Jeg synes ditt target så relativt fornuftig ut? Er nok endel som er skremt av nedgangen til 12,96 og er fornøyd med å komme seg ut i null rundt 14,3.
MYZ har ikke gjort det bra med 6000 reviews? At det skulle nådd ut til flere er jeg enig i, men iforhold til det har jo MYZ solgt bra totalt sett
Da har vi trendendring på 4 hr. Forventer nå en lower high ifht. 15.05. Ser mulighet for en OHS formasjon med tiden, vil kanskje ta en uke eller to å danne hodet + høyre skulder.
Er på mobil så får ikke postet et bedre chart.
Hadde tro på litt positivt momentum når denne endelig snudde litt. Helt glemt hvor oppmuntrende det er å investere i funcom aksjen.
Så for meg en close over 13.70 i dag, med litt positivt volume i slutten. Det er ikke spesielt sprekt når 65k aksjer ikke taes i mot uten å flytte kursen såpass mye. Blir dette testen av kilen eller første flush ned.
Synes vel 60+ prosent av dagsvolumet ble tatt godt imot. Eneste grunnen til close under 13,5 var en robotfinte i callen
Hvis man fulgte med så var det ganske tomt på salgssiden under 13.4, og ganske tomt på kjøpssiden over. Det var ganske grei spread med folk som ville laste rundt 13.1 og folk som ville selge rundt 13.8.
Trenger nok at vi kommer oss litt nærmere triggere. Makrouro gjør nok at folk sitter på gjerdet + har andre muligheter.
Fulgte ikke med på handelen, bare leser chartet og ordreboken.
Problemet er vel heller interessen for å følge med daglig og gjerne gjennom hele dagen, denne skal jeg holde en stund så jeg får finne noe annet å holde på med😅
Er så mye kødding med åpning/sluttauksjon og robot som legger seg på begge sider av ordre at det er greit å kikke på ordrebildet (spesielt spread) noen ganger om dagen, og spesielt siste halvtimen.
Bare når man vurderer inngang/utgang da.
Er vel nærliggende å håpe på en trippel bunn rundt 11.5-12?
Har ikke chartet foren meg. Men mener det er an volum mengde tidligere på rundt 11-12 kr som muligens kan bli testet.
Stemmer har også notert 12,50 (lavt volum og lang trend) og 11.50+ (ca 2-2,5M aksjer siste halvåret eller noe sånt)
Det massive skravert feltet er triggere i listen over.
Kjøp nå, på 12.5 eller 11.5 får man jo velge selv.
Jeg har kranglet litt på chat/i tråder nå og da angående Funcom og makro. Jeg har da hardnakket påstått at Funcom er makrosensitiv og handles ut fra makro, mens mange andre syntes dette er direkte feil.
Så dette er min subjektive analyse av Funcom og makro koblet mot oljepris og small cap index på oslo børs (investing har ikke mid cap indeks):
Funcom siden ROBUR:
Funcom på lengre sikt (ukeschart) helt tilbake til 2013 opp mot small cap index med en subjektiv vurdering av hvor godt/dårlig disse passer sammen:
Det som ikke kommer så godt fram her er at Funcom er mye mer volatil enn indeks generelt. Men, relativt ofte syntes jeg subjektivt at utviklingen har omtrent samme mønster eller samme retning som small cap index på oslo børs.
Så min subjektive oppsummering er:
Funcom er en makrosensitiv aksje men pleide ikke være det. Og den handles uavhengig av makro ved større lanseringer. I tillegg er aksjen mer volatil med større oppside og nedside. Jo lenger unna lanseringer av betydning man er, jo mer makrosensitiv er aksjen.
Det er i hvert fall det jeg tror Trenger ikke ha rett. Kan være tilfeldigheter og subjektiv tolkning av disse.
Siden ASP har styrt kursen i hele perioden og han er en trader som selv sier han kan ingenting om gaming så styrer han kursen i synk med makro, indeks og tekniske signaler. Jeg er enig i at dette er nytt.
Før ville noe sånt som flere innsidekjøp og spillsensitivt nytt som deltakelse på spillkonferanser drive kursen i større grad.
Så dette har du nok rett i.
Høres fornuftig ut. Det gjelder de fleste aksjer - jo lavere volum, jo mer styrer korrelasjonsroboter. Ved nyheter, rapporter etc tar det menneskelige volumet mer over, og korrelasjonen svekkes.
Ose er makro sensitiv men ikke alltid at funcom slavisk har fulgt OSE
Er det støtte på 13 kroner eller ser vi den lavere ned? Er den i bunn av en stigende trendkanal nå?
Max
Trend kanaler
“I trendkanaler er høyere topper og høyere bunner helt essensielt. Disse brukes nemlig til å kunne finne trendkanalens tak og gulv. Disse fungerer som tekniske støttenivå og motstandsnivå i trenden. Før det har blitt etablert en trendkanal må det være dannet minst to høyere bunner og to høyere topper. Har kursutviklingen klart å etablere dette, er det sannsynlig at kursen vil utvikle seg videre innenfor denne trenden fremover. Det gjør tekniske trendkanaler til viktige verktøy”
Den er i bunn av EN stigende trendkanal, om det er den gjeldende vet vi bare hvis den holder
Som du ser av chart under har FUN brutt en rekke stigende trendlinjer og testet bruddet hver gang (uten å annullere bruddet). De hvite linjene er de trendlinjene vi bør håpe holder, de strekker seg veldig langt tilbake i tid ifht. de oransje (kortsiktige).
Daily ser nokså bra ut med bullish divergence i RSI og stochs som nærmer seg bullish.
Makro ser ræva ut så er litt usikker på om Funcom klarer å stå imot presset…
Ser fin ut. Funcom selger spill. Klarer de å selge masse spill, så betyr vel ikke makro så mye?
Max