Da var da ikke dødskryss for en måned siden?
Posten min er fra en måned siden. og det var trendkanalen som var i fokus:
TA er massesuggesjon som funker i spesielle miljø, det har kommet til en del nye diverse troende virker det som
Ja, da er det bare å la massene komme! La Funcom bli like over-hypet som biotec og kursen to-sifra!
Halleluja!
Merkelig jeg ikke så det før Jaja, kjøpsanbefalingen var da innertier den for en måned siden!
Men hvordan ser chartet ut nå da @Savepig ?
Her er et sammendrag av Investtech’s analyse av Funcom på middels og lang sikt fra betalingsversjonen. Topper også oslo børs sin topp 20 liste over tekniske kjøpkandidater. Kanskje litt lite, men bør være leselig
Hva skal man si. Det minner jo litt om NANO i hele høst når folk skreik at det var overkjøpt og man måtte selge, og man ser jo her og andre forum at mange som sitter på betydelige posisjoner snakker om å sikre en del gevinst, så det lukter jo en reaksjon ned. Men det er et nydelig momentum i aksjen, så jeg har ikke tenkt å sitte her og si at den ikke går videre.
Men market cap begynner nå å bli såpass at det skal en betydelig suksess til for å forsvare den ut i fra PE.
Er det knappe 160 millioner nye aksjer som ble utstedt i mai?
En betydelig suksess må kanskje være medianen av topp 10, rundt 2 millioner solgte de neste 2 årene, mye å gå på?
Jeg skjønner ikke hvordan folk regner. Jeg ville anslå at 500k solgte ila. de første 3 mnd. er BULL, men å si at 500k solgte ila. 1 år er bull, det skjønner jeg ikke. Man må da ha LITT ambisjoner?
Jeg sier dette fordi spill er forbruksvare. Det kommer nye spill hele tiden, og selv om Funcom er flinke på å oppdatere sine spill, mister de vel litt interesse 1 år senere?
Kanskje er PC folk annerledes enn konsoll folk, men utenom Fifa som jeg spiller jevnlig kjøper jeg nye spill annenhver måned til PS4. Er det annerledes på PC? At man spiller det samme spillet i flere år?
Se på ark og rust, spesielt sistnevnte selger jevnt og trutt hver uke
Det er helt OK. Jeg bare spør om inntektene som da vil variere / avta over tid kan forsvare en Starbreeze type market cap.
Kjenner ikke SB men ser Funcom sammenlignes en del med dem, og har forstått SB er MYE større og har flere ben å stå på enn Funcom med sin aldrende spill portofølje?
Hvorfor tror du AO fremdeles er i live ?
Ja, som sagt, jeg skjønner meg ikke helt på PC gamere
Funcom ser meget bra ut i chartet og aksjekursen ser ikke ut til å stoppe med det første. Er det noe som er litt bekymringsverdig rent teknisk er det en RSI på 88. Det har ikke vært en så høy RSI i aksjen de siste 3 månedene.
Kursen ligger også rundt 20 øre over øvre Bollinger, og jeg tenker 2.73 nivået som var motstand sist gang kan være en god inngang ved reaksjon tilbake.
NB! Vær oppmerksom på følgende ifht. RSI:
As with overbought and oversold levels, divergences are more likely to give false signals in the context of a strong trend.
Vi kan vel på ingen måte si at trenden ikke er sterk i Funcom for tiden. Personlig tror jeg aksjen stiger videre mandag, men at momentet avtar (hvis det ikke kommer noe fundementalt som skulle tilsi nye 20%).
Det blir nok en fartsfylt og på ingen måte kjedelig uke i FUNCOM!
Lykke til, enten du er ute eller inne!
Spennende å se hva som skjedde 2/1-14, 3/1-14 og mandag 6/1-14:) får håpe på noe lignende denne uken:)
Hvor ser du divergence I den grafen? RSI toppene er vel ganske bra i takt med pristoppene, er de ikke?
Nei, du har helt rett. Ingen divergens. Jeg tenkte bare på det som et apropos når man snakker om oversolgt / overkjøpt RSI
Søker seg opp mot ca 4.1 for å lukke gapet etter LMO soft launch fadesen.