Vi rekker vel potensielt en liten tur ned til 17.30-17.50, men det er jo nesten ikke noe poeng å trade iallefall.
Riktig @Paddy80 - jeg gidder ikke gamble på det. Sitter rolig nå med posisjonen. Brudd er nært forestående tror jeg. Det er bare de siste som skal akkumulere før oppgangen kommer for fullt.
Merk brudd opp i RSI også.
Liker det jeg ser her nå. Et cluster av formasjoner og volum som støtter oppunder formasjonene.
Det ble en solid candle close over nivået for breakout men jeg savner litt mer “omph” i volumet.
Krysser fingrene for at det kommer i morgen eller neste uke og sitter pal. Har troen på formasjonen så får jeg heller være mer tålmodig. Har ikke hatt SL i dag, har ikke vært bekymret
En dag nærmere golden cross da
Hva skal til for at sm50 til å fortsette opp og sm200 til å falle? Er det daglig Sluttkurs? Hva er potensialet etter at de 2 krysser hverandre (golden cross)?
Så lenge kursen holder seg over 50-dagers gjennomsnittlig sluttkurs vil sm50 bevege seg oppover, mens sm200 “går tregere”, men påvirkes også positivt av at sluttkurs er over 200-dagers snitt.
Golden cross har vel egentlig ikke noe tallfestet potensiale slik som en del formasjoner har, og det trenger nødvendigvis ikke påvirke kursen positivt i seg selv. @Savepig postet statistikk på at golden cross i seg selv ikke gjør nevneverdig for kursutviklingen.
Det kan heller ses på som et tegn på etablering, eller ny bekreftelse på at aksjen er i opptrend, noe som kan gjøre at flere tradere og aktører i markedet fatter mer interesse for aksjen.
Riktig det som @Calusari sier. Kan supplere litt. Glidende snitt er snitt av handel delt på dager med handel. 50-dagers glidende snitt er gj.pris av handel de siste 50 dager. For at snittene skal krysse hverandre må kursen fortsette opp, eller gå sideslengs. Kursen kan gå ned, men ikke over tid, da vil snittene begynne å peke nedover. Dette er en veldig treg indikator, så ikke forvent en umiddelbar effekt av at man får en golden cross.
Normalt vil tradere vektlegge krysning av slike snitt på høyere timeframes tyngre enn på lavere timeframes. Hvis du sjekker 50 og 200 på f.eks 4 timers chartet vil du se at de krysset for lenge siden. Det signaliserer at 4 timers chartet i utgangspunktet er bullish. Så lenge kursen handles OVER 50 og 200 kan man objektivt si at aksjen er i en positiv trend.
Golden cross omtales normalt når 50 krysser 200 på daily, som vi er i ferd med å få her, men det kan ta en uke eller mer til før vi får krysset, alt ettersom hvordan kursen beveger seg.
Historisk gir ikke GC umiddelbar effekt, sist vi fikk GC i FUN falt kursen 17% og motsatt, etter dødskryss steg kursen 30%. Det som er interessant for folk som er long er hva som skjer etter en stund. Så lenge snittene ikke krysser i negativt terreng vil aksjen etterhvert få et rally.
Jeg vil si at man skal være forsiktig med å bruke golden cross og death cross (og da tenker jeg kun på 50SMA/200SMA) som noe mer enn en indikator blandt mange.
Men: Vi liker fryktelig godt å se en aksje hvor 50SMA ligger jevnt og trutt over 200SMA. Som den godeste @KarlOStrom sa på Twitter tidligere i år: Holder man seg i aksjer som har den på plass, så kan man forvente bedre risikojustert avkastning.
Ja SMA50 over 200 (eller andre kombinasjoner på korte og lange snitt) er egentlig mest en proxy på “stigende trend”, og golden cross blir da punktet da man går over i en stigende trend (ifølge den proxyen).
Tester bunnen i den bratteste trendkanalen jeg har i mitt chart, surfer komfortabelt i den litt mindre bratte men fremdeles veldig pene.
Godt over SMA50 selv om den ruser oppover mot et golden cross.
Jeg tenker at over 16,5 skal det helst være for at det skal være råsterkt, men det er den grønne trendkanalen min som er viktigst, så det er milevis ned til at den skal være truet.
SMA50 er jo bare såvidt over 16 liksom.
Ok. Mente under 16.50.
Håper ikke dagens trend fortsetter da!
Mener at det aller viktigste er at den holder seg over den største volumstapelen til høyre i chartet
Her er det om å gjøre å jinxe
Det var Investtech som jinxa det
Husk at den er en indikator som ofte kan manipuleres litt med akkurat hvilken tidsperiode man setter chartet på.
Men ja du har rett, det blir ofte litt omsetning utløst straks man faller under sånne.
Ja det kan man vel og si. Tenkte tanken når de kom med den
Naturlig nedgang hvis man ser hva som skjedde i forkant. Mindre og mindre volum for hver oppgang siden begynnelsen av april. Sammen med et avtagende moment på oppgang. Foreløpig ser man synkronisitet på nedgangen 08. april og idag. Større volum = større nedgang. 10 dager med oppgang, redusert på 1 dag med solid volum. Potensial for videre nedgang. Første support rundt 16.3 - 16.5 området.
Foreløpig manglende synkronisitet på oppgangene. Store volum, men mangler tilsvarende bevegelse i pris når man sammenligner. Indikerer det er mye salgsvilje når man nærmer seg toppen av rangen.