Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom - Teknisk Analyse (TA)

Nei, er ikke mounts i CE

2 Likes

Norsk Bulls er ute med nytt signal:

Hvis noen er i tvil så er det fremover nå man skal posisjonere seg :yum:

Slurvete av meg! Du har rett. Vi har gått forbi støtten på 16.80. Litt trøst i at det er med lite volum.

1 Like

Det där var köpssignalen jag väntade på! :ok_hand:t2::cocktail:

1 Like

Folkene til hest = :bear:

1 Like

@h3nk1

1 Like

Noen som har fulgt med på Fibonacci Retracement for Funcom?

Jeg tenker som følger, den siste tiden har Funcom jevnt og trutt steget som følge av gode resultater, kombinert med en teknisk situasjon som har gått fra fallende trend til og bryte ut og gå over i stigende. Bra volum på oppgang, mindre på nedgang og avtagende før videre oppgang, helt oppskriftsmessig.

Når kursen reagerer kraftig opp eller ned som følge av store volum som på død og liv skal bankes inn/ut på sekundet, så vil dette i min verden være noe som avviker fra normalen, dvs tendens og trend i aksjen representert av generell handel er opp. Enhver aksje ville reagert på samme måte når prosentvis volum ifht omsetning handles på denne måten. Markedsmessig er det på ingen måte representativt på hverken hvordan aksjen oppfattes eller normalt handles. Utslagene er for brutale og når slike volum omsettes klarer ikke markedet ta unna på slike dager, og nedgang er uunngåelig.

Som perioden før jul med masse støy, er dette forbigående og kanskje allerede “avsluttet” med fredagens fall, om folk tror det er starten på mer fall så faller det, i motsatt fall stagnerer og stiger igjen. Litt som TA, det kommer an på hva man tror på. Værmeldingen viser sol, at en tulling sitter på taket og heller vann på vinduet noen timer kan ikke endre det…

Kan tenke meg ett scenario som dette som setter ting litt i perspektiv utover å se på timechart. Ned mot rundt 16 kroner med intradags under 16 som siste krampetrekning, ukentlig tar jo ikke så hensyn til “klikke i vinkel” handling som vi på fredag og som vi har sett mange ganger før, men viser heller den mer langsiktige trenden uten dagsstøy. Ønsketekning, kanskje, jeg har ingen problemer med å sitte i Funcom fremover fordi jeg har ikke bruk for pengene. Så kan noen andre ta seg av mer kortsigtige sprell ala fredag :slight_smile:

Edit: Helt til slutt, man kan ikke ignorere fundamentale forhold, da kan man gå på limpinnen som fredag. Det var så viktig å bryte gjennom 18, teknikkbesvisste handlet på dette, en stor stygg ulv dreper momentumet og bomber aksjen til helvete kortsiktig. Får han sin vilje slipper alle teknikkere aksjene de kjøpte fordi “signalet” tilsier dette. I rest my case.

8 Likes

Vi har mistet opptrenden på daily, men har støtte i 50 og 200 dagers glidende snitt og bunn av trendkanal. Den bratteste trendkanalen er brutt, men om dette holder så lager vi en litt slakere trendkanal slik også @Paddy80 har tegnet opp.

RSI har også brudd, og det er mer rom til nedsiden her, men litt vanskelig å si hvor det vil snu basert på bare RSI. Jeg venter på Golden Cross, og tenker dette kommer ila. neste uke dersom vi ikke faller like brutalt fremover.

Brudd på 50 dagers (altså ut av trendkanalen) og jeg vil vurdere å komme meg ut av posisjonen. Weekly ser ikke fullt så galt ut, hvor higer low fremdeles er inntakt.

4 Likes

Verdt å tenke på er at antallet aksjer for slike sprell minsker for hvert sprell. Dette er å anse som avvik fra normalen, og jeg forventer maks små nedganger neste par dager på noen tiøringer på avtakende volum, som før, kall det etterdønninger og noen mer kortsiktige med nerver. Etter dette vil det snu og den normale markedsaktivitet vil fortsette oppgangen, som før. Det blir spennende å se på liste, ikke bare om hajen har solgt, men om noen andre proffe har solgt. Be strong with this one, fremtiden er lys!

7 Likes

16,30 så brytes ma50?

Edit. Slettet siste del

Du mener Vix S&P, som er på 12.73?

Rundt 16.30 ja, men så historisk på chartet at ved hver golden cross så har kursen falt mellom 15 og 30%, så det er kanskje verdt å ha litt mer tålmodighet. Kursen har alltid hentet seg greit inn igjen etterpå. La oss se om historien gjentar seg :slight_smile:

1 Like

Sitter pretty tight så jeg avventer . Hvis vi får brudd så får man heller vurdere det da

Overse hva jeg skrev der. Leste helt feil en artikkel

1 Like

Så ned i range 12-14 igjen da? I så fall blir det å laste helt opp igjen… Tror ikke vi ligger så lavt ved CU launch.

Sitatramme

Tror ikke ASP klarer å “tørrjokke” kursen så langt ned, tipper bunnen ligger på 15,60 ca…

Er jo flere enn han som selger ned kursen. Volumet var høyt på fredag. Og hvis aktørene vil så får de den fort ned nye 7% hvis de vil

Sitatramme

De forrige “ASP dumpene” var fra ca 17,9 til 15,6 og fra 17,8 til 16,53.

Jeg tror at vi er for nærme nyheter, dvs CU release den 30 mai og Kvartalsrapport - Q1 den 23 mai, til at kursen kan gå ytterligere 7 prosent ned.
Ytterligere kursnedgang utover ca 15.6, er nok avhengige av flere aktører, enn ASP og “lakeiene” hans, som “shorter”/dumper aksjen…

.

2 Likes