Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom - Teknisk Analyse (TA)

Vet ikke hva som er mest bull her av siste 30 dager, 100 dager, 1 år, 2 år eller all-time :wink:

Egentlig alle spør du meg

7 Likes

Kortsiktig trendkanal med støtte på 19.0 om den ikke bouncer her på 19.6.
Oscillatorer peker ned mot 19.0.

PS! Jeg er ny i TA og poster for å få kritikk og lære :slight_smile:

4 Likes

Dersom CE slår an og selger et par millioner spill + Mutant selger bra så er vi nok oppe rundt 100 kr aksjen fort!

4 Likes

Godt spottet @amateurleague!
Kursen traff hs target klokkereint :moneybag::dart:

Dagen endte med negativ pocket pivot både på 1t og 1d chart.
Back to base? Fib 0.618 og retest av brudd.

2 Likes

Litt større bilde på utviklingen:

Spørsmålet er jo om dagens rekyl var tegnet på at vi skal inn i en konsolidering igjen, eller om det bare var en kort pause i oppgangen. Jeg solgte litt i dag, men regner egentlig med at vi skal videre opp, så vi innen en uke er på ca 21,3 og så konsoliderer et par uker før siste innspurt før lanseringen.

7 Likes

Slike kiler får som oftest en usedvanlig smertefull reaksjon på nedsiden.
Rising Wedge

1 Like

Legg merke til at den inneværende wedgen “avsluttes” etter lansering 8. mai. For å være ærlig, så antar jeg at aksjen kommer til å gå parabolic før den tid, så vi får en ny, brattere rising wedge med den smertefulle reaksjonen som du snakker om.

Hvor bra lanseringen går vs hvor høyt aksjen står rundt lansering avgjør hvor det tilbakefallet kommer til å ende. Hvis ting går virkelig bra, så kanskje vi får en topp på 40 og et fall ned til 30. Hvis ting går dritt, så får vi kanskje en topp på 25 og et fall ned til 12. (tall tatt ut av lufta for å illustrere hva jeg mente)

2 Likes

Vi har nettopp brutt ut av en lengre korreksjon som varte nesten like lenge som den vi hadde i begynnelsen av januar så jeg ser egentlig for meg en ganske lik utvikling som vi hadde fra 12/2-12/3 (12 til 20kr). Vi må ha noen bunner underveis for å kalle det trend, og akkurat der jeg tror vi er nå (merket i rødt). :slight_smile:

6 Likes

100kr er vel et ganske urealistisk mål på både langt og veldig langt perspektiv.

Nei. Om Ce selger 3-4 Mill spill og mutant selger bra også + nyheter fra Funcom om neste prosjekt+ et fungerende Funcom 2.0 og de fortsetter å gi ut 1-2 spill hvert år som drar inn penger… da er 5x i dag lett innenfor rekkevidde.

Mao om Funcom 2.0 fungerer så er kursen 100kr innen 2 år.

#balleravstål

5 Likes

Market cap på rundt 8 milliarder? Jada! :stuck_out_tongue:
Jeg antar du har kjøpt Funcom på kredittkort også? :grin:

1 Like

Har nok ikke det, trenger ikke kreditt;)

1 Like

Hvor mye var børs verdi på SB når kursen var over 20?

med dagens antall aksjer serie a+b og kurspå 20 var SB verdt rett over 6 milliarder nok

På det høyeste var kursen 26,7, så i overkant av 8 millarder nok.

3 Likes

Dvs ved “Great success” som Borat så fint sier det er det ingen umulighet!

2 Likes

Hvor er HS formasjonen? - i see none…

Tenkte jeg skulle kommentere en ting angående salget mitt. Jeg solgte bittelitt på 20,18 i går, men hvis jeg faktisk var ute etter å kun trade, så skulle jeg ha kjøpt tilbake hvis aksjen brøt opp gjennom motstanden jeg har tegnet opp i gult (jeg vurderte 20,05). Så kunne jeg heller hatt en stop-loss ca i samme område. Nå var posten jeg solgte såpass liten at kurtasjen tar en stor del av kaken ved slik trading, og jeg solgte delvis for å sitte mer i cash for å gi meg litt handlingsrom. Mao har jeg ikke kjøpt tilbake.

image

Poenget mitt er at ved teknisk analyse, det er mye second-guessing ved at trades blir reversert hvis de ikke ser ut til å gå som planlagt. Hvis man ser på de som faktisk driver aktivt med trading her på forumet og poster statistikk, så ser dere at treffraten på tradene ikke er så høy (kanskje 40-50%), men det er fortsatt gode penger å tjene, fordi gevinsten ved en vellykket trade er mye høyere enn ved en mislykket trade.

Det er også veldig viktig, når man ser andres TA, å se på hvilket tidsperspektiv de har tradet etter. Her har jeg brukt et chart som viser detaljer i et 5-dagers chart. Da er 5 dager horisonten for denne traden, og målet mitt her var å selge ut ved en lokal topp. Det er veldig dumt å følge slik TA hvis ditt eget perspektiv egentlig er på måneder. :slight_smile:

10 Likes

Hvis du skal kunne se noen gjeldende formasjoner pt, må du zoome inn igjen de 400% du la på funcom kursen i går :smile:

Hmmm
image

EDIT: ble mini-kjøp på meg på 19,72 :stuck_out_tongue:
EDIT2: kan nok være dette er et symmetrical wedge, som nok kan være et continuation-pattern i stedet for vimpel.

1 Like

Scrollet et stykke oppover, du mente OHS’s formasjonen?

Litt klarhet i hva du skriver er greit, for jeg ser fremdeles ingen HS formasjon (men ja OHS så jeg).

1 Like