Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom - Teknisk Analyse (TA)

Jeg bare lekte meg litt rundt på linken du postet. Investing.com. Fant noe som var positivt. Tenkte jeg postet det som var positivt så får de som er ute passe på å få med negative saker og ting. Plager ikke meg :slight_smile:

Jeg trader ikke daglig eller månedlig heller. Hva sier årlige og ti-årlige indikatorer? Det hadde vært veldig interessant å sett på de…

3 Likes

Tror man i beste fall bare kan bruke slike autogenererte signaler som en pekepinn.
Hadde vært interessant å sett treffprosenten på signalene over tid for et gitt tidsrom.
Vil tippe det er ganske 50/50 :wink:

Det stemmer, men hadde sett for meg en reaksjon opp mot bunnen av skyen i dagene frem mot tall. Så da avventer jeg heller og ser hva vi får av info senere i dag.

1 Like

Hei,

Ved brudd ned er det 11,55 så 10kr ?

Slapp av då:)

Rundt 12 og 10 ja

Also, there is this… :roll_eyes:

1 Like

Er det ikke rart hvordan man kan, uten å ta hensyn til fundamentale ting og bare ved å se på kursgrafen, danne seg et bilde av hvordan prisutviklingen vil være fremover?

Selv om kursmålet på nedsiden ble nådd litt raskere enn antatt, så har jeg fulgt planen og kjøpt når den kom ned igjen her. Etter kvartalstallene ser jeg for meg at kursen reagerer ned, og hvor langt ned avgjør om det blir stopp-loss denne gangen. Er jeg skuffet hvis det skjer? Nei, egentlig ikke. Det var ganske god risk/reward å kjøpe her nede og jeg ville gjort det igjen hvis jeg fikk muligheten.

9 Likes

bilde

Nå spørs det om 12,50 støtten holder.

Kilen/trendlinjen fra 2017 er nå stukket hull på.

2 Likes

Det var ikke ment som annet enn en teknisk oppdatering.
Den kan fint vende på 12.50, det har den gjort mange ganger allerede. Horisontale støtter er ofte sterkere enn trendlinjer.

Men jeg setter ikke pengene mine på 12.50, etter det jeg så fra selskapet i går og da legger jeg mer vekt på hva og Rui og Stian sa og framsto vs tallene.

5 Likes

Det store spørsmålet er om 12.50 holder ja - helt enig i at horisontale linjer er viktigere enn trendlinjer. Når det er sagt så bryter vi ut av en formasjon som har utviklet seg over 2 år. Det er signifikant for alle som driver med TA. Implikasjonene vet vi ikke enda, men foreløpig kan det se ut som aksjen nå møter motstand på nevnte linje. Tiden vil vise om dette er midlertidig, eller ny motstand som bygges.

Mitt chart: https://www.tradingview.com/x/zMyFegUX

1 Like

Rui og Stian har aldri vært særlig flinke på IR, så dette er lite nytt. Er ellers enig at presentasjon/rapport er svakt negativ…

Beklager for det. Bare så utrolig skuffet iom at jeg sitter tungt inne. Uansett så setter jeg stor pris på din TA kunnskap.

8 Likes

Jo men hvis man følger med på charts så kan man være langt bedre forberedt og derfor takle skuffelse bedre.

2 Likes

Jeg forstår skuffelsen og frustrasjonen. Jeg håper at folk poster charts som er objektive, så objektive som mulig. Tenker at folk skriver det de ser i chartet og har en bearish eller bullish bias. Det er naturlig å føle at noen har en agenda hvis de er negative ifht. sin egen posisjon. Personlig tenker jeg dette bare er kvalifiserte gjetninger, og ingen fasit.

F.eks – ifht. TA teori, så skal man måle target for formasjonen ved å måle topp og bunn og legge dette til bruddpunktet. Du vil da ende opp på 6 kr. Er det realistisk? Troverdig? Men TA sier jo det!
Vel, det er her logikk må komme inn. Hva ville mcap til FUN vært på 6 kr? Hva vil det innebære av nyhetsstrøm om man skulle kunne se for seg at kursen skal så langt ned? Hvor mange av fremtidige spill måtte ikke floppe?

Derfor må man være litt rasjonell og heller tenke; OK, sentimentet i aksjen er negativt. Det er ingen triggere på kort eller mellomlang sikt. Neste store spill kommer ikke før tidligst Q3 neste år. Da kaster mange kortsiktige kortene og venter på bedre inngang. Er man langsiktig bør man ikke ta seg nær av det, eller bry seg. Jeg vet det er enklere sagt enn gjort.

Hvis du kikket på NANO TA tråden (et selskap hvor jeg er tungt innvestert) så har jeg vært bearish lenge. Det kan bl.a. @savepig bekrefte. Jeg har også gitt utrykk for dette og postet bearish analyser selv om jeg har sittet med aksjen siden 2016. Dette fordi det er interessant for meg selv (hjelper meg å identifisere formasjoner etc) og fordi det blir mye mer troverdig når man først blir bullish igjen.

Sitter man og tegner streker som bygger opp rundt sin egen posisjon, så har man misforstått noe, og i verste fall så tar man dårlige beslutninger pga. det.

P.S – hvis det er noen trøst så er det bullish divergens i RSI som @hocki påpekte i chatten. Det er ikke noe jeg personlig ville gamblet på, men det er da i det minste noe positivt.

8 Likes

Jeg vet så alt for godt hvordan det føles. Takk skal du ha :handshake:

2 Likes

1 Like

image

3 Likes

1 Like