Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom - Teknisk Analyse (TA)

Folk må ta ansvar for egne investeringer.
Om noen velger å kjøpe og selge på TA uten å ha peiling da bør de unngå å lese TA tråden.
Husk at de tekniske signalene kan endre seg fra dag til dag.

5 Likes

Er det cocky? Lurer vel bare på om 16.7 er avblåst?

Så fort noen poster noe som ikke er utelukkende bull, kommer et gjentakende utvalg fundamentalister med sklitaklinger og nedsettende kommentarer. Enkelt er sådan aktive i korstog mot påståtte, netttroll i andre tråder. I denne tråden ser man tydelig at de ikke er så mye bedre selv.

Bare å ta på leggbeskyttere og fortsette den gode tekniske dialogen! Rapporter aktivt sleivspark.

3 Likes

3 Likes

Takk for svar🙂

1 Like

Traff vel ganske klokkerrent her!?

Disse linjene trakk jeg i slutten av mars:

Så var det det med å følge egen analyse da… :wink:

3 Likes

Vi får se, kom inn bra med volum nå.

Veldig kortsiktig chart (daytrayding/flere trades om dagen), 15 min:
image
Bouncet nesten perfekt fra bunnen av skyen, MENX9 vil nå krysse ned gjennom X26 og F26 ned gjennom kursen hvis vi ikke spretter opp igjen veeeldig fort.

1 Like

My guess fra i vinter, justert litt ila våren. 1W chart

1 Like

Ser du noen mulighet for at den skal ned mot (4) altså 19,50-20?

I mitt chart ligger punktet på 20,2, men jeg ser alltid på slike nivåer som et ca-nivå og vurderer eventuell inngang/utgang også ut i fra andre momenter, herunder fundamentale.

Jeg bruker lite energi på å forsøke å fastslå sannsynlighet for at vi skal til disse spesifikke nivåene enten de er på oppside eller nedside. Muligheten er pr def alltid tilstede, men punktet i seg selv er bare interessant hvis kursen nærmer seg det.

Jeg er grunnleggende positiv til videre oppgang i Fun, men blir ikke spesielt overrasket, og derfor ikke stressa, om vi dupper innom pnkt 4, for eksempel pga makro eller trading. Se også på fallet rett før lansering i jan 17. Nøkternt sett tenker jeg at det kan jo naturligvis skje igjen og det er jo ikke mnge prosentene ned til pkt 4 i Funcomsammenhengb😊

2 Likes

Kunne tenkt meg at den etablerte seg over denne motstanden

1 Like

Kursmål fra mars

1 Like

Det ble ned, så da tenker jeg neste motstand er her:
image

3 Likes

Fint med en liten pust i bakken på veien mot full-launch:

pustibakken

2 Likes

Hvis dette fortsetter så kan @bullishproof 16,70 TA fort slå inn. Ifjor ei uke før CE ble lansert så gikk den fra 19,50ish og ned til ca 14,50? Før den da steg på lanseringsdagen. Kan fort skje at 23 var den foreløpige toppen og så mulig ned 17-18

Jeg vurdere om jeg skal ta opp kreditt og få gjort klar litt penger til neste uke

Det tror jeg ikke skjer nå, situasjonen er en annen. I morgen skinner solen igjen.

4 Likes

Ja, det smeller plutselig.

1 Like

Det skjer ikke denne gangen, rett og slett fordi det ikke er nok askjer å dumpe, samt at kjøpsviljen er for stor. Hvor hardt ble det ikke forsøkt på å presse den ned gjennom 20,40 uten hell… Denne gangen stopper det på 21 :slight_smile:

Morsomt å se 2 skritt frem og 1 tilbake i praksis! Når markedet skjønner hva som skjer skal vi se at det heretter blir 3 frem og 1 tilbake.

2 Likes