Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom - Teknisk Analyse (TA)

Det er totaliten av negativ macd crossover, sterk rsi/stokastisk og innkommende test av 25 dagers snitt som gjør at jeg heller mot å tro at jeg var litt rask på avtrekkeren.

Aksjene er uansett kjøpt for å for en gangs skyld sitte i funcom ved launch. :wink:

1 Like

Når er launch?

Kjøper den… Når det gjelder veien oppover har jeg sett meg ut området 20ish og deretter 23-24 i første omgang.

1 Like

Ikke sikkert det er så dumt:

1 Like

I ditt chart ser jo 22 bedre ut :slight_smile:

Her er utgangspunktet for min antakelse om 23-24 (markert i gult):
42

Min erfaring er at ganske simpel TA som øyemål på tidligere topper/bunner funker ganske greit i Funcom.

1 Like

Den snudde fint og viser at investorene ikke er spesielt interessert i å selge på nåværende nivåer.
Økende volum på kjøp og en spennende VCP formasjon under utvikling.
RSI indikerer det samme, positivt momentum.

8 Likes

Stora tuggor nu.

1 Like

Volumet i Funcom er jo helt klart fallende også.

20 mill+ om ikke så lenge @Christian :heartbeat:

Satser på det, må ha litt fart for å komme over 20kr :wink:

1 Like

Ja, lavt volum tross press, med enkelte grønne spikes ila siste dager.
Jeg kjøpte litt selv, før det eventuelt blir trangt inn.

Tydelig at det er noe på gang:
55

55

3 Likes

Trengs litt muskler for å ta ut motstanden på ~18,60,-

Volumet er så lavt at småtradere hindrer brudd opp.

1 Like

Tester bruddet opp av fallende kile nå. Skal komme et pullback der. Trenger ikke nødvendig vis muskler i form av store ordre, mange normale ordre skal man ikke undervurdere, når det er sagt er det rundt slike formasjoner man ser det kommer større ordre. Teknisk sett er det nå meget pent :chart_with_upwards_trend:

2 Likes

Jeg vil ikke nødvendigvis kalle det en OHS ettersom vi er i en konsolideringsfase og ikke en nedtrend, men psykologien bak tror jeg er mye av det samme. Spesielt under dannelsen av høyre skulder. Tror det er mange bjørner som begynner å miste troen på en ny bunn, og at de vil få det travelt med å komme seg inn om de skal være med på neste drag.

Ved den venstre skulderen er investorene negative. Trenden er fallende og det ser mørkt ut for selskapet. Under dannelsen av hodet avtar pessimismen. Her kan aksjen bryte ut av en fallende trendkanal og kjøperne kan bli mer aggressive eller selgerne mer passive. Ved den høyre skulderen klarer ikke pessimistene å presse kursen ned til ny bunnotering. I stedet presser kjøperne kursen opp gjennom halslinjen og kjøpssignalet utløses. Aksjen bryter motstanden ved halslinjen og innleder en stigende trend.

3 Likes

Så ikke den før du påpekte, pent!

Target: 20.46kr ( 9,76% )

3 Likes

2-timers Ichimoku cloud er positiv igjen. Kursen er over skyen (rød-), X9 er over X26 og F26 er over kursen. 18,80 som var dagens close er også årets nest høyeste, den høyeste var 18,94.

11 Likes

24 Likes

Flaggdag i Funcom i dag? Var det i PCIB i går. :slight_smile:
image

12 Likes

1 Like

Kortsiktig støtte:
image

Litt mer langsiktig støtte:

4 Likes