Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom - Teknisk Analyse (TA)

Vi trenger en skikkelig dump til, slik at vi kommer over Telenor.

2 Likes

:joy: haha

Hvorfor ikke gå hele veien? Trenger en dump så vi kommer oss over Statoil, slik som i gamle dager

2 Likes

Kommer i beg. av mai.

Altså, omsatt>statoil… ikke dump☺

Litt mye småprat her, kunne dere fortsatt i en annen tråd? :slight_smile:

10 Likes

Hur ser TA ut nu boys?

Det kommer an på tidsperspektivet ditt

5-minutt chart: helt på vippen nå, har vært negativt i løpet av dagen
image

15-minutt chart, fortsatt positivt, men hvis vi ikke går videre opp på mandag, så er det negativt
image

2-timers chart, 100% positivt
image

1-dags chart, 100% positivt
image

EDIT: dette er ikke RT, der har kursen vippet opp og med det 5min TA-en som da er 100% positiv igjen.

3 Likes

Snyygt!

Da kan vi trygt sitte 5 min til?:grin:

3 Likes

… og der har du hele greia med TA, hva slags perspektiv har du på tradingen din? 5min-chartet og dags-chartet viser jo ofte helt forskjellige ting!

1 Like

Takker. Jeg har langt perspektiv, men man blir jo litt påvirket av hva andre gjør og skriver, så det er veldig beroligende at 5 min chart er positivt også.

Sitter på trade posten min over helgen!

4 Likes

[quote=“kula, post:4210, topic:97”]
Her er det vel et rektangel under utvikling? Høyden på rektangelet tilsvarer ca. 6,50 kr fra bunn til topp. Ved brudd opp vil potensiale i første omgang da kunne bli ca. 23kr aksjen. Nå vet vi at Funcom har mye på gang, så håper på høyere kurser på litt lengre sikt :smiley: Kom gjerne med synspunkter her! :wink:

bilde

19 februar postet jeg dette chartet. I dag ser det slik ut etter close.

Funcom har nå brutt opp gjennom motstand ved 16, 70 som nå vil fungere som støtte ved en eventuell pullback. Motstand ved ca. 23,20. Høyden på rektanglet ca. 6,50 + 16,70=23,20kr, om en skal tolke utfra rektanglet her fortsatt? Kom gjerne med synspunkter på det! (Jeg har veldig liten erfaring akkurat her :wink:) Rsi på 73, Stockhastic på 90,3 tilsier at denne skal fortsette nordover en stund til :smiley:

9 Likes

Vi har fortsatt ikke sett en “natural reaction”. Ser store sannsynligheter for att vi får litt sånn action neste uke visst ikke aksjen har nok momentum til å bryte igjennom trendtak. Første store motstand finnes rundt 23 kr.

4 Likes

Kan en sån natural reaction ske intradag eller är det endast close som räknas? :slightly_smiling_face:

Visst det skjer, så skjer det oftest over noen dager på lav volum. Jo snabbare den tar igjen fallet, desto høyere momentum.

3 Likes

Byttet til logaritmisk skala og ser at aksjen har brutt opp av trenden

Nå må jeg si at jeg har liten tro på trender som dette. Horisontale motstander/støtter ja, men trender som dette er vanligvis like ustabile som været i fjellet. At stigningsraten er ikke brattere enn at den får oss ca til høyeste close ved forrige lansering er vel kanskje det mest interessante.

Her tegnet opp med motstandene fra forrige lansering:



Glemte å tegne opp støtten på 17 kr, er jo godt mulig med en liten konsolidering.

4 Likes

Dock ifjol gick den från 9 till 19 på kort tid där nu enbart 30% typ

Men siden kr 16(etter 28feb.) så har aksjen fått mindre og mindre pullbacks, dette er nok et tegn på videre bratt kurve opp tror jeg. Tror vi må se kursen i nytt lys etter 28 februar…

1 Like

Pullback idag eller?

Vet inte. Det är ju långt ifrån låg volym :stuck_out_tongue: