Takk, der var det mye tydeligere. Den ser ikke dum ut Hva regner man potensialet for å være i den formasjonen der? Ca 23?
Høyre skulder til bunnen av hodet er mer enn 6 kr så 24+
Edit Har 6.37 her så 24.15 på dagens close
Så man teller fra absolutte bunn på rundt 11.50 og ikke fra området ca 12.75?
Plz det der er jo en cup-and-handle, mangler bare bruddet opp med testet 21-22.
Hvordan regner man potensialet i en cup and handle?
Add the height of the cup to the breakout point on the handle. This provides an estimated target for the next advance.
http://thepatternsite.com/cup.html
Bunn til topp ganget med en faktor de har regnet seg fram til, 62%.
Hvorfor viser alle tegninger av en cup-and- handle reversal pattern en videre oppgang etter potenialet i formasjonen / target er oppnådd? Hvis det er slik en cup-and-handle formasjon ser ut burde man vel satt target høyere først som sist?
Ser at det finnes en del forskjellige definisjoner av cup and handle på internett, så måtte lese meg litt mer opp på det. Grunnen til dette er forsåvidt årsaken til at jeg personlig ikke handler formasjoner. Det blir for mye støy for min del. Det virker lettere for min del å bare forholde meg til motstand og støttenivåer. Du finner ofte omtrent samme svar der.
Men dette er da så vidt jeg har forstått hvordan man i teorien skal forsøke å handle en kopp og håndtak formasjon på godt norsk.
Håper folk forstår hva jeg tror jeg har forstått!
Noe av det viktigste med denne er at formasjonen skal danne grunnlaget for en ny, positiv trend ETTER at target er oppnådd. Det vil si at etter at target er nådd så forventer man fortsatt en ny positiv trend. Men den er da antatt å ikke være like bratt som høyre side i koppen. Dette er da positivt både for de som vil sitte stille i aksjen og kan forvente videre opptur, og de som vil gå videre til andre muligheter.
ps; Jeg får da target til å bli 19.73 og jeg vet det er ett motstandsområdet på 19 - 19.2. Jeg tenker det logiske er da å sette det motstandsnivået som mål hvis man tror på formasjonen.
Ser ut som RSI også gir motstand:
Er jo ikke så langt ned til gulvet der på den stigende trendkanalen da
Nei, en liten pust i stigende trend er ikke farlig. Så kan @onns få kjøpt litt igjen. Jeg prøver å lære litt og kjøper og selger med 2000 aksjer. Det har blitt rundt 4000,- i pluss siden jeg begynte og da er jeg snart halvveis til en brukt Tag Heuer Aquaracer jeg skal ha meg.
Håper å få tilbake mine 2000 aksjer jeg har lånt bort på rundt 16,81
Da er jeg på rett nivå igjen ifht antall og litt nærmere klokka
Hvor er svingpunktet så?
Endnu ikke brud under halslinien, hvor man så typisk sælger efter TA
Korrekt, mangler bekreftelse
Er dette en dobbel topp, siden den stanget i 18 begge gangene?