Mener du at det er flere som ønsker å selge på 18 en på 17?
Kommer litt an på hvordan du ser på det. Men er du kortsiktig så ja.
Hvis du skulle solgt an aksje, ville du solgt den for 17kr eller 18kr?
Og hvis man ser historisk på prisen har den returnert fra dette området 3 ganger tidligere. Hvis man da samtidig ser at volumet er blitt lavere og lavere for hver opptur… I mine øyne ser det kortsiktig bearish ut. Og salg vile vært naturlig. Ved brudd kunne man alltids kommet inn igjen ved test av bruddet.
Noen vil jo heller kjøpe på 18 en på 17, pga TA.
Kan fort være motsatt og? Har utviklingen vært slik du så for deg for 1 og 2 mnd siden? Den har jo fortsatt opp til tross for hvordan det så ut på de røde dagene du postet?
Jeg synes det er interessant at vi fikk et brudd opp fra det stigende triangelet, og så et brudd ned. Vi er nå tilbake i triangelet og ingenting er avgjort.
Noen vil sikkert kjøpe på 18 med tanke på at det er brudd. Noen venter på test og bekreftelse. Kommer nok an på risiko man er villig å ta, og hvilken metode man kjøper utifra.
Hvis du sikter til de 2 røde dagene jeg henviste til, 8 april og idag. så har det ikke gått opp. Det har bevget seg sidelengs med higher lows. Med prisvariasjon imellom.
Når det gjelder forventet utvikling så er det både og. Jeg forventet ikke så voldsom oppgang fra 12 februar og frem til 20. mars som det har vært.
På den andre siden så forventet jeg en mer sidelengs bevegelse i pris etter korreksjonen som kom 20. mars og frem til 28. mars. Noe vi også har hatt.
Det som er viktig er å ikke låse seg på om man er bullish eller bearish. Ting kan fort endre seg. TA er egentlig å samle seg nok datapunkt til å ta et valg om mest sannsynlig vei videre utifra signalene pris og volum gir oss. Ser man langsiktig på det eller kortsiktig? Den ene kan være bull selv om den andre er bearish.
Når det er sagt, jeg verken har eller har hatt aksjer i Funcom, men følger med på det tekniske for å lære.
Tenkte på de du postet 19feb, 20 mars og 28 mars.
Det har vel gått litt bedre en forventet siden da?
Selv med dagens kursfall, tatt med i betraktning at dagens sprell trolig skyldes ekstraordinært tilfelle av “fuck you all”. Spurte @Nocturne i går var det vel om den like gjerne kunne ta turen ned mot 17 igjen, det har den gjort nå så spørs det kanskje på avslutning og ikke minst reaksjon til uken? TA er vel ikke 100% bastant på nivåer?
Ja, vi diskuterte dette i går og det er helt innenfor, men korreksjonen kom overraskende sett det tekniske bildet / set up. Det viser jo at en eller flere aktører kan påvirke uavhengig av TA. Det er det jeg har prøvd å si hele tiden, TA er ingen fasit, men mer en predikasjon gitt visse kriterier. Så kan noen si “Fuck off” og ødelegge alt.
Men er alt ødelagt? Vi har marginalt mistet opptrenden på daily. Kommer litt an på close i dag, kan også se på det som en dobbelbunn på daily.
@anon80503862 tipset om å zoome ut og weekly ser fremdeles bra ut. Vi må ganske langt ned for å miste opptrenden på weekly, som fremdeles har higher lows og higher highs. Brudd på 16.30-16.20 vil være negativt. Så there is still hope in the hanging snore
Det ser ut som kursen er trygt plassert over Ichimoku skyen:
Det hjelper på nattesøvnen…
Gikk egentlig som jeg forventet der og da
Ser du på 19 februar så forventet jeg en tur ned igjen, med forbehold at ikke noe endret seg stort. Korreksjon kom, men ikke større en ca 8% før den gjorde et brudd. Det var denne jeg ble overasket over, at denne ikke dippet lenger ned. Og at den ikke falt tilbake, da man hadde ekstremt volum 27. februar med en prisbar som avsluttet midt på med wick i begge ender. Hvis du ser på chartet er dette også ett 60 min chart.
20. mars gikk også som jeg forventet. Gikk ytterligere 10% ned før den snudde igjen.
28. mars var også spot on. Rally kom, og ikke bare klarte den å komme til forrige topp, den klarte faktisk en higher high, noe som da var bull. Etter dette har den holdt seg i en sideveis formasjon med higher lows. Hvis denne ikke hadde klart å komt seg opp på samme nivå, ville jeg sett på det som en svakhet.
Da skjønner jeg.
Kortsiktig mener du intradag +1/2 dager.
Jeg er mer på uke nivå🙂
Her er hvordan det ser ut nå, kl 15:38. Hvis dette holder seg til stengetid så skal denne mest sansynlig videre nedover på mandag. Man kan få ytterligere 7% nedgang før man når bunnen av tradingrangen. Men jeg vet ikke hvor langt ned denne kan gå. Men slik den er nå, er den meget bearish hvis man ser kortsiktig.
Er ikke dette bare en vanlig ASP dump?
Det går så sykt mye ned og opp og ned at det beste er å lukke skjermen slik at man ikke blir frista til en trade.
Tror vi stenger over 16.53 en plass.
Er vel hans måte å ønske oss god helg:slightly_smiling_face:
Enda en gang møter vi motstand i overkant av 18 og så faller kursen som en stein
Ser at denne gangen er det mye støtte i nivået 16.80 - 17.10
- Støtte i RSI på rundt 47
- Støtte fra grønn trendlinje (17.10) fra februar i år
- Støtte fra blå linje (16.80) som har vist seg å være betydningsfull tidligere
- Støtte fra nedadgående rosa trendlinje (17.00) fra mai 2018
Forhekselsen «anbefaling fra Investech» som slo inn?
Nå viser du jo en “utdatert” chart. Prisen sluttet på 16.63 idag. Blir vel litt feil å snakke om støtte på 16.80 og 17.10 når den har passert begge? Vil muligens være mer naturlig å se på området 16.30 til 16.50 som et mulig punkt for støtte i første omgang??
Funcom er da folkene til hest?