Den lille skuffelseduppen en ser nå endrer egentlig ikke noe i det langsiktige pene bildet, men ser liksom ingen store kjøpssignaler heller. Solid brudd opp gjennom 200 dagers snitt ville vært et fint signal, men jeg tipper det ikke kommer i sommerferien.
Leste at www.norskbulls.com også anbefalte buy i dag selv om volumet var ekstremt lavt. Får svar på dette i morgen, men da må volumet bli betydelig høyere.
Ja uten mer volum så er det typ 15,5 som er potensialet som det sies over her
Ser potensiale ned til 12-13 tallet fremdeles på denne. Manglende volum på oppgang hittil.
Får se an morgendagen.
Kortsiktig Bearish
Langsiktig Bullish
Siste mnd, fra onsdag 5 juni, siste “topp” på 16kroner, 12 dager ned og 9 dager opp. Snitt volum ned = 273000, snitt opp = 267000.
Vil også si manglende volum på ned?
Aksjen er i en fallende trend og med lite interesse /sommervolum synes ikke jeg det er noe bull signal på kort sikt. Antageligvis får vi en større bevegelse mot jul / nyttår med mange triggere i 2020.
Det er nøytralt ifht volum og god støtte på rett over 14 synes jeg. Så får vi se om det kan skje noe mot slutten av juli og om det kan skape mer interesse og volum.
Hvis du ser på hvor aksjen har snudd tidligere så er det 13 kroner, 11.8 (og 16 som nå er en motstand)
Med kortsiktig tradingrange mellom 14 og 16?
Jo da den kan prøve seg opp mot 15-16 kroner igjen
Jeg har ikke klart å holde fingrene av fatet og nærmer meg fullt lastet i Funcom. Tenker at jeg burde ha ventet med de siste kjøpene til etter at motstanden her ble brutt, meeeen er ikke så lett når jeg ser på triggerne ut 2019. Dvs MYZ DLC/Switch/retail, MoM, Coop reveal(?)
Jeg tenker at aksjen har snudd rundt 14 kr ganske mange ganger før, så ikke et unaturlig vendepunkt. Er derfor jeg har kjøpt.
… Og skulle feks 13 kroner være bunn så vet vi av erfaring at man like gjerne kan begynne å kjøpe ned mot støtte, ett fåtall får aksjer på bunn
Eller på vei opp igjen
Jo billigere man kjøper, jo bedre er det vel? Eller er det best å kjøpe på 16kr på vei opp istedenfor 14 på vei ned? …Hvis den uansett går opp igjen.
Dette har vi snakket om før. Det kommer jo helt an på hvilken strategi man har. For en som er interessert i swings på 5-10% blir timing viktigere fordi horisonten er kortere. For folk som trader lengre timeframes blir det mer hipp som happ med 1 kr i forskjell (vil jeg tro - jeg trader i form av førstenevnte strategi).
Har sett litt på volum utviklingen siden oppgangen i februar. Hvis man gjør et lite volumregnskap fra «0»-volumtiden rundt den 11.2 og frem til forrige volum bunn den 19.6 har «volumregnskapet» omtrent blitt utlignet. Tror derfor det kom sterk volum oppgang dagene etterpå. Hvordan dette volumet utlignes i forhold til kurs, blir spennende å se fremover. Men, det gir en liten indikasjon på at bunnen er nådd rundt 14 ish. Tror derfor at kursen burde begynne å stige snart om ikke noen må ha cash?
Det er sommertid… og cashen flyr av gårde…
Min erfaring er vel ofte at man er litt tidlig ute når man tror sterkt på caset, var mange som synes 16 kroner var billig også på vei ned, og 15, 14 osv hvem vet hvor langt ned den går når man hele tiden skal prøve å gjette seg til bunnen i en fallende trend? Blir nok ofte til at folk prøver å treffe en støtte og dersom den ikke holder så tenker man jaja den var jo uansett billig så jeg beholder. Så blir traderpotten mindre og mindre og den “langsiktige” delen stadig større.