite om det kommer en konsolideringsfase/pust i bakken /dipp på ett tidspunkt.og det essensielle er når. Siden mange sverger til TA og disse sikkert i flere tilfeller har midler til å påvirke kurs i ett selskap som ofte har lav omsetning så er det interessant å se på temaet. Det betyr ikke at jeg i flere tilfeller stiller spørsmål rundt det tekniske, spesielt i ett selskap som Funcom som mesteparten av tiden har lav omsetning.

3 Likes

Lengre perspektiv er vel og bra, fortsetter aksjen i de siste dagers tempo så er kursen over 50 kroner til launch, det må komme perioder hvor det er roligere.

@babyrage sin publisering av vcp formasjon tilsier en korreksjon innenfor noen dager, vi er vel straks på topp på bølge 2?det sammenfaller bra med topp i morgen rundt 19? Men jeg er til tider skeptisk til TA så hva vet vel jeg :fearful: ASP sier i dag at han sitter long til godt over kurser jeg refererer til, smalt bra sist! På toppen sier han at han sitter på mellom 1-1.5 mill aksjer og dagens handler viste 1.9m.

And for the record, her baisses det ikke, men å kunne treffe på en trade som hadde gitt mer aksjer fremover hadde ikke gjort meg noe… Tallet er 30,- før 8.mai

Da driter du i trendkanaler, se heller til venstre i chartet og fokuserer på kursutviklingen rt. Dipp kommer å er du så blir det flere aksjer. Det var flere forsøk på å pullback i dag så jeg. De ble dyre for det var mange om beinet på kjøper siden.

5 Likes

Noen tanker til denne?

1 Like

Betyr visst ikke noe :fearful:får se i morgen

Mere å gå på på RSI
Toppen av trend.
Fint momentum

Fort nå tradere tar gevinst ?
Blir spennende imorgen :slightly_smiling_face:

1 Like

Ja, den er under kraftig press :joy:

Det hadde virkelig ikke overrasket meg hvis vi fikk en rekyl ned til 17 kr (som er bunnen i trenden du tegnet) før vi tok hoppet opp til 20-ish kroner. Teknisk, så tenker jeg 1 kr nedside og 2kr+ oppside, så jeg gidder ikke engang prøve.

3 Likes

Aksjeanalyser.com er ute med en oppdatert kjøpsanbefaling.
Jeg tar disse med 2kg salt, men de har truffet så langt i sine Funcom anbefalinger.


Teknisk Analyse av Funcom (ticker på Oslo Børs: FUNCOM)

Funcom har vi hatt flere positive analyser av de seneste månedene hos Aksjeanalyser.com, og vi har i dag sett nærmere igjen på Funcom.

Funcom-aksjen utløser nå et nytt kraftig teknisk kjøpssignal fra en større omvendt hode skulder formasjon (jf. ukediagram nedenfor).

Når Funcom nå bryter opp i gjennom 17,00-nivået så utløses det et kraftig teknisk kjøpssignal for aksjen, og som da kan ha potensiale til å stige opp i mot tidligere topper fra 2017 og 2014, rundt 30 kroner.

Det vil nå være teknisk støtte for Funcom-aksjen ned mot 17,00 kroner ved eventuelle korreksjoner ned for aksjen.

Basert på det samlede svært positive tekniske bildet nå for Funcom så signaliseres videre oppgang for aksjen innenfor den stigende trenden, og det både på kort og mellomlang sikt.

I henhold til den langsiktige stigende trenden som er etablert for Funcom siden 2016 så indikeres et potensiale for Funcom-aksjen helt opp i mot 50,00 kroner på 6-12 måneders sikt.

Vår egen tekniske og kvantitative analysemodell SignalListen er også i kjøpssignal for Funcom.

Basert på det samlede nå svært positive tekniske bildet for Funcom-aksjen, så gjentar vi i dag hos Aksjeanalyser.com vår tidligere positive analyse av aksjen.

Vi synes aksjen fremstår svært spennende nå, og vi ser altså ikke bort i fra at aksjen kan stige helt opp i mot 30 kroner på gjerne bare de neste 1-3 måneder, og kanskje helt opp i mot 50 kroner på 6-12 måneders sikt i henhold til den langsiktige stigende trenden for aksjen.

Vi merket oss ellers hva Funcom uttalte nylig den 27.02.18 ved presentasjonen av 4.kvartals resultatene for selskapet, og da rundt lanseringen av Conan Exiles:

«Conan Exiles er i rute for full lansering 8. mai 2018, på 12 språk, både online og i fysiske butikker, heter det i rapporten.»

Dette kan kanskje bli en slik ‘trigger’ fremover og som kan få aksjen til å ‘eksplodere’ og stige raskt opp i mot 30-nivået, gjerne i forkant også av denne full lansering av Conan Exiles den 8. mai.

Så avslutter vi med å gjøre oppmerksom på at Funcom er en svært volatil aksje, og som det dermed innebærer svært høy risiko ved å investere i aksjen.

@Hakon aksjeanalyser.com har kopiert TAèn din :smile:

7 Likes

HS formasjonen der er hvertfall meget interessant, target 24.210
Så ikke den før jeg leste denne analysen.

4 Likes


Kortsiktig stigende trend. Mulig vi får pullback nå, når den nærmer seg toppen av denne?

Stanget den i toppen av trendtaket igår på 18,29 da ?
Trang trend å trade i . Mellom 18,3 og 17…

Orakelet slår aldri feil :grin: De har skjønt det, i fun er det go big or go home!

Bjørn Inge! Om du er her inne så bare si fra så skal jeg hjelpe deg med funcom