Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom - Teknisk Analyse (TA)

Greit nok det, men det er ett holdepunkt det er verdt å tillegge viktighet om man ønsker å kjøpe seg inn/kjøpe mer om man har troen på selskapet.

Greit å også huske at markedet var et annet når Robur gikk inn, det kan ha litt å si selv om de gikk god for selskapet for ett år siden. Fun har også forandret seg. Negativt i form av at man har sett begrensningene til CE, positivt I forhold til at de har mer cash.

3 Likes

Ingen vet hva som skjer videre. Kanskje kommer ikke børsene seg opp igjen på 1-2år. Synes mange er alt for skråsikre på at det ikke skal lavere osv. I aksjemarkedet er ikke det viktigste å ha rett men å tjene penger.

2 Likes

Får man rett så tjener man vel gjerne penger🙂

Funcom har 2 ganger, iløpet av et par år, løftet seg fra dette nivået til det dobbelte. Jeg satser på at alle gode ting er tre💰

2 Likes

Robur har redusert beholdningen litt. Er ikke det et sterkere signal enn at de kjøpte for 1’isj år siden? (ikke forsøk på trolling, er genuint nysgjerrig hva andre tenker om dette)

Nei det at de har solgt litt er et helt nøytralt signal.

Det at at de kjøpte seg inn var et bullsignal koblet opp mot forvalterene som satt da.

2 Likes

Nei, det er et signal på at forvaltningskapitalen i fondet er blitt mindre. Folk har solgt seg ut av fondet, og dermed må de redusere posisjonene sine.

2 Likes

Jeg har aldri sagt at det ikke skal lavere, og jeg vet ikke om jeg har rett eller ikke, det er jo derfor jeg kjøper mer nå? Fordi jeg ikke vet, men om Funcom fortsetter å levere så er det grisebillig nå! Og så lenge det er grisebillig nå så driter jeg jo i om det kanskje skal ned noe mer, fordi jeg må jo vurdere situasjonen som råder nå da jeg ikke kan spå fremtiden. Hadde jeg visst at kursen skulle hit når den stod over 20 så hadde jeg vel for pokker ikke kjøpt noe før nå? Det som kan skje er at det går ned mer og derfor må man ta en vurdering på om man skal holde igjen eller kjøpe nå. Om alle holder igjen så går det kjappere ned og kjappere opp. Ikke alle får kjøpt på bunnen ifht volum men mange kan kjøpe før man når bunn. Når bunnen er vet ingen, så igjen må man jo bare vurdere når man er fornøyd med kursen og hva man ser som oppside!?

3 Likes

Teknisk analyse eller småprat?

Det ble des 2018

Noe støtte å snakke om før 10kr ?

Første støtte er 10 kr blank, så er det ca 8 kr og så 6kr

plothistory

editd jeg syntes ikke det er utenkelig at vi skal se funcom i 8 kr, altså ca 600MNOK i verdi.

2 Likes

Støtten på 10kr er mye sterkere da, snudd noen ganger der før. Og aldri lavere en 2 kr (10) på Funcom 2.0

Hvis en ser på volumet den gang aksjen ble omsatt på denne kursen sist så var det ganske høyt over tid. Så kan være god støtte der.

Det tok lang tid, men aksjen har omsider begynt å falle godt ned i oversolgt terreng slik jeg tegner chartene mine, men antar at aksjer fint kan fremstå oversolgt lenge om vi er i et vaskeekte bjørnemarked.

image

Det er klart om man ikke tror de kommer til å selge spill i fremtiden så er nok 8 kroner riktig

1 Like

Er det nå utenkelig å se KURSEN i 8? Nei. Aksjen er i nedtrend. Supply vs demand.

Er 8kr riktig VERDIsetting av et selskap som er gjeldfritt og som pt virker å tjene mer penger på å selge spillene enn det de bruker på å lage dem? Kanskje ikke. Kommer ann på om det fortsetter samt mengden penger de tjener. På toppen av dette kommer den glade «amatørfaktor» i aksjen som blant annet undertegnede noe ufrivillig representerer.

6 Likes

Snakker ikke om fremtidig verdsettelse 8 kr… Der fremtidig er 6mnd eller mer. Snakker om verdien av selskapet før bunnen er nådd

5 Likes

Skal vi våge og håpe det var en tiltrengt undershoot ned til robust støtte som var nødvendig for å kunne gi energi til en ny opptur?

Er et godt stykke opp før man kan begynne å snakke om å teste brudd med nedtrend (17-18 et sted), men må være lov å håpe at den kommer over 15 i det draget vi er i nå.

image

9 Likes


Foreløpig ikke kjempebull denne.

Det kom Short signal igår på Norsk Bulls: