Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom - Teknisk Analyse (TA)

Ser ikke halslinjen

Brudd på 13,90. Ish?

Gjentar historien seg?

2 Likes

Første "små"bull på en stund

1 Like

Ser etter ny inngang her på ny konto. Fra et teknisk perspektiv, 6mnd perspektivt, er det mulig ny inngang nå? rundt 11-12?

Det gir mening å kjøpe noe her ihvertfall. Men den kan fint falle til neste støtte fremdeles.

Jag akkumulerer forsiktig på dette nivået, senest i dag.

1 Like

At forsøge og ramme bund vil være et lucky punch.
Enig med savepig i, at købe noget på disse niveauer

1 Like

Så på samme formasjon og tenkte flatbunnet rektangel og at det er bearish. Brudd opp ville vært fint. :slightly_smiling_face:

Takk, godt tips. Gode trademuligheter fremover nå. har også truffet greit å sånt før.

Sannsynligheten for gapclose 11kr kjennes veldig høy ut nå da det ikke skal særlig mange flere til som gir opp.

I mine øyne veldig synd hvis flere kaster kortene nå. Nå må man bruke hodet og ikke la følelsene ta overhånd :+1:men jeg er enig med deg, tror dog Robur kurs som også bør ses på som en milepæl og også særs sterk teknisk støtte som holder.

2 Likes

Det er først og fremst fordi aksjonærbasen består av mange som har satset sparepengene sine. Når kursen går ned hver eneste dag og makro ser ut til å gå til helvette så vil de fleste være glad for å kunne redde det som er igjen ved et visst punkt.

Hvorfor skal man selge NÅ etter en korreksjon på flere måneder i det store makrobildet og hva så om det går ned til 11, Funcom er ett vekstselskaper med en feit bok og mye på gang. Slike selskap går mye ned i nedgang.men de.går tilsvarende i oppgangstider. DERFOR mener jeg det er helt tullete og selge nå. Da skulle du solgt på brudd av støtter for maaange kroner siden. Makro til helvete du snakker om, her er det delte meninger…

Seriøst @paddy? Er det Ikke bedre å selge på 13 for så å kjøpe den inn igjen ved 10 når man har 100k aksjer?

Bedre å ha kjøpt på 13 enn 15 hvis den ikke går til 10? :stuck_out_tongue:

3 Likes

Best risikojustert avkastning får en vel om en ikke kjøper før aksjen er tilbake i etablert opptrend, alle kjøp nå er jo i praksis forsøk på å være smart og fange den fallende kniven :stuck_out_tongue:
Så fra et sånt ståsted kan man faktisk forsvare å si at det er “bedre” å kjøpe på 15 enn 13.

Men det har vel ihvertfall vist seg at det ikke var så veldig snart å sitte å skjelle ut de som bare påpeker at en aksje er i en nedtrend.

Skulle funcom falle gjennom støtten den er på nå kommer jeg nok uansett til å kjøpe mer, gitt at ikke noe helt uforutsett skjer. For 10-11 føles veldig robust.

2 Likes

Vet du den skal til 10? Da folk begynner å bli bastante skjer gjerne det motsatte. Men selvfølgelig bedre å kjøpe på 10 hvis…

1 Like

Han vill men frågan är om han får köpa så billigt :stuck_out_tongue_winking_eye:

Robur tegnet til 13,- kroner som bør ha både sterk fundamental og teknisk betydning, nå er vi under men jeg tror nok det spretter kjapt opp igjen. Mange vet hvem de er, og mange vil tenke at om de kjøpte på dette nivå med en så betydelig sum penger så er det kanskje noe i det, deres track record osv tatt i betraktning.

Robotfobi

Siste på bloggen til Peter Warren. Verdt å lese.

http://www.peterwarren.no

2 Likes

Det var store fisker som tegnet for mange kroner på 114 i nano og jeg tilla det all verdens teknisk og fundamental betydning og. :stuck_out_tongue:

Ja selvsagt er vel alle enige om at roburs inntreden var et flott kvalitetstegn, og den er nok med på å gi støtte akkurat nå og fordi mange tenker på robur som en viktig faktor: Men teknisk sett er det water under the bridge om støtten vi er på nå ryker.

1 Like