Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom - Teknisk Analyse (TA)

3 Likes

tendens

Finns flera tendenser till att det inte kommer bli lika drastiskt som vid EA. Behöver inte förklara de fundamentala skillnaderna mellan idag och vid EA. Ser man TA mässigt så är det EXTREMT mycket lägre omsättning än vad det var vid EA launch. Free floaten har minskat rejält, fler svenskar köper och troligtvis fler långsiktiga ägare.

6 Likes

Takk for svaret, ser hva du mener. :slight_smile:

Forskjellen ble litt mindre uttalt på profilen ift rsi når man zoomet inn, mens på det første chartet over her var den veldig tydelig.

Brudd opp gjennom 21,30 på volum er vel positivt?

1 Like

Er jo seff det.

Og hver eneste aksje som omsettes over 19 er med og styrker støtten.

@Nocturne snakket om det i nano i dag: Vi ønsker å se higher lows og higher highs. Ingen aksje går bare rett opp, og spesielt ikke en så traderdominert aksje som funcom.

5 Likes

Ja, nå har jeg kjøp på 21.96, 21.5, to ganger 21.1 og 20.54. Og så snakkes det om at det kan lysne i den tekniske avdelingene også? Rart når fundamentet er så sterkt. I slutten av uken er vi nesten i juni, og da er det på han igjen.

4 Likes

Vi må vel over 22.6 området for å være bull i dagschartet? Trenden ser fin ut, men
CL9>BL26 og pris er over skyen som er pluss, men pris er under CL9,BL26 og LS26<Pris.

1 Like

Noe sprikende vil jeg tro…

Siden vi skal snart over der som er superbull, så kjøper jeg nå som er luringbull.

Tror jeg ville hatt litt peng på si hvis vi får noe mer makro uro/bankuro utover dagene/ukene

1 Like

Intradagsvimpel på gang?

Ja, synes det ser sånn ut, men den ser veldig kort ut :stuck_out_tongue:

1 Like

Er det muligt å shorte funcom gjennom nordnet, eller må man bruke belåning då?

1 Like

Tror ikke det, du må kontakte meglere i typ Pareto og Norne og be de sjekke om det finne aksjer til låns. Tidligere har det vært få eller ingen til låns.

1 Like

Ser ut som det etableres en større HS her nå (18%) . Just saying.

3 Likes

Skal holde øye med den, får se hvordan høyre skulderen utvikler seg.

1 Like

Hva betyr det? Blir det neste kne og tå, eller skal vi opp?

1 Like

har tid til en kne og tå før q2 tall :wink:

Betyr at man i teorien skal få brudd ned - tilsvarende kan man ha en “omvendt” HS-formasjon som i teorien skal bety brudd opp.

Slik kursen oppfører seg om dagen er den godt innenfor positiv trendkanal, brøt opp gjennom motstand på 21,30 og konsoliderer nå på 22+.

Synes det ser ut som den tekniske :sunny: skinner jeg, da.

2 Likes