Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom - Teknisk Analyse (TA)

Ganske tydelig hva som er ment, er det ikke? Med link til chart og det hele. Men ja ohs.

Gode muligheter for en kjapp konsolidering på lavere og lavere volum før ferden oppover starter igjen. (Timeschart)

1 Like

Kanskje prøve å ikke trade på den der :smile:

Solgte 4% på starten av dippen, på 20,18, kjøpte tilbake på 19,72 nær bunnen av dip #2. Satser på at vi fortsetter videre opp de neste dagene. Dessverre lite nok volum til at det ikke var verdt bryet, men driver å kjøper og selger litt, så hvis ting går utfor bakke, så er jeg allerede klar. :slight_smile:

Om enn det bare er 400 kroner i vinst så er det ikke summen som er viktig, men om man kan utvikle en teft som gjør at man treffer mer enn man bommer. TA er spennende, selv om jeg gir uttrykk for annet i diskusjoner, det er dog uforenlig med det fundamentale når det diskuteres med alt for mange horisonter som ikke sammenfaller med horisonten til det fundamentale.

5 Likes

Har du et eksempel på hva du mener her, for jeg forstår det rett og slett ikke. :slight_smile:

Hvis jeg reiser til Syden så er det for å få sol, men det kan regne 10% iløpet av en mnd. Hvis man feks vektlegger de 10% som forhindrer deg i å dra så gjør man kanskje ett dårlig valg hvis det er sol man ønsker seg. Det har med vinkling og fokus på perioder å gjøre ikke sant, og for en nybegynner så kan det virke forvirrende?! Perioden frem til nå og mot release har tradisjonelt sett vært en sikker vinner. Skjønner du hva jeg mener?

2 Likes

Jepp, du tenker på de som trader på veien opp, selv om de vil tjene bra penger hvis de bare sitter på hele veien opp.

Utfra hvor kortsiktig man er, så har det vært flere steder hvor det tekniske har sagt “selg”, her markert i gult.

Er et godt poeng at når man driver med TA at man faktisk sier i hvilket perspektiv man sier kjøp/selg. Kanskje lurt for en selv også.

Litt av greia er at f.eks gårsdagens/dagens trade behøvde ikke ha vært en trade, men kunne vært en gevinstsikring. Det ble først en trade når jeg så et mønster jeg syntes så interessant ut.

2 Likes

TA baserer seg på historisk data, men inputen til historisk data er mennesker og roboter. Roboter gir mye støy. Men mennesker må man forvente at vet om det fundamentale. I hvert fall til en viss grad.

Dvs at historisk data også reflekterer forventningene mennesker har til fremtiden, som er basert på deres nåværende kunnskap.

Ergo kan TA ta høyde for fundamentale forhold også.

TA på kort sikt er for eksempel mer nyttig og nøyaktig når vi vet at mye “fundamentalt” er forandret i forhold til det lange bildet. Funcom sin kursbevegelse fra 2005 til 20016 er f.eks svært lite nyttig i forhold til alt vi vet har skjedd med selskapet i 2017 og 2018

2 Likes

Jeg er veldig spent på aksjekursen i 20016, men selv har jeg noe kortere horisont :smile:

2 Likes

Spørs vel om noen av oss her vil få oppleve 20016? Ikke akkurat kort horisont spør du meg :joy:

Ingenting er umulig… Du har vel sett Altered Carbon?

1 Like

Flyttet til Funcom småprat :sunglasses:

Nok et kortsiktig chart (1 time). Litt forsinkede kurser, så det bruddet opp feilet vel. Hvis det blir brudd opp gjennom toppen av det symmetriske triangelet, så antar jeg vi kommer til å gå over i et flat-topp triangel med topp = forrige topp.

1 Like

Veldig spennende i closen her nå.
Blir enten en fin reaksjon opp eller ned fra denne. Lukter litt risiko justering over helgen.
Bryter den ikke ned nå og det ikke blir sendt raketter ila helgen tror jeg den smeller opp.

6 Likes

Det er jo en continuation-pattern, så jeg sitter 100% lastet nå, så får vi se hvor smart det er i løpet av kort tid. :stuck_out_tongue:

4 Likes

Ja, om den bryter opp, noe det ligger ann til pt :wink:
Tolker det som et lodd på at Trump holder seg fattet over helgen, tar ikke slik risiko selv :wink:

1 Like

Øre nese hals formasjon? :+1:t2:
Satse på 22,50 i løpet av neste uke

5 Likes

Dagens anbefaling fra Investtech.

6 Likes

6 Likes