Ja beklager treigt svar, jeg gikk ut på MA100 rejection på ca 15,6 og dro på ferie, venter på lavere inngang. Den gikk blir nok ikke en trendkanal. Ser mer ut som en decending wedge nå. Har bare trading interesse her.
Hvis jeg zoomer ut litt ser jeg antydninger til fallende kile, mulig man må vente til det årlige nyttårsrallyet for å få brudd opp fra denne?
Norskbulls holder på shortsene hvor de ligger med 1,12% i tap pt.
Dagens candle er bull, og kjøpssignal bekreftes med close høyere enn 14,47 i morgen.
Target på chart over er motstand rundt 14,85-90, ohs formasjon tilsier min.14.68
Jeg liker å heller se det som en pennant, rett og slett fordi det er så mange touches på både topp og bunn? Altså, jeg liker denne formasjonen og tror den er reell. Har ikke markert alle touchene, men du ser hva jeg mener.
Problemet er at measured move gir noen syke targets både opp og ned, så det gjør at jeg ikke helt tror på den. Hva tenker du?
Brudd opp vil helt klart være svært bullish. Blir vel uansett samme topplinje i begge formasjonene. Tror som sagt det kan drøye litt, tenker over nyttår og vår
Ja, vi får samme target på topp, men hvis du ser trendlinjene så er vi nærmere et brudd ned (fra min) enn i ditt chart. Jeg tror jeg må se på linært fremfor log og eksludere all handel før spleis. Det gir mer mening og se på Funcom (2.0) post spleis og post CE / gjeldsfri etc. - synes du ikke?
Syke, tilsvarende pre CE, fra krona til over 5ern?
Ser vi 60-70 i 2020🙂?
Litt usikker på hva du mener her @Shadowsbane - tror ikke du kan se på det på den måten.
Mtp. hvor Funcom var når vi gikk fra emisjonskurs til nærmere 6 kr så tror jeg det var veldig spesielle omstendigheter som førte til det. Target for formasjonen som skissert over gir ca. 40-45 kr ved brudd opp. Jeg forstår bare ikke hvordan jeg skal måle nedside target på logchart fordi %-vis endring blir så massiv at vi snakker konk liksom, og det er ikke realistisk.
Vet ikke om noen har noe svar på dette, har prøvd å google uten å finne noe. Diskuterte problemet med @anon80503862 chatten sist uke og vi ble vel enige om å se på realistiske targets fremfor measured moves (altså støttenivåer basert på historikk).
40-45 tror jeg de fleste hadde vært fornøyd med. Eller hadde vi forbannet han $@%#& som solgte på 45 og startet nedsalget😂.
Det er vel som du nevner. Noe ekstraordinært må til. Inntog av stor aktør paralelt med et internt slipp som limer seg til GTS #1 i dagesvis.
Jeg har 57 som hårete kursmål basert på brudd opp av 1mnd
En måte å bruke historiske data inn mot neste storrelease som jeg velger er coop shooter heller enn conan singleplayer, er å se på kursutvikling i forkant av CE, som er den siste store releasen til Funcom. Hvordan oppførte kursen seg opp mot release og rett etter, da de lå på topp i flere uker helt til teknisk dårlig spill og mye bugs /serverproblemet tok knekken på momentumet. Det er vanskelig å bruke det, men det sier kanskje noe om psykologien før release, og om historien gjentar seg så er muligheten stor for en lignende utvikling gitt de klarer å skape en positiv hype i forkant.
Kursmålene i 2020 kan være så hårete som helst hvis et av skuddene på mål treffer krysset mens resten av porteføljen fortsatt finansierer gjeldsfri, investeringstung vekst.
Action i 2019 forutsetter noe «stort» i fundamental forstand: nye analyser, eiere og/eller skrell i positiv forstand fra MYZ-expansion, CCC eller MoM. Evt. nye fremtidige prosjekter a la Dune-IP som i seg selv er hårete for de som kjenner sektoren. Per i dag er det rett og slett ikke kjøpsinteresse nok til å ta Funcom opp av et litt traust sideleie i all den tid handelsmønsteret består og volumet er lavt.
2019 kan fint bli bedre enn 2018, og prises selskapet fortsatt til ~1 milliard når man nærmer seg nyttår kan man ikke se bort fra at noen forsøker å kjøpe skuta som sådan. I alle tilfelle kan jeg ikke skjønne annet enn at inngang på disse kursene gir en r/r som er vanskelig å finne maken til på OSE (med horisont 2020).
#støyeriTAtrådensåbareflyttellerslettinnlegget
Mulig ny tradingrange 14-15,5kr
Brudd opp av en fin base nå i formiddag.
1d candle ligger ann til å snu bull, ref Norskbulls
Positiv trendskift i volumbalansen i dag lover bra for vidre oppgang. (Forrige gang var 20.6).
Hva mener du med det?
Tok dessverre litt feil av volum og omsetning tidligere i dag når omsetningen var omkring 200-300k. On-balanse volume hadde et brudd opp 20.6, som gav stigende kurs noen dager. Deretter falt volum balansen under trend den 27.6. I dag så det ut som on-balanse volume var over trend igjen, som ofte forsterker kjøpssignalet. Men, skulle ønsket noe høyere volum om positiv trend skal styrkes.